Wielka Rewolucja Burżuazyjna we Francji, która uruchomiła lawinę szaleństwa czego skutki mamy do dzisiaj, w serii EU zawsze dawała pewien niedosyt realizacyjny. Zawsze czegoś brakło, by naprawdę odczuć ten szok. Ostatnie usprawnienia, które między innymi wyrwały się z determinizmu geograficznego (rewolucjoniści mogą podnieść broń w każdym zapadnim kraju a nie tylko Francji) nieco to poprawiły, no ale zawsze to mało.

Teraz wprowadzone zostanie mechanika frakcji dla demokracji rewolucyjnych, aby wzmocnić, zdynamizować oraz bardziej zindywidualizować tego potworka. Podstawa mechaniczna frakcji nie zostanie zmieniona jakby co a sam ficzer dostępny będzie wraz z DLC „Prawa Człowieka”.

Jakobini – frakcja administracyjna. Wzrost ich wpływów będzie głównie związany z poziomem tradycji republikańskiej. Jeżeli będą oni władać to będą dawać takie efekty
*Ogólne niezadowolenie -2
*Koszty budowania -15%
*Podatki +15%
*Reputacja dyplomatyczna -2

Imperialiści – frakcja dyplomatyczna. Kiedy będą oni dominować, a tradycja republikańska spadnie poniżej 40% mogą przeobrazić republikę w imperium rewolucyjne. Jeżeli będą oni władać to będą dawać takie efekty
*Reputacja dyplomatyczna +1
*Utrzymanie najmitów -25%
*Pragnienie wolności państw podległych -20%
*Tradycje republikańskie -0,5 rocznie

Żyrondyści – frakcja militarystyczna. AI nastawione będzie na rozprowadzanie rewolucji po świecie. Wzmacniać będą się w czasie wojny a słabnąć będą w czasie pokoju. Jeżeli będą oni władać to będą dawać takie efekty
*Limit wojsk lądowych +20%
*Odnawianie manpowera +20%
*Dyscyplina +5%
*Wpływ Agresywnej Ekspansji +20%

Frakcje jak widać będą mogły znacząco wpływać na kraj. Jednak w przeciwieństwie do innych państw frakcyjnych tj. Niebiańskie Cesarstwo stabilizacja sytuacji we frakcjach zmieni kraj w monarchię. Dlatego by utrzymać status Rewolucyjnej Republiki potrzebna będzie permanentna rewolucja (trockiści będą happy).

Oczywiście będzie też specjalny flavour dla nich