Dwarf Fortress AAR

Temat na forum 'Inne Gry AAR' rozpoczęty przez Matheos, 29 Czerwiec 2011.

  1. gall2

    gall2 Ten, o Którym mówią Księgi

    Szlachta będzie pewnie zadowolona mając rudy w ścianach :). W końcu to też krasnoludzie i widok innej kopaliny niż zwykłego kamienia czy tam gleby/piaskowca raczej będzie miły oku.
     
  2. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Mosiądzowe Mechanizmy Parowe
    Brassgears of Steam(Konsolon Keng)​

    Kolejny odcinek bez weny... Cóż taka cena jeśli mam przy okazji sesję rpg na LI.

    W tym kwartale było to samo co w poprzednim kopanie, budowanie, wytwarzanie, kopanie ...

    Dokończyłem w bólach pogrubianie murów wewnątrz twierdzy i postanowiłem ograniczyć się do wykończenia dzieła tylko we fragmentach prostych. Jak czytałem moje wypociny z poprzedniego "odcinka" doszedłem do wniosku że mogliście nie zrozumieć o co mi chodziło to tak w skrócie przekrój boczny będzie wyglądał mniej więcej tak (ostrzegam wymagana wyobraźnia przestrzenna!):

    I - ściana, _ - podłoga, F - fortyfikacja (umożliwia strzelanie)

    F_I poziom "+2"
    II_I poziom "+1"
    II_I poziom "zero"

    W połowie kwartału przybyło kolejnych dziesięciu krasnoludów a co oznacza że liczba wzrosła do 54. Na moje szczęście przybył wykwalifikowany metal crafter - czyli wszystko w jednym - wykonywanie mebli i dóbr handlowych jak i broni czy pancerzy z metalu. Co mi bardzo ułatwiło prace metalowe. Zdąrzyłem wykonać pierwsze pięć kompletów pancerzy w kombinacji kolczuga + napierśnik + hełm - dojdą do tego nagolenniki. Póki co jedynym materiałem nadającym się na to jest miedź - no ale jak już rozbijemy - mam nadzieję - pierwsze oblężenia gobusiów dostanę ze friko nowe zestawy - a to co mi nie będzie pasować to się wytopi na sztaby by dalej to obrobić. Pod koniec przybyła karawana krasnoludó i moje dorfy są w trakcie przenoszenia wszelkich dóbr na sprzedaż. Jestem ciekaw jaką cenę osiągną moje wyjątkowej jakości mosiądzowe wyroby. Aha, nie wspominałem o tym wcześniej, gdy przybywa karawana krasnoludów przybywa też przedstawiciel króla/królowej u którego można nadać priorytet (od 0 do 4 przesuwając suwak) na dane przedmioty ale za wyższą cenę - tak on może przedstawić jakie wytwory są priorytetowe a przez co osiągają wyższe ceny. Do czego zmierzam, ostatnio dał wysoki priorytet na skórzane bukłaki których cena wywindowała do 206% - jestem ciekaw po ile zejdą bukłaki ze skór indyków. No właśnie indyki mi podrosły i od razu dałem rozkaz do ścięcia kilku z nich (głównie samców bo są większe od indorzyc, a poza tym nie znoszą jajek z których można zrobić jajeczne omlety ;P ). Oprócz tego mój jubiler uporał się z zalegającymi kamieniami szlachetnymi i je ładnie oszlifował - teraz jeszcze musi ozdobić nimi przedmioty - by podnieść ich walory tak czysto handlowe jak i podnosząc zadowolenie.

    Obecnie priorytetem by kupić od handlarzy są jakieś sery i inne typy żywnosci bo jak na razie mam duze zapasy alkoholu, oprócz tego "must have" są co najmniej dwa kowadła. Jako że mam około 10 krasnoludów z możliwościami wytwarzania przedmiotów z metali potrzebuje więcej kuźni, niestety z miedzi nie można zrobić kowadła - musi być albo z żelaza albo ze stali których nie mam. W poprzednich wersjach można było stworzyć kowadła miedziane.

    W między czasie moi górnicy w liczbie czterech kopią tunele by zmapować jak się rozkładają złoża tak kamieni jak i rudy. Niestety potwierdziły się moje obawy i akurat na tym poziomie jest tylko tetrahedryt - ale to może i dobrze - będzie z czego wytworzyć zbroje i broń - trudno z miedzi - ale może później znajdzie się żelazo.
    Zdjęcie tuneli przedstawiające rozkład żył rud miedzi i kamienia:

    [​IMG]
    Info na temat tego co widzicie:
    Brązowe na czarnych polach - tam zostaną wykopane tunele, ciemno szare coś - żyły rudy tetrahedrytu, różowe - kamienie szlachetne, białe - kamienie, jeśli się przypatrzycie zauważycie dwa różne typy, jasno niebieskie - kamień, ciemno niebieskie - żyła "fałszywej" rudy, brązowe z białymi kropkami na samej górze kolejny kamień

    Nie wspominałem w poprzednim odcinku ale na powierzchni zrobiłem warsztat oblężniczy. Stworzyłem już dziesięć części do balist nie wiem z ilu tworzy się jedna w nowej wersji, ale się przekonamy. Postanowiłem że na Bastionie postawię balisty - przez co całkowita wysokość bastionu prawdopodobnie przewyższy samą wysokość fortecy - bo o ile nie było to zmieniane jak ustawisz czy to balistę czy to katapultę nie będzie można zmienić jej orientacji w jakim kierunku strzela. Mam zamiar ustawić balisty w trzy kierunki południe - zachód - wschód da mi to dosyć niezłe pokrycie terenu choć jak na razie przewiduję atak tylko z południa - ale w przyszłości może postawię mosty przez rzeki by dojść na pozostałe części regionu który obrałem za moja twierdzę. Moich górników pozostawię samych sobie niech to wykopią do końca - potrzebuje ich na wyższych poziomach doświadczenia żeby żadna potencjalna ruda nie została zniszczona w trakcie wykopywania jej. Przypuszczam że zanim to wykopią miną jakieś kolejne dwa kwartały o ile nie dłużej. Z innych wydarzeń wartych wspomnienia - kolejny mood - wynikiem którego zostały mistrzowsko wykonane spodnie ze skóry indyka ozdobione kośćmi z czegoś borsuko podobnego i skórzanym obrazkiem jak jakiś tytan zabija jakiegoś człowieczka. Patrzyłem w moje artefakty drzwi są warte 7,2k a spodnie 7,4k. Jestem ciekaw kiedy pojawią się artefakty godne bliższego sie przyjrzenia - powiedzmy około 750k...

    Cóż to by było chyba na tyle...

    ###Koniec odc. 5###
     
  3. gall2

    gall2 Ten, o Którym mówią Księgi

    Z kowadłami faktycznie jest niedobrze, mocno Cie to spowolni. W najgorszym wypadku zbroje goblinów, o ile się pojawią, przerobisz na kowadło. Chociaż tak zupełnie bez własnego żelaza będzie ciężko doprowadzić to do szczęśliwego końca.
    Forteca widzę się elegancko rozwija, oby Cie tylko jakieś większe stadko nie zaatakowało zanim ukończysz swój obecny plan :).
     
  4. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Mógłbyś napisać co i jak na początku czytałem wyki ale niewiele zrozumiałem.
     
  5. Basileus

    Basileus Ten, o Którym mówią Księgi

    Drakensang, sprawdź link ode mnie. Poradnik toto do Dwarf Fortress. Nie, nie mój.
     
  6. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    @Drakensang: Od początku to znaczy od stworzenia mapy i zaczęcia gry?
     
  7. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Jak ustawić parametry żeby trafić na fluxy.
    Tak od zaczęcia gry.
     
  8. Elas

    Elas Genialdo

    Gdzie grasz i pod jakim nickiem? :3

    Nie pisz jak jesteś głodny :p
     
  9. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    No dobra Drakensang i wszyscy inni którzy nie są na tyle odważni by mnie o takie coś poprosić a mają chęć pogiercić:

    Ściągasz plik Lazy Newb Pack ze dtrony Dwarf Fortress File Depot (dffd.wimbli.com pod Game Relases, zobaczysz takie okienko:
    [​IMG]

    Wybierasz zakladkę Graphics i wybierasz jaki tileset chcesz zainstalować (z plikiem dwie najczęściej używane - ja chyba używam Phoebusa) i wybierasz Install Graphics.

    Po tem wróć na pierwszą strone i zaznacz jak na zdjęciu aquifers off <- ułatwi grę - ja sam długo nie wiedziałem jak sobie poradzić z aquiferami.

    Ciskasz Ply Dwarf Fortress!

    Zobaczysz mniej więcej coś takiego (ja sobie zmaksymalizowałem, u ciebie jeśli nie masz żadnej fortecy będzie napis Start Playing albo Create new World):
    [​IMG]

    Po wybraniu Create new World cisnij Esc, i zobaczysz właściwe okienko.
    Po wybraniu odpowiedniej wartości wybierasz według własnego uznania - jeśłi masz high endowy komp możesz iść na całość i wybrać World Size: Large - dla kompów słabszych polecam: Small (używam), po czym klawiszem w dół wybierasz linijkę odnoszącą się do tego jak długo generować ma świat - jeśłi zostawicie na domyślne 250 lat - wszystkie najlepsze miejscówki zostana zajete - używam jak sami wiecie do 125 lat włącznie czyli: Short.
    Jeśli chcecie zmniejszyć lub zwiększyć ilość cywilizacji to zmieńcie sobie ja daje na Low (więcej miejscówek), kolejnymi trzema nie zwracajcie sobie głowy. Ostatnia najważniejsza jeśli chcecie mieć dużo flux stoneów wybrać Frequent, jeśłi chcecie mieć je wszędzie Everywhere. Tak wygląda mój ekran gdy generuję świat:
    [​IMG]

    Nacisnąć y i zaczyna się generacja którą możemy zatrzymać w dowolnym momencie wciskając Enter lub Esc, i kontynuować chyba c. Ja użyczę mój inny świat na potrzeby następnej "lekcji" (każdy świat jest inny - seed jest losowany):
    [​IMG]

    Tak mniej więcej to będzie wyglądało, całkiem z lewej podgląd regionu pod zółtym X na podglądzie szczegółowym mapy wybranego skrawka pod żółtym X na mapie ogólnej.. :D Wiem masło maślane ale inaczej tego się nie da wyjaśnić. Akurat na screenie nie widać żadnego żółtego X bo miga. Gdy mamy już świat (aha po generacji DF wraca do menu głównego i pojawia się opcja Start Playing - co bezzwłocznie wybieramy - w wyborze omijamy Legends i Adventure - nas interesuje Dwarf Fortress). Po załadowaniu się mapy ciskamy f i pojawia się z prawej strony lista - szukamy tylko miejscówek z zasobami wiec ruszamy całkiem na dół i wybieramy: Flux Stone - Yes, Shallow Metal - Multiple i Deep Metal - Multiple po czym wciskamy Enter. Zostanie przeszukana mapa pod wzgledem podanych przez nas kryteriów. Gra zacznie przy pomocy naszego kompa wyszukiwać dogodnej miejscówki na mapie zaczna sie pojawiać czerwone X i Zielone X - chyba się domyślacie które najlepsze? Po przeszukaniu gra skieruje nas na jej zdaniem "najlepszą" miejscówę - ale mozemy siez tym niezgodzić - bo np. wylądujemy nad brzegiem oceanu lub na wiecznej zmarźlinie na których nie ma drzew. Naciskamy Esc przy którym pisze Browse Results. Teraz strzałeczkami poruszamy żółtym X na mapie ogólnej pozostałe dwa podglądy aktualizują się automatycznie. Jeśli podczas generacji wybrałeś opcje Everywhere - nie licz że wyszukiwanie powie ci gdzie jest flux a gdzie nie jest - mapę będziesz miał w czerwonych X bo przez tą opcję stworzyłeś Flux Stone wszędzie tak tak wszędzie - tylko będziesz musiał się doń dokopać. Gdy juz obralismy sobie miejsce musimy zwrócić uwagę na Trees <- najlepiej żeby było na zielono pisane (drzew to podstawa przemysłu metalowego, odsyłam do AARa), Other Vegetation <- dobre zielone ale nie powinieneś się tym sugerować aż za bardzo. Surroundings <- żołte, zielone, niebieskie w porządku (w niebieskich regionach zamiast deszczu moze padać piwo lub krew elfów - normalka w grze - niestety padającego piwa nie można zbierać tak jak my ludzie zbieramy deszczówki ;P ), uważać na żółte miejscówki w zalesionych obszarach w pobliżu oceanów - z mojego doświadczenia nader często pojawiają się tam ogry - potrafią niszczyć budowle (np. warsztaty) i łatwo zabić krasnoludy, fioletowe czy czerwone napisy przy Surroundings omijać szerokim łukiem chyba że chcesz żeby do twojej fortecy od czasu do czasu wpadał nekromanta z hordą animowanych zwłok i części ciała ;P. Pod listą tą ogólną pojawią ci się informacje o zasobach w wybranej przez ciebie części mapy, aha by poruszać tym najbardziej na lewo (w sensie region który chcesz zająć pod fortecę) używa się u - m k - h - odpowiadając góra - dół, lewo - prawo. Co do zasobów najkorzystniej gdybyś miał Brook: nazwa (strumyczka), shallow metals, deep metals, flux stone <- ponownie jeśli wybrałeś Everywhere nie pojawi ci się flux stone w spisie.

    No.. Czy o to ci chodziło Drakensang?
     
  10. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    To i jak się otwiera menu warsztatu żeby można było zrobić stoły etc.
    Czy na początku od razu zejść pod ziemie czy farmy założyć też na powierzchni?
     
  11. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Hmm...

    Żeby otwierać menu warsztatów i dodwać polecenia używa się klawiszu Q (małe), potem wciskasz a i wybierasz z listy co chcesz wyprodukować, przewijasz strzałkami lub + i - (czemu tak mówię? Bo jak zauważysz prawie każdy przedmiot ma przypisany dalszy klawisz - ja na ten przykład gdy chce zbudować dziesięć łóżek u Carpentera wciskam a -b razy dziesięć). Farmy są pod b -> p - warto zbudować co najmniej trzy farmy na powierzchni by mieć dostawę owoców co jakiś czas. Co mają zasiać na farmach również wybierasz wciskając Q (małe) - najbardziej częstszymi i opłacalnymi są wild strawberries, prickle berries i fisher berries - można je i jeść na surowo i przerabiać na alkohol. Jako że ścinasz drzewo na powierzchni warto mieć carpentera na niej - nie będzie musiał daleko biegać po bale drewna. Za szybko nie ma sensu iść głęboko pod ziemie bo wpuścisz do fortecy forgotten beasts - które zrobią ci rzeźnię, ale jako że to krasnoludy - wola mieszkać pod ziemią. WIęc warto wykopać kilka poziomów w dół i przeznaczyć każdy poziom na cos innego (tak jak ja to robię - masz wszystko wtedy zorganizowane, a nie że potem masz np. problem "gdzie ja to produkowałem kamienne statuy"). Staraj się stale produkować kamienne bloki bo w tych wersjach się opłaca (ratio 4:1) - podstawowe fortyfikacje z kamienia staraj się zbudować jak najwcześniej, pozwolą ci dłużej przeżyć a najlepiej zbuduj tak jak ja mosty jako bramy - tylko pamietaj most musi być szerokości co najmniej trzech pól bo takie szerokie są wozy karawan. Trade Depota budujesz pod b -> D (wymaga 3 materiałów do budowy - najlepiej kamień lub kamienne bloki - jeśłi postawisz z drewna elfy nie będą z tobą handlować), most budujesz pod b -> g (chyba) - z nimi jest wiecej problemu bo musisz postem ustawić jak się ma składać. Zobaczysz okienko mówiące że mozesz zmienić orientację za pomocą w s a d - jeśłi twój fort znajduje się tak jak mój na północ wciśnij w - pojawi siew nawiasie u góry Raises i coś na wzór strzałki do góry - pamietaj! Most może zostać zniszczony, więc powinien znajdować się nad jakąś przestrzenią, np. tak jak ja d -> h (channel) i zrób nie wielkie pole, po chwili pojawia się minerzy, którzy to wykonają, po czym muszisz z jednej strony zniszczyć slope'y (te trójkąciki, z takiej strony żeby wrogowie nie mieli możliwości dotknięcia twojego mostu) niszczenie takich pod d ->... i nie pamiętam szukaj remove up slope albo coś takiego.
    Jeszcze o farmach, teraz farmy dla plump helmetów i innych takich możesz zrobić na poziomie tuż pod ziemią (o ile to jest też ziemia a nie skały - bo jeśli to skały będziesz musiał nawodnić).

    Jak masz jeszcze z czymś problem wal "drzwiami i oknami" chętnie pomogę i tobie i każdemu kto takiej pomocy by zechciał
     
  12. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Jesteście jeszcze w ogóle zainteresowani? Od kilku dni wisi mój post i tyle, jeśli nie chcecie normalnego Dwarf Fortressa to może coś nowego? Adventure mode a może dwarf fortress na modzie?
     
  13. gall2

    gall2 Ten, o Którym mówią Księgi

    Jeżeli masz ochotę pisać to pisz. Przyda się. Mogę Ci wydzielić wręcz temat z opisem gry do IG (IHMO bardzo przydatne rzeczy dla początkującego i szkoda by się zmarnowały, szczególnie, że gra jest trudna przynajmniej z początku).
     
  14. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    @gall2: To raczej nie będzie potrzebne, DF nie cieszy się dużą popularnością nie tylko tu u nas na WoW, ale ogólnie. Nie ma potrzeby, tym bardziej że każdy kto czytał lub czyta aar wie że jak mają pytania to chętnie pomogę. Po co robić sztuczny temat który będzie świecił pustkami?

    EDIT: Pomyłka
     
  15. gall2

    gall2 Ten, o Którym mówią Księgi

    Dział? Ja mówiłem o temacie :p. W temacie z AARem dosyć ciężko znaleźć odpowiedni post z tłumaczeniem (może link do postów z tłumaczeniem w pierwszym poście, albo coś..).
     
  16. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    @gall2: Nie ma sensu tak czy siak, ja zbyt dużo wam i tak nie podpowiadałem, jedynie te parę dni temu Drakensangowi.
    Poczekam na wypowiedzi pozostałej reszty która czytywała AAR i się zobaczy. Ja bym osobiście chętnie kontynuował.
     
  17. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Kontynuuj można wiele porad do gry wyczytać z aar'a
     
  18. michall55

    michall55 Znany Wszystkim

    Kontynuuj aar'a. Ja osobiście czytam i czekam aż znowu napiszesz.
     
  19. Basileus

    Basileus Ten, o Którym mówią Księgi

    Człowieku, pisz. Ja tu wchodzę, myślę, że jakiś nowy odcinek a tymczasem krasnoludy sobie bimbają. :<
     
  20. Elas

    Elas Genialdo

    Potwierdzam, pisz. Może nic nie rozumiem z obrazków ale czyta się miło.
     
  21. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Mosiądzowe Mechanizmy Parowe
    Brassgears of Steam(Konsolon Keng)​

    Screenów nie podam bo nie mam dostępu do mojego komputera ze względu na malowanie w domu. Piszę więc z pamięci i raczej powinienem wszystko pamiętać.

    Jak wspominałem wcześniej mam handlarzy ze stolicy więc pierwsze co to był handel. Ceny skórzanych bukłaków okazały się wywindować do poziomu między 45 a 89 więc pomogły mi one tym bardziej że miałem ich trochę naprodukowanych, kasę którą mi dały przeznaczyłem na zakup skrzyń z kolejnymi skórami - przeznaczone zostaną na produkcję plecaków i bukłaków dla moich oddziałów milicji. W sumie razem z bukłakami moja kwota wystrzeliła do około 8,8k złota i za tyle mogłem wykupić przedmiotów od karawany - oczywiście handlarze to skąpce i w tej grze i dopóki nie zostawiłem im (ok) 250 złotowego czystego zysku nie chcieli zaakceptować wymiany. Kupiłem trzy żelazne kowadła, około 25 porcji serów i około 50 Plump'ów do tego kilka sztuk miedzianej kolczugi (3 chyba), miedziane kolczugowe leginsy (2), brązowe kolczugowe leginsy (1), brązowe płytówki na tors (2) i o ile się nie mylę stalową płytówkę na tors i stalową kolczugę. Razem z uzbrojeniem doszły dwie buławy (miedziane), jeden topór bojowy (brąz), krótki miecz (miedź) i jeszcze chyba młot bojowy i skrzynia z płótnami. Chciałem zabrać mu więcej lecz niestety handlarz się nie zgodził i musiałem odznaczyć kilka sztuk żywności.

    Z innych wydarzeń, mianowałem buchhatera (bookkeeper) i menadżera (menager) jedna i tą samą osobę. Pomimo że ona sama nie ma żadnych umiejętności szybko powinna nabrać odpowiednich. Menadżera wziąłem dla tego że obecnie funkcjonują. Polegają na tym że wchodząc w zakładkę Jobs (j -> m ->q by dodać zadanie od 'queue' 'kolejka') posiadając menadżera można dodać mu polecenia które on za nas dopilnuje by dorfy je wykonały. I tak dodałem mu w sumie przetopienie 120 drewna na węgiel kamienny, wytopienie 120 sztab mosiądzu (właśnie się zorientowałem że rozkaz traktujący o wykonaniu 30 sztab czegokolwiek da mi poczwórną jej ilość 1:4 - 1 ruda daje chyba 4 sztaby-a to oznacza że będę musiał przeorganizować kolejkę zadań bo zabraknie węgla drzewnego), oprócz tego 120 sztuk alkoolu, wykonanie mosiądzowych stauł i skrzyń do magazynowania, wytopienie miedzi i wykonanie 10 kolczug, 10 płytówek na tors, 10 kolczugowych leginsów, po 5 buław, toporów, włóczni, młotów, krótkich mieczy, kusz. Chyba zapomniałem o daniu rozkazu na wytworzenie bełtów metalowych.

    Można by powiedzieć że stworzyłem nowy uniform dla kuszników, oprócz normalnego ubioru i zamiast skórzanego panerza nosić będą metalowe kolczugi i kolcze leginsy a do walki na bliski zasięg używać będą mieczy, może się okazać ż ten pomysł okaże się samobójstwem dla moich "milicjantów" bo nie wiem jak się zachowają podczas walki - czy zrobią to co powinni czyli wezmą kusze a gdy skończą im się dopiero bełty ruszą do ataku z mieczami czy od razu ruszą z mieczami co będzie się równało ich nieszczęśliwym końcem. Zobaczymy.

    Miałem też kolejne spotkanie z koboldami, podobnie jak poprzednio uciekli - zastanawia mnie tylko czemu tak rzadko pojawiają się złodziej goblinów - już długo tych nie było - może i to dobrze nawet.

    W sumie nic innego się nie działo teraz czekam na wyprodukowanie bloków kamiennych i ruszę z budową bastionów

    ##Koniec odc. 6##
     
  22. gall2

    gall2 Ten, o Którym mówią Księgi

    O widzę, że już "urzędnik" się pojawił :p. Ile mniej więcej Ci zajmie budowanie bastionów? Gobliny pewnie zbierają siły by zrobić rozróbę od razu na całego ;D.
     
  23. haven123

    haven123 User

    Mam małe pytanie.
    Jak zrobić żeby po śmierci paru krasnali cała forteca nie wariowała(berserk)
    Bo musiałem już z 50 dobijać żołnierzami.
     
  24. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    @haven: Tak na szybko, po pierwsze dormitorium z łóżkami (miejsce do spania), po drugie również bardzo ważne żarcie i alkohol, po trzecie zrób kilka statuł i postaw w dormitorium i jadalni, po czwarte jadalnia, po piąte ostatnio odkryłem że dobrym systemem jest coś takiego jak mam w grze (chodzi o schody) że wykopujesz pole ze schodami 3x3 z tym że środek musi być pusty i stawiasz w nie najlepsze statuy jakie masz (przy stawianiu statuł naciśnij x i wyszukaj statuy które będą miały przed i po nazwie * * <- to oznacza że są Exceptional lub Masterpiece), inna sprawa buduj wszelakie jadalnie, dormitoria i ogrody statuy (też dobre wyjście) w kamieniu a po tym wygładź ten kamień (smooth stone d->s, gdy skończą "wygładzanie" wygraweruj engraveing d->e pamiętaj że i do wygładzania i do grawerwowania kamieni jest potrzebny dorf z "stone detailing"), aha i potrzebujesz trumien (coffin dla kamiennych, casket dla drewnianych), oraz cmentarza na którym leżeć będą trumny (trumny buduje się w pomieszczeniach za pomocą b->n "burial reepteable") gdy zbudujesz trumny musisz je jednak "aktywować" - naciskasz małe Q najeżdżasz nad trumnę i tam masz odpowiedni klawisz który ją "włącza" Trumien zbuduj z dużym zapasem bo może się okazać że podczas oblężenia nagle zginie wielu krasnali.
    Podpowiedź co do zarządzania pracami, już kiedyś wspominałem, genialny jest program Dwarf Therapist. Każdy powinien mieć ten programik, funkcjonuje tylko podczas gdy DF działa i grasz swoją fortecą, oczywiście możesz spauzować grę o czym pewnie już wiesz (spacja).

    @gall2: Najpierw muszą mi zrobić kamienne bloki, które mi się skończyły obecnie. Żeby szybko się uporać z tym zbuduje dodatkowy warsztat kamieniarza, chce mieć koniecznie biała fortecę, opcjonalnie zbuduję bastiony z jasnoszarego kamienia - po prostu tak mam że nie podoba mi się gdy forteca zbudowana jest z kilku rożnych kolorów. To wygląda wtedy infantylnie i kucykowo co mnie od razu odrzuca i odechciewa mi się grać. ;P Przypuszczam ze wciągu następnego kwartału postawię pierwsze ściany na poziomie "zero", a wejście by maksymalnie ograniczyć możliwość wejścia do twierdzy przez jakiegoś złodzieja w trakcie prac, zostanie wykonane po wykonaniu budowy i tymczasowo będzie tylko spod ziemi.
     
  25. haven123

    haven123 User

    Dzięki.
    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Czemu łóżka i trumny mi znikają? (tylko te postawione na miejscu)
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie