@cobran - niestety to już tak nie działa. Od któregoś patcha odkrycia nie są zależne od grupy technologicznej lecz od regionu. Nie ma także praktycznie sposobu aby sprecyzować kto odkrył co na początku rozgrywki. @MaksKKK - nie, od jakiegoś czasu AI dynamicznie wybiera idee według algorytmu ustalonego w plikach idei. Wcześniejsze listy historycznych idei dla tagów są ignorowane. Co do Aheyadidów to ponieważ mieli wysoki autorytet korony, zostawię ich tak jak są, ale dam rewolterów a Andaluzji i Libii. @moskal - w sumie dobry pomysł - kara mogłaby być proporcjonalna do wielkości państwa i symulować trudności w rządzeniu nim na początku rozgrywki. Kolejny raport:
Czy wzmocnisz jakoś Mongolie właściwą i resztę hord z dalekiego wschodu? Czy ruszysz go w ogóle? Wg Islam nie miał tam tak dobrego dostępu, więc np. Płw. Malajski powinien być nakierowany bardziej na buddyzm i konfucjanizm ewentualnie tengryzm.
Z tym to tylko musisz umiejętnie - jak widziałeś w symulacji takie Rusie były pokrojone pomimo bycia dużymi i jak im dasz karę no to szybciej ich taka Szwecja i Polska zjedzą. Co zaś nowej monarchii dla cywilizowanych tengrystów - na moje oko są za mocne. Aby ich osłabić mógłbyś w estates oraz eventach dopisać, że plemiona stepowców także podlegają pod tą nową monarchię.
tak sobie myślę że dobrze by było a by złota horda dostała na start cory na całe zachodnie stepy wenecja należy do grecji ??
@moskal - w testach w trybie obserwatora tengryści nie radzili sobie najlepiej @cobran - pomyślę nad tym (nie jestem ekspertem w pisaniu decyzji). Wciąż mają oczywiście możliwość zreformowania z vanilli @Aronet - Tak Wenecja należy do Grecji Konwersja skończona
Arabia ma swoją unikalna formę rządów(kalifat) ? bo nic o tym nie wspomniałeś. Jak tak to jakie ma statystyki ten ustrój
Zamień im bonusy tylko, bo te domyślne (w aktualnej sytuacji geopolitycznej) są beznadziejne. Poza tym - siatka rewolterów też by się przydała (tak na bliskim wschodzie jak i w Europie). Wprawdzie Arabia może być zaspamowana rebelientami, ale bez tagów buntowniczych no to będzie tylko posiłkiem dla sąsiadów.
Rewolterzy powinni być - zwłaszcza kulturowi których cory nie zanikają (taki egipt zawsze będzie mógł się zbuntować). Zaczynamy z EU4:
Ja mam kilka spraw: Pierwsza: Czy pozwolisz komus (ja niestety tego nie ogarniam) zrobić update twojego moda do najnowszej wersji gry i wrzucić go na warsztat? Druga: Zmień Szczecin na Stettin. Polska nazwa trochę kluje w oczy przy angielskich. Albo zainstaluj moda z spolszczeniem. Trzecia: Zmień kupców tak aby transfer z Lwowa szedł do Krakowa i tam pobieraj. Albo zmień główny tradenode i z Krakowa transferu na Baltyk, a tam pobieraj. Ja tak robię w swoich grach polska i jakoś się kręci
Tak właściwie to prawidłowo po angielsku jedynie Warszawa (Warsaw) i Kraków (Cracow) mają swoje odpowiedniki w mowie Szekspira. Pozostałe Anglicy czytają po Polsku bez polskich znaków
Myślę, że można spokojnie wybaczyć naszemu drogiemu autorowi żmudne tłumaczenie jak działa gra, w końcu ilość widzów uległa drastycznemu wzrostowi a także kanał stoi na dużo wyższym poziomie niż na początku rozgrywki CKII.
@cobran - mechanikę będę omawiał tylko na początku @ers - co do modyfikowania konwersji - proszę bardzo. Nazwy chyba już zostawię. @pawskor - tak, myślę że spora część widzów nigdy nie grała w EU4 Nowy odcinek:
@thrashing mad - u mnie z modowaniem słabo, ale może ktoś inny się tym zajmie. Znowu przyczepie się handlu. Node Baltic Sea jest bogatszy od Krakowa. Jeżeli ustawisz Focus handlowy na Gdańsk, to będziesz mógł tam pobierać zysk, a z Krakowa robić transfer do Baltic Sea.
Nod w głównym punkcie handlowym (domyślnie - stolica) pobierany jest bez udziału kupca. Kupiec powiększa tutaj tylko 10% przychodu. Ponieważ masz "Wealth of Nations" możesz przenieść główny punkt na północ a innymi kupcami transferować tam. Jeżeli nie masz głównego punktu handlowego w nodach końcowych, lub blisko końca, lub chcesz zrobić osiągnięcie o zamrażarce, to nie ma zbytnio sensu pobierać tak. Poza tym jest taka śmieszność, że wszyscy poganie (za wyjątkiem cywilizowanych amerykańskich) mają ten sam pakiet domyślnych decyzji. Zatem wygladać to będzie tak, że rusińscy poganie dopiero teraz regulują kwestie rytu przejścia w dorosłość czy regulacje dot. ofiar. IMO nie ma sensu o tym informować czy fabularyzować, bo Paradox nie pomyślał tutaj o konwersjach z CK2.
@ers, moskal - przetestowałem to ale zarobki z handlu spadły ponad o połowę. Na Bałtyku mam po prostu mikroskopijną siłę handlu (poza tym przeniosłem też bonus Centrum Handlu i Ujścia Wisły z Gdańska do Truso) Nowy odcinek:
Widzę, że nie wprowadziłeś moich propozycji dot. kto z kim ma historyczne przyjaźnie i wrogości. Nie dziwię się zatem, że we wcześniejszych symulacjach rusińscy poganie upadają pod naporem Polaków i Szwedów. Trzymam kciuki za Pomorze! Zajęcie Danii i południowej Szwecji, by przejąć kontrolę nad transferem morskim wschód-zachód, potem zdominowanie Niemiec i utworzenie w ten sposób równowagi dla polskiego blooba.
W większości usunąłem historycznych przyjaciół/wrogów żeby sztucznie nie wpływać na rozgrywkę. Co ma być to będzie. Co do Pomorza to faktycznie dobrze, bo miałem obawy że pozostanie niemrawe. Nowy odcinek:
Wprowadzenie podatków wojennych powinno Ci znacznie poprawić budżet podczas wojny. Kolejny dobry odcinek. Uważam też, że warto zaznaczyć jednej, bądź też wszystkim armiom opcję by chętniej dołączali do nich sojusznicy.
@thrashing mad - a zamontowałeś chociaż moją paczkę z reakcją pogańską o Skandynawów? Coby nie było, to jednak w próbach Szwedzi wchodzili głęboko w Perm i Ruś Zaleską, a tak ich repoganizacja sprzyjałaby w ich kooperacji z Rusinami. Cóż, szkoda iż Polska na starcie tak pędzi... Bo jednak z takimi wasalami i unią z Czechami to brak realnego wroga...