AAR - Drzewni Bracia

Temat na forum 'Interaktywny AAR King of Dragon Pass' rozpoczęty przez thrashing mad, 13 Styczeń 2013.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Wygrała opcja nr 4 - Obiecaj zawrzeć pokój z Hendartami.



    [​IMG]

    Zaaranżowaliśmy rokowania w przyszłej porze roku.

    Nasza pozycja negocjacyjna będzie słaba, ale chyba nie mamy wyboru.




    Święty Czas - Rok 1334


    [​IMG]

    Tak oto mija kolejny, burzliwy, rok naszej przygody w Smoczej Przełęczy.


    Kod:
    Bydło 		685 [COLOR="#FF0000"]-47[/COLOR]
    
    Dobra 		20   [COLOR="#00FF00"]+2[/COLOR]
    
    Żywność         481 [COLOR="#00FF00"]+130[/COLOR]
    
    Populacja  	993 [COLOR="#FF0000"]-2[/COLOR]
    
    Thanowie 	10 [COLOR="#FF0000"]-3[/COLOR]


    Populacja:
    Kod:
    Farmerzy 	452 [COLOR="#FF0000"]-8[/COLOR]
    
    Dzieci 		449 [COLOR="#00FF00"]+10[/COLOR]
    
    Thanowie 	10 [COLOR="#FF0000"]-3[/COLOR]
    
    Możni		29  -
    
    Rzemieślnicy	18 [COLOR="#00FF00"]+2[/COLOR]
    
    Myśliwi		24 [COLOR="#00FF00"]+6[/COLOR] 
    
    Thrallowie	11 [COLOR="#FF0000"]-1[/COLOR]



    Zwierzęta
    :
    Kod:
    Bydło 		685 [COLOR="#FF0000"]-47[/COLOR]
    
    Owce	        1153 [COLOR="#FF0000"]-692[/COLOR]
    
    Konie		0 [COLOR="#FF0000"] -13[/COLOR]
    
    Świnie		1036 [COLOR="#FF0000"]-574[/COLOR]




    _________________________

    Nastrój klanu:

    rozradowany
    doskonały
    szczęśliwy
    optymistyczny
    powściągliwy
    zmartwiony
    niezadowolony*
    przygnębiony
    paskudny
    ponury

    -1
    ________________________

    Morale rolników :

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany
    niepewny*
    niezadowolony
    narzekający
    zachwiany
    zdesperowany

    -1
    ________________________

    Morale thanów

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany*
    niepewny
    niezadowolony
    narzekający
    zachwiany
    zdesperowany

    -1
    ________________________

    Pozycja Klanu

    Król
    +5
    +4
    +3
    +2
    +1*
    0
    -1
    -2
    -3
    -4
    -5
    Zbieracz Patyków

    +1

    ________________________


    [​IMG]


    Kapłani ostrzegają że zbiory będą bardzo małe

    Mówią że nasze targi nie będą przynosiły zysku tego roku


    Rok 1334 był fatalny, ale o dziwo nasza pozycja pośród klanów wzrosła - prawdopodobnie z powodu artefaktów jakie pozyskaliśmy. Czas wybrać strategię na przyszły rok. Myślę że naszą jedyną szansą na przetrwanie będzie wykonanie questu Elmala - aby zwiększyć szanse powodzenia, pomogłyby punkty magii na Questy i Rezerwę.

    Kategorie z opisami:

    Dzieci
    - dzietność i zdrowie najmłodszych, dalekosiężne korzyści demograficzne
    Zbiory - ilość zebranej żywności, może oznaczać różnicę między nadwyżką na handel a śmiercią z głodu
    Dyplomacja - negocjacje z innymi klanami, sojusze, mediacje etc.
    Zdrowie - lepsza odporność na choroby i szybszy powrót do zdrowia rannych
    Stada - lepszy wzrost i zdrowie stad owiec, świń, koni i bydła. Bardzo ważne dla przetrwania ale i pozycji klanu
    Polowania - są bardziej udane, mniej szkodników niszczy żywność i wyprawy przebiegają lepiej
    Tajemnice - pomagają poznać błogosławieństwa i mity
    Questy - pomagają wykonać questa (wpierw potrzebna jednak będzie wiedza o micie)
    Handel - lepsze zyski z handlu i sprawniejsze negocjacje
    Wojna - nasi wojownicy walczą lepiej
    Rezerwa - punkty mogą być elastycznie użyte w razie potrzeby - bardzo pomocne


    Ok, po zliczeniu głosów wygląda to tak:


    1. Dyplomacja 32
    2. Zbiory 30
    3. Questy 16
    4. Rezerwa 9
    5. Stada 8
    6. Tajemnice 7
    7. Wojna 6
    8. Zdrowie
    9. Dzieci
    10. Handel
    11. Polowania

    Najważniejsze będą udane i korzystne pertraktacje z Hendartami, oraz możliwie dobre zbiory pomimo niekorzystnych przepowiedni. Podejmiemy się też questa, zadbamy o stada i jak będzie nas stać spróbujemy poznać jakieś tajemnice czy zwiększyć naszą siłę militarną.

    Oto jak wasz wybór przekłada się na rytuały Świętego Czasu:

    [​IMG]

    Dzięki kapliczce Lhankora Mhy, mamy aż 3 punkty na dyplomację. Mam nadzieję że bardzo nam to pomoże przy negocjacjach z klanem Hendart.





    Pora Burz - Rok 1335

    [​IMG]







    [​IMG]

    Wielka kobieta troll, która przedstawiła się jako Umulguk, prosi o pozwolenie na wejście do naszej tuli jako gość. Wie że strzeżemy przedmiot zwany Żelaznym Szpicem i chce nas ostrzec że posiadanie go naznacza nas jako wielkich wrogów trolli. Jeśli oddamy jej Szpic, pokaże to jej ludowi że nie chcemy zrobić im krzywdy.

    1. Spytaj o coś w zamian. (Harsaltar)

    2. Zaatakuj ją. (Lismelder, Jarosar)

    3. Oddaj jej Szpic. (Derik, Ernaldesta)

    4. Podziękuj jej za ostrzeżenie. (Markalor)

    5. "Posiadaliśmy ten przedmiot, ale już go nie mamy." (Ernaldesta, Dangmar)


    [​IMG]
    "Trolle już mają powód by nas nienawidzić. Nie powinniśmy rozwścieczać ich jeszcze bardziej."

    [​IMG]
    "Jeśli zdecydujemy się oddać Szpic, powinniśmy dostać coś w zamian. Być może ma ona dobry skarb na wymianę."

    [​IMG]
    "Jest groźniejsza niż na jaką wygląda. A wygląda groźnie."

    [​IMG]
    "Złożyliśmy obietnicę Łamaczom Ołowiu że przetrzymamy dla nich Szpic."

    [​IMG]
    "Trolle to nasi starożytni wrogowie. Jeśli jej pomożemy, nasza magia będzie osłabiona."

    [​IMG]
    "Kłamstwo rozwiązuje wiele problemów."

    [​IMG]
    "Orlanth został zaatakowany przez Krakosa, trollowego mściciela, który był wściekły ponieważ Orlanth złamał nogi jego ojca. Orlanth pokonał go, i zabrał jego Mroczny-Wiatr."



    O...kurcze. Co robimy?

    Zwyciężyła opcja nr 4 - Podziękuj jej za ostrzeżenie.

    [​IMG]

    Odeszła niezadowolona, mówiąc że źle postąpiliśmy ignorując jej ostrzeżenie.


    [​IMG]

    Gryzonie powróciły. Nie mamy thanów by je wybić, nie stać nas też by wynająć obcych. Carlowie są zajęci siewami w roku w którym plony mają być słabe, więc nie odrywam ich od pracy. Pozostaje Dangmar, któremu raz jeszcze udaje się tymczasowo odciągnąć potworki z naszych ziem.


    Czas podjąć się questa. Na ochotnika zgłasza się Endal, który swego czasu wyruszył na poszukiwanie thanów.

    ______________________


    [​IMG]
    Endal

    Wiek - 47
    Bóg - Elmal
    Przywództwo - Doskonały
    Targowanie Się - Bardzo Dobry
    Walka - Dobry
    Magia - Dobry
    Rośliny - Dobry
    Zwierzęta - Dobry

    ______________________

    Jest on jedynym poza Derikiem wyznawcą Elmala (śmiałek powinien być wyznawcą boga przypisanego do mitu), więc questu podejmie się właśnie on. Niestety, szkoda że nie jest dobry w walce i magii.


    [​IMG]

    Pierwszą trudnością będzie wysłanie śmiałka do krainy bogów. Niestety, potrzebna jest do tego magia klanowa a nie przeznaczyliście jej wiele na rezerwę - mamy zaledwie 1 punkt. Aby poprawić te niskie szanse, proszę Niebieskie Świerki o pomoc.


    [​IMG]

    Ludzie zebrali swą magię by pomóc Endalowi udać się do krainy bogów, choć Niebieskie Świerki odmówiły udzielenia wsparcia.

    Gdy mit zaczyna się, Orlanth właśnie wyrusza na wielką wyprawę by naprawić świat zniszczony przez Chaos. Pozostawia swego wiernego thana, Elmala, by bronił domostwa Burzowego Plemienia.

    Jakiej nagrody pragniecie za wykonanie tego heroquesta?

    1. Magicznie wzmocnijmy nasze fortyfikacje.

    2. Zyskajmy pomoc Elmala gdy zostaniemy zaatakowani.

    3. Zyskajmy dorodne konie.

    4. Zniechęćmy intruzów od wchodzenia na nasze ziemie.

    5. Wzmocnij siłę śmiałka podejmującego quest.

    6. Wzmocnij liderów klanowych.

    7. Popraw morale thanów.

    8. Daj ochronę przed Chaosem.


    Opcja nr 3 oczywiście. Szkoda że Niebieskie Świerki nie przybyły. Ale spróbujmy:

    Nie udało nam się wysłać Endala do krainy bogów.

    Niestety - za mało magii w rezerwie. Szkoda, nie możemy nawet rozpocząć questu.


    [​IMG]

    Decydując że nasza waśń z klanem Hendart (słynącym z wielkiego stada świń) trwa zbyt długo, przybywamy do nich z ofertą pokoju. Ich handlarz klanowy, Tarkala, jest gotów nas wysłuchać. Fedarkos, ich wódz, podobno wątpi w nasze intencje. Ich wojownicy z kolei, nas nienawidzą.

    1. Zaaranżuj małżeństwo między możnym mężczyzną z naszego klanu a kobietą z ich klanu i vice versa.

    2. Zaoferuj dary. (Derik, Harsaltar, Ernaldesta, Markalor)

    3. Zaoferuj udzielić wsparcia w rytuale który wybiorą. (Derik, Markalor, Dangmar)

    4. Zaoferuj im skarb. (Derik, Ernaldesta, Markalor)


    [​IMG]
    "Nie lubią nas, lecz jeśli uda nam się przezwyciężyć ich uprzedzenie to może się udać."

    [​IMG]
    "Dary warte siedem krów to minimum. 50 krów byłoby dobrym darem. Sto otworzyłoby ich uszy na rozmowy o utworzeniu plemienia."

    [​IMG]
    "Hojność poleruje stół rozmów pokojowych."

    [​IMG]
    "Jest między nami wiele zaszłości. Musimy być niezwykle hojni by ich przekonać."

    [​IMG]
    "Nasza magia jest zbyt słaba by im ją podarować."

    [​IMG]
    "Zaoferujmy magię, lecz dajmy najmniej jak to możliwe. Magia jest niepoliczalna. Skąd mieliby wiedzieć?"
     
  2. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Zwyciężyła opcja nr 1 - Zaaranżuj małżeństwo między możnym mężczyzną z naszego klanu a kobietą z ich klanu i vice versa.


    [​IMG]

    Powiedzieli że wcześniej pobrali by się z trollami niż z nami. A trolle są ich starożytnymi wrogami.

    Można się było tego spodziewać. Jesteśmy dużo słabsi, więc 'z czym my do ludu'? ;) Oferujemy im status quo gdy ci mogą bez większych problemów nas najeżdżać. Taka propozycja może by przeszła gdyby to Hendarci byli niemal na kolanach.



    Pora Ognia - Rok 1335


    [​IMG]





    [​IMG]

    Wciąż mamy 1 punkt magii w rezerwie (nie zmarnował się podczas nieudanej próby), więc spróbuję raz jeszcze podjąć się questa. Tym razem proszę o pomoc klan Undaroli który jest nam winny przysługę. Są oni wyznawcami Elmala, więc być może wspomogą heroquesta swego boga.

    [​IMG]

    Nie, nie wspomogli nas i nie udało się.





    Pora Ziemi - Rok 1335


    [​IMG]







    [​IMG]

    Próbuję dalej, pomimo małej ilości magii (Tajemnice nie są w tej sytuacji przydatne bo nie stać nas na ofiary dla bogów). Z 8 thanami i przy braku możliwości rekrutacji nowych, klan jest na krawędzi upadku. Tym razem proszę o pomoc naszych drugich sojuszników z klanu Orlundi.


    [​IMG]

    Przysłali ludzi - jest szansa. Znów wybieram 'dorodne konie' jako potencjalną nagrodę za wykonanie questa.


    [​IMG]

    Orlanth wyrusza na swą wielką wyprawę, zaś Elmal zostaje by bronić jego domostwa przed siłami Chaosu. Zjadacz Skóry, monstrum Chaosu, przybywa śpiewając Rozdzierającą Pieśń, która powoduje że ludzie krwawią.

    1. Oślep go swą jasnością.

    2. Opuść krainę bogów.

    3. Pozwól mu na ciebie nadepnąć, by móc go pochwycić i wyrzucić w powietrze.

    4. Pozwól mu ciebie rozedrzeć.

    5. Osłoń się tarczą Orlantha.

    6. Zaśpiewaj pieśń męstwa.

    7. Dźgnij włócznią w oko potwora.



    Wow - udało się. Endal znalazł się w królestwie bogów. Jest tam sam i nie ma kontaktu ze światem materialnym, więc doradcy z rady klanu mu nie pomogą. Co ma zrobić? W podjęciu wyboru, kluczowa jest znajomość mitu 'Elmal broni chałupy', który znajduje się tutaj: https://wayofwar.org/showthread.php/43328-Mity?p=893195#post893195

    Radzę przeczytać go uważnie przed podjęciem decyzji. Nie jest to jednak pełna wersja mitu, ponieważ wciąż nie znamy jego sekretów. Nie da on więc 100% odpowiedzi jak przejść questa.

    Wybraliście opcję nr 7 - Dźgnij włócznią w oko potwora.

    [​IMG]

    Włócznia przebiła oko potwora który ryknął z wściekłości. Potwór ugryzł Endala jedną z jego siedmiu paszcz i rozszarpał mu klatkę piersiową, otwierając ją.

    1. Oślep go swą jasnością.

    2. Opuść krainę bogów.

    3. Pozwól mu na ciebie nadepnąć, by móc go pochwycić i wyrzucić w powietrze.

    4. Pozwól mu ciebie rozedrzeć.

    5. Osłoń się tarczą Orlantha.

    6. Zaśpiewaj pieśń męstwa.


    Ok, quest trwa dalej więc najprawdopodobniej wybraliście dobrze. Co Endal powinien teraz uczynić?

    Wybraliście opcję nr 5 - Osłoń się tarczą Orlantha.


    [​IMG]

    Potwór gryzł Endala w miejscach gdzie nie osłaniała go tarcza.

    1. Oślep go swą jasnością.

    2. Opuść krainę bogów.

    3. Pozwól mu na ciebie nadepnąć, by móc go pochwycić i wyrzucić w powietrze.

    4. Pozwól mu ciebie rozedrzeć.

    5. Zaśpiewaj pieśń męstwa.



    Z Endalem coraz gorzej, ale quest trwa nadal! Co teraz?

    Wybraliście opcję nr 3 - Pozwól mu na ciebie nadepnąć, by móc go pochwycić i wyrzucić w powietrze.

    [​IMG]

    Ciężar potwora był tak wielki, że nogi Endala zostały wyrwane. Endal chwycił Zjadacza Skóry i rzucił nim w niebo. Monstrum spadło z powrotem na ziemię tworząc wielki krater w miejscu lądowania. Stworzenie zostało zniszczone i ludzie cieszyli się.


    Sukces - dobra robota, dobrze zinterpretowaliście mit.


    [​IMG]

    Dopiero po pokonaniu potwora lud Burzowego Plemienia zauważył że walka połamała Endala na kawałki. Płaczą oni w rozpaczy "Nasz obrońca zginął!" Co wyznawcy zebrani na rytualnej ziemi w naszej tuli powinni zrobić by pomóc Endalowi złożyć się w całość?

    1. Nic.

    2. Dajmy magię klanową.

    3. Dajmy nasze łzy.

    4. Poświęćmy skarb.



    Ok, wygląda na to że za nami dopiero pierwszy etap questa. Co powinniśmy zrobić teraz?

    Wybraliście opcję nr 3 - Dajmy nasze łzy.


    [​IMG]

    Endal złożył się z powrotem w całość i wszyscy, czy to z klanu Drzewnych Braci, czy z Burzowego Plemienia, radowali się.


    [​IMG]

    Potem przybyło więcej chaotycznych wrogów. Nstępna była Autorka Wrzodów, która sprawiała że stare rany zaczynały ropieć.

    1. Uderz w nią wiatrem z miecza Orlantha.

    2. Sieknij w jej nogi.

    3. Zdziel ją w głowę.

    4. Dźgnij ją włócznią.

    5. Opuść krainę bogów

    6. Pozwól jej cię rozszarpać.



    Ok - Endal złożył się w całość, jest dobrze. Teraz jednak rośnie poziom trudności, ponieważ znana nam wersja mitu niewiele mówi o tej części questa. Co robimy?

    Wbraliście opcję nr 4 - Dźgnij ją włócznią

    [​IMG]

    Autorka Wrzodów zatrzęsła się i zawyła. Zielona ropa wypłynęła z ciała potwora, kapiąc na Endala i topiąc jego ciało w dotkniętych miejscach.

    1. Uderz w nią wiatrem z miecza Orlantha.

    2. Sieknij w jej nogi.

    3. Zdziel ją w głowę.

    4. Opuść krainę bogów

    5. Pozwól jej cię rozszarpać.



    Walka z potworem trwa nadal. Co Endal powinien zrobić teraz?

    Wybraliście opcję nr 3 - Zdziel ją w głowę.


    [​IMG]

    Jej głowa odpadła, ale skoczyła naprzód i wżarła się w klatkę piersiową Endala. Wkrótce, głowa potwora przestała się ruszać, a w krótce potem także jej reszta. Autorka Wrzodów została zniszczona i ludzie radowali się.

    Suckes! Kolejne monstrum pokonane. Jest szansa że quest się powiedzie i klan zostanie ocalony.:)

    [​IMG]

    Znów, po pokonaniu najeźdźcy Chaosu, lud Burzowego Plemienia zauważył że walka zostawiła Endala połamanego na kawałki. "Ostatnim razem złożył się w całość, ale skąd mamy wiedzieć czy znów mu się to uda?" Co wyznawcy zebrani na rytualnej ziemi w naszej tuli powinni zrobić?

    1. Nic.

    2. Dajmy magię klanową.

    3. Dajmy nasze łzy.

    4. Poświęćmy skarb.


    Co teraz?


    Wybraliście opcję nr 3 - Dajmy nasze łzy.


    [​IMG]

    Endal złożył się z powrotem w całość i wszyscy, czy to z klanu Drzewnych Braci, czy z Burzowego Plemienia, radowali się.


    [​IMG]

    Potem przybył Twórca Złego Wzrostu, który rzekł "Zabije cię powodując że twe miękkie członki zaczną mnożyć się jak robaki, rozsadzając cię od środka niczym przepełnioną kiełbasę."

    1. Spal go swą jasnością.

    2. Opuść królestwo bogów.

    3. Pozwól mu rozszarpać cię na kawałki.

    4. Niech wiatr miecza Orlantha go pomniejszy.

    5. Jeździj dookoła niego na świętym koniu, aż zakręci mu się w głowie.

    6. Rzuć włócznią w jego okropną paszczę.


    To trzecie już monstrum Chaosu - jak Endal powinien z nim walczyć?


    Wybraliście opcję nr 1 - Spal go swą jasnością.


    [​IMG]

    Stwór spowodował że twarz Emala zaczęła puchnąć, aż odpadła od jego czaszki wijąc się na ziemi u jego stóp.

    1. Opuść królestwo bogów.

    2. Pozwól mu rozszarpać cię na kawałki.

    3. Niech wiatr miecza Orlantha go pomniejszy.

    4. Jeździj dookoła niego na świętym koniu, aż zakręci mu się w głowie.

    5. Rzuć włócznią w jego okropną paszczę.


    To musiało boleć. Dziwne, jasność nie spaliła potwora jak w micie i wygląda na to że Endal nie może użyć jej ponownie. Mimo to quest trwa nadal. Co dalej?


    Wybraliście opcję nr 5 - Rzuć włócznią w jego okropną paszczę.

    [​IMG]

    Włócznia przeszła na wylot, wystając z karku potwora który zaczął skręcać się na niej niczym pijana marionetka. Potem Twórca Złego Wzrostu przemienił włócznię w węża, ten zaś ukąsił Endala przez co trucizna rozrostu popłynęła przez jego ciało.

    1. Opuść królestwo bogów.

    2. Pozwól mu rozszarpać cię na kawałki.

    3. Niech wiatr miecza Orlantha go pomniejszy.

    4. Jeździj dookoła niego na świętym koniu, aż zakręci mu się w głowie.


    Brutalna walka trwa nadal. Co Endal ma zrobić teraz?


    Wybraliście opcję nr 3 - Niech wiatr miecza Orlantha go pomniejszy.

    [​IMG]

    Twórca Złego Wzrostu zmniejszył się i wskoczył do ust Endala. Potwór wygrzebał się znów na zewnątrz, robiąc dziurę w karku Endala.

    1. Opuść królestwo bogów.

    2. Pozwól mu rozszarpać cię na kawałki.

    3. Jeździj dookoła niego na świętym koniu, aż zakręci mu się w głowie.


    Okrutne starcie, ale monstrum wciąż niepokonane. Co dalej?
     
  3. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Wybraliście opcję 3 - Jeździj dookoła niego na świętym koniu, aż zakręci mu się w głowie.

    [​IMG]

    Potwórowi zakręciło się w głowie, jego mózg zmienił się w różową ropę i wyciekł my uszami. Wskoczył na konia Endala, dusząc go.

    1. Opuść królestwo bogów.

    2. Pozwól mu rozszarpać cię na kawałki.


    Hmm. Potwór wciąż niepokonany. Pozostaje jedynie opcja 2. Ten quest ma kluczowe znaczenie i jeśli się nie uda to zdziwiłbym się gdyby nasz klan przetrwał kolejny rok. Wybieram więc 2.

    [​IMG]

    Twórca Złego Wzrostu rozpuchł Endala tak jak powiedział i pożarł chatę Burzowego Plemienia, trawiąc wszystkich w środku. Nasi kapłani byli wzburzeni tym okropnym omenem - jeszcze bardziej gdy straszliwie spuchnięte części ciała Endala zostały znalezione w okolicach rytualnej ziemi naszego klanu. Wiele naszych dorodnych koni uległo natychmiastowemu rozkładowi, zmieniając się w cuchnącą posokę której nikt zdrowy na umyśle nie odważył się tknąć.


    :eek:

    No to klops. Nie udało się. To nie koniec złych wieści:

    [​IMG]
    "Tegoroczne zbiory były fatalne - nie uda nam się nakarmić wszystkich w przyszłym roku."

    Mamy żywności by wykarmić 585 ludzi, przy populacji 989...





    Pora Mroku - Rok 1335

    [​IMG]




    [​IMG]
    "Obcokrajowcy którym daliśmy schronienie opuścili nas. Podziękowali nam i zapewnili że będą o nas dobrze mówić."

    Thanowie -2 (7)



    [​IMG]
    Jeśli zaraz nie najmiemy thanów, będzie po nas. Wysyłam Harsaltara do Orlundi po konie - na sprzedaż daję nasz skarb, Smoczy Wóz.

    [​IMG]
    "Nasza karawana utknęła w wielkich zaspach niedaleko za naszą tulą. Dużo czasu zajęło nam wyciągnięcie wozów. Nie wyruszymy w drogę nim śnieżyce ustaną i śnieg nie stopnieje."

    Wspaniale.


    [​IMG]

    Zostaliśmy najechanie przez Trolle. Ich 9 mrocznych trolli i 144 zwykłych ominęło nasze patrole. Przeciwko nim mamy jedynie 6 thanów i 78 wojowników.

    Dni klanu Drzewnych Braci chyba dobiegają końca. Daje 2 punkty magii na wsparcie, nakazuję unikanie walki i przetrwanie.


    [​IMG]
    "Trolle zadowoliły się strzelaniem w nas gdy my wycofywaliśmy się. Zginął 1 than i 4 piechurów."

    Mieliśmy dużo szczęścia, nieduże straty i trolle nie splądrowały tuli. Szkoda martwego thana, bo mamy ich teraz zaledwie 6.






    Pora Burz - Rok 1335

    [​IMG]



    Śniegi szybko stopniały:



    [​IMG]

    Niespodziewana, nagła powódź zalała większość naszej tuli. Większość stad została szczęśliwie poprowadzona na wzgórza, ale straciliśmy zwierzęta, dobra i budynki. Im dłużej powódź będzie trwać, tym większe zniszczenia wyrządzi na naszych ziemiach.

    1. Zaoferuj pomoc sąsiednim klanom, które bardziej ucierpiały na powodzi. (Derik, Harsaltar)

    2. Złóż ofiarę Ernaldzie. (Ernaldesta, Lismelder)

    3. Złóż ofiarę Helerowi, Bogowi Deszczu.

    4. Złóż ofiarę Oranthowi.

    5. Przeczekaj powódź. (Ernaldesta, Jarosar, Lismelder)



    Bydło -100 (605), Dobra -10 (39)



    [​IMG]
    "Pomoc sąsiadom gdy sami cierpimy byłaby aktem wartym króla!"

    [​IMG]
    "To świetna okazja do naprawy stosunków z sąsiadami."

    [​IMG][​IMG]
    "Wszystkie dobre ziemie leżą nad wodą. Powodzie są ryzykiem na jakie narażony jest każdy rolnik."

    [​IMG]
    "Nie mam nic do dodania."

    [​IMG]
    "Wyzwijmy inne klany na zawody pływackie."

    [​IMG]
    "Deszcz przychodzi i odchodzi. Czekanie to najlepsze co możemy zrobić."


    Wygrała opcja nr 2 - Złóż ofiarę Ernaldzie

    [​IMG]

    Krów mamy za mało, więc składam w ofierze dobra.

    "Wkrótce potem powódź dobiegła końca."


    [​IMG]

    Raz jeszcze wysyłam Harsaltara do Orlundi by za krowy kupił konie. (skarby można chyba tylko wymieniać na inne, nie mogę za nie kupić koni). W eskorcie sami carlowie - mamy za mało thanów. Krów mamy bardzo mało, ale dobra będą potrzebne też do samej rekrutacji thanów. W tej chwili głód to sprawa drugorzędna.


    [​IMG]
    Nasi pasterze donoszą że Hendartowie ukradli 24 krowy podczas rajdu. Zniknęli nim nasze patrole pojawiły się na miejscu.



    [​IMG]
    Nasza karawana powróciła od Orlundi. Za 100 krów kupiłem 17 koni.

    Kurcze, drogie są. A to chyba wciąż za mało by wynająć thanów.






    Święty Czas - Rok 1335


    [​IMG]

    Czy to ostatni rok klanu Drzewnych Barci?


    Kod:
    Bydło 		500 [COLOR="#FF0000"]-185[/COLOR]
    
    Dobra 		69   [COLOR="#00FF00"]+49[/COLOR]
    
    Żywność         95 [COLOR="#00FF00"]-386[/COLOR]
    
    Populacja  	984 [COLOR="#FF0000"]-9[/COLOR]
    
    Thanowie 	6 [COLOR="#FF0000"]-4[/COLOR]


    Populacja:
    Kod:
    Farmerzy 	448 [COLOR="#FF0000"]-4[/COLOR]
    
    Dzieci 		449 [COLOR="#00FF00"]+10[/COLOR]
    
    Thanowie 	6 [COLOR="#FF0000"]-4[/COLOR]
    
    Możni		29  -
    
    Rzemieślnicy	18 -
    
    Myśliwi		28 [COLOR="#00FF00"]+4[/COLOR] 
    
    Thrallowie	11 -



    Zwierzęta
    :
    Kod:
    Bydło 		500 [COLOR="#FF0000"]-185[/COLOR]
    
    Owce	        1024 [COLOR="#FF0000"]-129[/COLOR]
    
    Konie		17 [COLOR="#00FF00"] +17[/COLOR]
    
    Świnie		898 [COLOR="#FF0000"]-138[/COLOR]




    _________________________

    Nastrój klanu:

    rozradowany
    doskonały
    szczęśliwy
    optymistyczny
    powściągliwy
    zmartwiony
    niezadowolony
    przygnębiony*
    paskudny
    ponury

    -
    ________________________

    Morale rolników :

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany
    niepewny
    niezadowolony*
    narzekający
    zachwiany
    zdesperowany

    -1
    ________________________

    Morale thanów

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany
    niepewny*
    niezadowolony
    narzekający
    zachwiany
    zdesperowany

    -
    ________________________

    Pozycja Klanu

    Król
    +5
    +4
    +3
    +2*
    +1
    0
    -1
    -2
    -3
    -4
    -5
    Zbieracz Patyków

    -

    ________________________


    [​IMG]


    Kapłani przewidują typowe zbiory.

    Mówią że wiele naszych krów będzie miało bliźniaki lub trojaczki.



    Dobra przepowiednia, bo mamy baaaaardzo mało bydła. Powinniśmy mieć 2x tyle. Czas na wybór rytuałów Świętego Czasu. Od was zależy czy klan przetrwa.



    Kategorie z opisami:

    Dzieci
    - dzietność i zdrowie najmłodszych, dalekosiężne korzyści demograficzne
    Zbiory - ilość zebranej żywności, może oznaczać różnicę między nadwyżką na handel a śmiercią z głodu
    Dyplomacja - negocjacje z innymi klanami, sojusze, mediacje etc.
    Zdrowie - lepsza odporność na choroby i szybszy powrót do zdrowia rannych
    Stada - lepszy wzrost i zdrowie stad owiec, świń, koni i bydła. Bardzo ważne dla przetrwania ale i pozycji klanu
    Polowania - są bardziej udane, mniej szkodników niszczy żywność i wyprawy przebiegają lepiej
    Tajemnice - pomagają poznać błogosławieństwa i mity
    Questy - pomagają wykonać questa (wpierw potrzebna jednak będzie wiedza o micie)
    Handel - lepsze zyski z handlu i sprawniejsze negocjacje
    Wojna - nasi wojownicy walczą lepiej
    Rezerwa - punkty mogą być elastycznie użyte w razie potrzeby - bardzo pomocne
     
  4. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Oto jak wasz wybór przekłada się na punkty:

    1. Stada 40
    2. Zbiory 39
    3. Handel 7
    4. Dyplomacja 5
    5. Rezerwa 4
    6. Wojna 3
    7. Tajemnice 2
    8. Questy 2
    9. Zdrowie
    10. Polowania
    11. Dzieci

    A tak to wygląda z punktami rytuałów Świętego Czasu:

    [​IMG]





    Pora Morza - Rok 1336

    [​IMG]










    [​IMG]

    Kolejny rok rozpoczyna powrót zabójczych gryzoni, tracimy 1 konia. Nie mając alternatywy znów nakazuję Dangmarowi je odciągnąć z naszych ziem.



    [​IMG]

    Gigantyczne monstrum Chaosu pojawiło się na granicy naszej tuli! Pożarło kilka owiec
    i wystraszyło pasterzy.

    1. Zaatakujmy teraz.

    2. Miejmy nadzieję że odejdzie.

    3. Złóż ofiarę Uroxowi by pomógł nam przeciwko chaosowi. (Ernaldesta, Lismelder)

    4. Szukaj pomocy innych klanów. (Ernaldesta)

    5. Poślij po wojowników Uroxa. (Harsaltar, Ernaldesta)


    [​IMG]
    "Jeśli chaos panoszy się w Smoczej Przełęczy, w interesie wszystkich jest walka z nim. Niestety nasi sąsiedzi za nami nie przepadają, co może oślepić ich przed tą oczywistą prawdą."

    [​IMG]
    "Musimy posłać po wojowników Uroxa."

    [​IMG]
    "Ne pokonamy go sami."

    [​IMG]
    "Mamy wielu wrogów, lecz Chaos jest najgorszym z nich."

    [​IMG]
    "Im więcej krów złożymy w ofierze Uroxowi, tym większe szanse że nas wysłucha. Poświęćmy co najmniej 25 krów."

    [​IMG]
    "To nie moja wina."

    [​IMG]
    "To jest dla nas wielkie zagrożenie, lecz nie powinniśmy poświęcać więcej krów niż potwór by zjadł."


    Wygrała opcja nr 5 - Poślij po wojowników Uroxa.


    [​IMG]

    Gdy czekaliśmy na wieści od nich, stwór chaosu pożarł kilka koni. Ostatecznie wojownicy Uroxa nie pojawili się.


    [​IMG]

    No to pięknie - pożarte konie. Składam ofiarę Uroxowi. Musimy coś zrobić, albo po nas.


    [​IMG]

    Gdy przygotowywaliśmy ofiarę, stwór chaosu pożarł kilka krów. Kapłani mówią że znaki są dobre - Urox wspomoże nas w bitwie.

    Ahhh- czyli ofiara dla Uroxa tylko wspomoże nas w bitwie. Trudno - musimy walczyć.


    [​IMG]

    Walczyliśmy z potworem, lecz jego koszmarne moce były dla nas zbyt silne. Pożarł wielu wojowników na naszych oczach i orkopnie ranił innych. Odpuścił dopiero w momencie gdy nażarł się zwłokami poległych. Wielu ludzi spodziewa się że mostrum jeszcze wróci.


    Zostało nam 2 thanów, jeden z nich jest ranny. Koni mamy zaledwie 11.


    [​IMG]

    Wysyłam Harsaltara do Orlundi by znów za bydło kupił konie. Bardzo desperacki ruch, mamy żałośnie małą ilość krów (mniej niż 400).


    [​IMG]

    Lada dzień skończy się żywność, wysyłam więc emisariusza do Heranów by w ramach przysługi którą są nam winni, podarowali nam ją.



    "Nasza karawana powróciła od Orlundi. Za 100 sztuk bydła nabyłem 21 koni."

    Dobrze - być może starczy by nająć thanów.

    [​IMG]

    Emisariusz dociera do Heranów. Proszę o zwyczajową ilość żywności (40) by nie ryzykować, i dostaje ją. Na długo to nie starczy, ale zawsze to coś.


    [​IMG]

    Jenesta, która wżeniła się w nasz klan, chcę rozwodu. Oskarżyła swego męża, Wilmsa, o zdradę. "Nie wiem z kim był, ale wiem że z kimś był - wielokrotnie!" Chcę zatrzymać przywianek wysokości 5 krów jako karę za zdradę. Krewniacy Jensesty z klanu Jeleniego Paleniska są tu by ją wspierać.

    1. Dokonaj wróżb.

    2. Wyklucz Wilmsa z klanu, zapłać przywianek. (Harsaltar, Markalor, Lismelder)

    3. Wyklucz z klanu Wilmsa. (Lismelder, Dangmar)

    4. Zapłać przywianek. (Derik, Markalor, Lismelder)

    5. "Bez dowodów na zdradę, nic nie możemy zrobić." (Markalor, Lismelder, Dangmar)



    [​IMG]
    "Jej klan już za nami nie przepada."

    [​IMG]
    "Ona jest całkowicie pewna zdrady męża."

    [​IMG]
    "Jeśli jej mąż złamał przysięgę małżeńską, jest to złamanie paktu. Precedensy nie są tu jasne, ale jej żądania są w pewnym stopniu uzasadnione."

    [​IMG]
    "Nasza magia jest słaba. Nasi magowie nie będą w stanie dobrze zinterpretować znaków."

    [​IMG]
    "Ona nie ma prawa żądać przywianku."

    [​IMG]
    "Nawet pięć krów to dla nas za dużo"
     
  5. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Wybraliście opcję nr 5 - "Bez dowodów na zdradę, nic nie możemy zrobić."

    [​IMG]

    "Moi krewni się o tym dowiedzą," powiedziała Jenesta odchodząc z naszej tuili by powrócić do Jeleniego Paleniska. Wkrótce potem Wilms zachorował. Niektórzy mówili że choroba była karą zesłaną przez bogów by ukarać go za zdradę.



    Pora Ognia - Rok 1336

    [​IMG]






    [​IMG]
    "Nasi pasterze donoszą że Hendartowie ukradli 29 sztuk bydła podczas krowiego rajdu."

    Nic dziwnego - nie mamy patroli.

    [​IMG]
    "Nasze zapasy wyczerpały się. 34 ludzi zmarło z głodu, zaś 37 jest zbyt słabych by pracować lub walczyć."

    Nasz klan dogorywa.


    [​IMG]

    W końcu, po raz pierwszy od niepamiętnych czasów, mamy wystarczająco dużo koni by nająć thanów. :)


    [​IMG]

    Zarzynam też owce i świnie by powstrzymać klęskę głodów - potrzebujemy ludzi by zebrać zbiory.




    [​IMG]

    Gigantyczne monstrum Chaosu pojawiło się na granicy naszej tuli! Pożarło kilka owiec
    i wystraszyło pasterzy.

    1. Zaatakujmy teraz.

    2. Miejmy nadzieję że odejdzie.

    3. Złóż ofiarę Uroxowi by pomógł nam przeciwko chaosowi.

    4. Szukaj pomocy innych klanów.

    5. Poślij po wojowników Uroxa.



    Doradcy mówią mniej więcej to samo - co robimy? To może być nasza ostatnia walka.

    Wybraliście opcję nr 4 - Szukaj pomocy innych klanów.

    [​IMG]

    Podczas gdy rozmawialiśmy z wodzami innych klanów, stwór chaosu pożarł niektóre z naszych dzieci. Żaden z klanów nie zgodził się nam pomóc.

    1. Zaatakujmy teraz.

    2. Miejmy nadzieję że odejdzie.

    3. Złóż ofiarę Uroxowi by pomógł nam przeciwko chaosowi.

    4. Poślij po wojowników Uroxa.


    Co teraz?

    Wybraliście opcję nr 1 - Zaatakujmy teraz.

    [​IMG]

    Walczyliśmy z potworem, lecz jego koszmarne moce były dla nas zbyt silne. Pożarł wielu wojowników na naszych oczach i orkopnie ranił innych. Odpuścił dopiero w momencie gdy nażarł się zwłokami poległych. Wielu ludzi spodziewa się że mostrum jeszcze wróci.





    Pora Ziemi - Rok 1336


    [​IMG]





    [​IMG]

    Szybko sprawdzam populację. Mieliśmy szczęście - żaden than nie zginął. Niestety większość z nich jest ranna. W walce z monstrum zginęło lub zostało rannych wielu carlów, a przyszła pora zbiorów. Jest fatalnie, ale może mamy jeszcze szansę przetrwać. Kieruje kilkunastu myśliwych do pracy na polach.



    [​IMG]

    Orlaront, than z klanu Zethnoring, przybywa upomnieć się o przysługę którą jesteśmy winni jego ludziom. "Prosimy o dar bydła w zamian za pomoc jaką okazaliśmy wam w przeszłości i w imię przyjaźni między naszymi klanami." Prosi o 15 krów.

    1. Daj mu mniej.

    2. Daj mu więcej. (Derik, Harlsaltar, Ernaldesta, Lismelder)

    3. Daj mu tyle o ile prosi. (Harsaltar, Markalor, Lismelder)

    4. Zaoferuj zamiast tego żywność. (Jarosar)

    5. Odmów mu. (Jarosar)


    [​IMG]
    "Jeśli damy mu więcej, zyskamy reputację hojnych, która pomoże nam politycznie."

    [​IMG]
    "Hojność przyniesie plon, gdyż łatwiej będzie się nam z nimi targowało w przyszłości."

    [​IMG]
    "Mają wielu dobrze wyposażonych wojowników. Jeśli nas polubią, pomogą nam najeżdżać na naszych wrogów."

    [​IMG]
    "Prosi on dokładnie o zwyczajową ilość."

    [​IMG]
    "Przysługa dana dobrowolnie, powróci podwojona z bożym błogosławieństwem."

    [​IMG]
    "Istnieje zwyczajowa ilość krów jaką daje się w takiej sytuacji. Nie żebym wiedział jaka to konkretnie ilość."

    [​IMG]
    "Nie możemy pozwolić sobie na rozdawanie krów."



    Co robimy? Dodam że mamy 385 sztuk bydła (idealnie, powinniśmy mieć około 800-900 lub więcej).
     
  6. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Jest remis między opcją 3 i 4. Wybieram 3 - żywności też nie mamy dużo zaś przy wielu rannych i chorych carlach, zbiory nie będą wysokie.

    [​IMG]

    Nasi carlowie nalegali by pochwalić Orlaronta, bowiem żądał on mniej krów niż nakazuje zwyczaj, okazując w ten sposób hojność jego klanu.




    [​IMG]
    Gigantyczne monstrum Chaosu pojawiło się na granicy naszej tuli! Pożarło kilka owiec i wystraszyło pasterzy.

    1. Zaatakujmy teraz. (Markalor)

    2. Miejmy nadzieję że odejdzie.

    3. Złóż ofiarę Uroxowi by pomógł nam przeciwko chaosowi. (Derik, Ernaldesta, Lismelder, Dangmar, Jarosar)

    4. Szukaj pomocy innych klanów. (Derik, Ernaldesta, Dangmar, Jarosar)

    5. Poślij po wojowników Uroxa. (Derik, Harsaltar, Ernaldesta, Dangmar, Jarosar)


    [​IMG]
    "Czy przetrwamy? Musimy spróbować"

    [​IMG]
    "Musimy posłać po wojowników Uroxa."

    [​IMG]
    "Nie mamy szans pokonać go sami."

    [​IMG]
    "To może być nasz koniec, ale musimy walczyć!"

    [​IMG]
    "Złóżmy ofiarę Uroxowi, by chronił nas przed Chaosem."

    [​IMG][​IMG]
    "Nie możemy przegrać. Nie możemy."




    Pffffffffffffffffff. Wygląda na to że monstrum będzie powracać do momentu gdy albo my zgninemy albo ono zostanie ostatecznie pokonane. Co robimy? Dodam że mamy 1 aktywnego thana, reszta jest ranna.


    Zwyciężyła opcja nr 5 - Poślij po wojowników Uroxa.


    [​IMG]


    Gdy czekaliśmy na wieści od nich, potwór chaosu pożarł kilka naszych koni. 3 świętych wojowników Uroxa przybyło nam pomóc. Powiedzieli że powinniśmy złożyć ofirę Burzowemu Bykowi.



    [​IMG]

    Szkoda koni, ale idę za radą świętych wojowników i składam ofiarę Uroxowi by zwiększyć nasze szanse w walce.


    [​IMG]

    Gdy przygotowywaliśmy ofiarę, monstrum chaosu pożarło kilka naszych krów. Kapłani mówili że znaki są dobre - Urox wspomoże nas w bitwie.

    Walczymy!

    [​IMG]

    Zabiliśmy potwora. Uległ całkowitemu rozkładowi w ciągu kilku dni, podczas których musieliśmy pozostać w chałupach by uniknąć smrodu. Tam gdzie zginął nic już nigdy nie wyrośnie.

    Dobrze - w końcu się udało.



    [​IMG]

    Ziemia otworzyła się i połknęła dużą część naszych pól uprawnych. Wygląda na to że pod terenem na którym pracowaliśmy była jaskinia, której sufit zawalił się zrzucając ziemię do olbrzymiej dziury.

    1. Nic nie rób.

    2. Obiecaj wyciąć las by nadrobić stracone pola. (Jarosar)

    3. Złóż ofiarę Ernaldzie by ochroniła nas przed złymi efektami ziemi.

    4. Złóż ofiarę Maran Gor by chroniła nas przed trzęsieniem ziemi. (Lismelder)

    5. Złóż ofiarę bogom by zyskać szczęście. (Derik, Harsaltar)


    [​IMG]
    "Niektóre trzęsienia ziemi są zesłane przez Maran Gor, groźną boginię ziemi. Inne są po prostu rezultatem pecha."

    [​IMG]
    "Złóżmy ofiarę Issariesowi."

    [​IMG]
    "Carlowie są zaniepokojeni."

    [​IMG]
    "Zawsze dobrze jest złożyć ofiarę Ernaldzie."

    [​IMG]
    "Ernalda nie jest boginią podziemi, więc niewiele może by ochronić nas przed takimi sytuacjami. Złóżmy ofiarę Maran Gor."

    [​IMG]
    "Uważajcie gdzie stawiacie kroki."

    [​IMG]
    "Carlowie są tym bardzo zaniepokojeni, lecz jeśli oczyścimy im nowe ziemie, wszystko będzie w porządku."
     
  7. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Wybraliście opcję nr 2 - Obiecaj wyciąć las by nadrobić stracone pola.


    [​IMG]

    Carlowie oczekują że zrealizujemy obietnicę w ciągu kilku pór roku.






    Pora Burz - Rok 1336

    [​IMG]




    [​IMG]

    Zostaliśmy najechani przez Hendartów. Ich 12 jeźdźców i 137 piechurów staje naprzeciwko naszych 2 thanów i 40 carlów.


    Chcą nas dobić. Musimy chronić konie i bydło - są ważniejsze dla przetrwania niż nasza rozrośnięta populacja, której i tak nie wykarmimy. Nakazuję ostrzał i odparcie wroga, niestety magię mamy w minusie.


    [​IMG]

    Walka była zacięta. Ich magia oszołomiła naszych wojowników i zostaliśmy wyparci z pola bitwy. Hendarti zabrali 11 krów i 4 konie. Złupili 16 dóbr. Ernaldesta została ranna w bitwie. Straciliśmy 14 ludzi, 28 zostało rannych.

    Wynik bitwy był do przewidzenia, ale udało się zmniejszyć straty w zwierzętach i dobrach. Mamy mnóstwo rannych - około połowę carlów i wszystkich thanów. Wielu z nich wciąż leczyło rany po walce z monstrum chaosu.

    Mam związane ręce i niewiele do roboty, więc rok dobiega końca.




    Święty Czas - Rok 1336


    [​IMG]



    Kod:
    Bydło 		339 [COLOR="#FF0000"]-161[/COLOR]
    
    Dobra 		18   [COLOR="#FF0000"]-51[/COLOR]
    
    Żywność         33 [COLOR="#FF0000"]-62[/COLOR]
    
    Populacja  	809 [COLOR="#FF0000"]-175[/COLOR]
    
    Thanowie 	11 [COLOR="#00FF00"]+5[/COLOR]


    Populacja:
    Kod:
    Farmerzy 	320 [COLOR="#FF0000"]-128[/COLOR]
    
    Dzieci 		401 [COLOR="#FF0000"]-48[/COLOR]
    
    Thanowie 	11 [COLOR="#00FF00"]+5[/COLOR]
    
    Możni		27 [COLOR="#FF0000"]-2[/COLOR]
    
    Rzemieślnicy	18 -
    
    Myśliwi		19 [COLOR="#FF0000"]-7[/COLOR]
    
    Thrallowie	11 -



    Zwierzęta
    :
    Kod:
    Bydło 		339 [COLOR="#FF0000"]-161[/COLOR]
    
    Owce	        566 [COLOR="#FF0000"]-458[/COLOR]
    
    Konie		20 [COLOR="#00FF00"] +3[/COLOR]
    
    Świnie		621 [COLOR="#FF0000"]-277[/COLOR]




    _________________________

    Nastrój klanu:

    rozradowany
    doskonały
    szczęśliwy
    optymistyczny
    powściągliwy
    zmartwiony
    niezadowolony
    przygnębiony*
    paskudny
    ponury

    -
    ________________________

    Morale rolników :

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany
    niepewny
    niezadowolony
    narzekający*
    zachwiany
    zdesperowany

    -1
    ________________________

    Morale thanów

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany
    niepewny*
    niezadowolony
    narzekający
    zachwiany
    zdesperowany

    -
    ________________________

    Pozycja Klanu

    Król
    +5
    +4
    +3
    +2*
    +1
    0
    -1
    -2
    -3
    -4
    -5
    Zbieracz Patyków

    -1

    ________________________


    [​IMG]


    Kapłani ostrzegają przed bardzo słabymi zbiorami.

    Podczas ceremoni Świętego Czasu słyszeli śmiech Eurmala i mówią że będzie nas prześladował pech, o ile nie wymienimy przynajmniej połowy rady klanowej.



    Ten rok był fatalny - rajdy, ataki monstrum chaosu i powódź, niszczycielsko się na nas odbiły. Jak rozdajecie nasze 5 punktów magii?


    Kategorie z opisami:

    Dzieci
    - dzietność i zdrowie najmłodszych, dalekosiężne korzyści demograficzne
    Zbiory - ilość zebranej żywności, może oznaczać różnicę między nadwyżką na handel a śmiercią z głodu
    Dyplomacja - negocjacje z innymi klanami, sojusze, mediacje etc.
    Zdrowie - lepsza odporność na choroby i szybszy powrót do zdrowia rannych
    Stada - lepszy wzrost i zdrowie stad owiec, świń, koni i bydła. Bardzo ważne dla przetrwania ale i pozycji klanu
    Polowania - są bardziej udane, mniej szkodników niszczy żywność i wyprawy przebiegają lepiej
    Tajemnice - pomagają poznać błogosławieństwa i mity
    Questy - pomagają wykonać questa (wpierw potrzebna jednak będzie wiedza o micie)
    Handel - lepsze zyski z handlu i sprawniejsze negocjacje
    Wojna - nasi wojownicy walczą lepiej
    Rezerwa - punkty mogą być elastycznie użyte w razie potrzeby - bardzo pomocne


    Oto jak rozkładają się wasze głosy:

    1. Zbiory 30
    2. Zdrowie 9
    3. Dyplomacja 8
    4. Wojna 7
    5. Stada 7
    6. Rezerwa 3
    7. Polowania 1
    8. Handel 1
    9. Tajemnice
    10. Questy
    11. Dzieci

    Plan na przyszły rok to jak największe plony, by zminimalizować nieuniknione straty z powodu głodu. Możliwe też, że wyślemy posłańców po żywność w ramach przysługi lub handlu - w porze ognia może już jej nie być. Poza tym, musimy wyleczyć dziesiątki rannych carlów, a przede wszystkim thanów. Jeśli się uda to dokupimy koni, by powiększyć ilość thanów z obecnych 11 do około 15-20 - to powinno starczyć do skutecznej obrony. Dla przetrwania ważne też będzie bydło - mamy go 3x mniej niż powinniśmy.

    Oto jak wygląda to w punktach rytuałów Świętego Czasu:

    [​IMG]




    Pora Morza - Rok 1337

    [​IMG]



    Ok - zaczynam od wymiany członków rady klanowej by uniknąć pecha przepowiedzianego przez kapłanów. Z rady odchodzą Markalor i Lismelder - wśród możnych są równie uzdolnieni kandydaci w ich dziedzinach. Odchodzi też Dangmar - jego kuglarska magia ma swoje zastosowania i jako wyznawca Eurmala pomaga on w questach, ale wymienię go na kogoś bardziej użytecznego.


    ______________________

    [​IMG]
    Enfrew

    Wiek - 38
    Bóg - Lhankor Mhy
    Zwyczaje - Doskonały
    Przywództwo - - Dobry
    Targowanie Się - Dobry
    Walka - Dobry
    Magia - Dobry
    Zwierzęta - Dobry
    Rośliny - Dobry

    Enfrew zastąpi Markalora. Też jest wyznawcą Wiedzącego Boga i posiada taką samą wiedzę na temat prawa i obyczajów.
    ______________________

    [​IMG]
    Jorator

    Wiek - 25
    Bóg - Chalana Arroy
    Magia - Doskonały
    Zwyczaje - Bardzo Dobry
    Walka - Dobry
    Przywództwo - Dobry
    Zwierzęta - Dobry
    Rośliny - Dobry

    Młody Jorator jest równie zdolnym magiem co Lismelder, ale dodatkowo jest on wyznawcą Chalany Arroy - leczącej bogini. Jego uzdrowicielska magia bardzo się nam przyda w obecnej sytuacji.

    ______________________

    [​IMG]
    Orngerin

    Wiek - 45
    Bóg - Ernalda
    Zwierzęta - Niespotykany
    Walka - Dobry
    Targowanie Się - Dobry
    Przywództwo - Dobry
    Rośliny - Dobry
    Zwyczaje - Dobry
    Magia - Niezły

    Zamiast Dangmara do rady wchodzi Orngerin. Posiada niespotykaną wiedzę na temat zwierząt - bardzo przydatna umiejętność by utrzymać nasze niewielkie stada.

    ______________________



    [​IMG]
    "Nasze zapasy żywności są na wyczerpaniu. Wkrótce pojawi się głód."



    [​IMG]

    Jarosar znajduje grupkę małych trolli buszujących po spichlerzu w jego zagrodzie. Zjadły część ziarna i część zniszczyły. Pamiętacie te stworzenia ze starego kraju - to trolloki, karłowate i prostoduszne potomstwo jakim przeklęta jest większość trolli.

    1. Przepędź je. (Orngerin, Jarosar)

    2. Zabij je. (Ernaldesta, Orngerin)

    3. Złóż je w ofierze bogowi. (Derik, Jorator, Orngerin)

    4. Weź je w niewolę jako thralli. (Derik)

    5. Sprzedaj je innemu klanowi. (Derik, Harsaltar)


    [​IMG]
    "Trolle znęcają się nad trollokami i nie przejmą się ich losem."

    [​IMG]
    "Sprzedajmy je innemu klanowi."

    [​IMG]
    "Jeśli teraz ich nie zabijemy, w przyszłości będą sprawiać kłopoty."

    [​IMG]
    "To tylko trolloki. Nasi przodkowie nie przejmą się tym co z nimi zrobimy."

    [​IMG]
    "Z pośród bogów, tylko Eurmal byłby zadowolony z ofiary z trolloków."

    [​IMG]
    "Jeśli mielibyśmy wziąć ich jako thralli, niech trzymają się z daleka od zwierząt."

    [​IMG]
    "Jeśli mielibyśmy wziąć ich jako thralli, niech trzymają się z daleka od roślin i spichlerzy."
     
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie