Dwarf Fortress AAR

Temat na forum 'Inne Gry AAR' rozpoczęty przez Matheos, 29 Czerwiec 2011.

  1. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Jakby co ja TS'a mam... Więc... Naprawdę jak ktoś ma ochotę pogadać na temat DF'a to bez problemu. Sam będę szczęśliwy że mogłem komuś pomóc - co wielokrotnie podkreślałem w odcinkach. Bez obaw, nie jestem Terrorem z AAR'a Langourusa Maiar'a z Fallouta ;P
     
  2. Raginis

    Raginis Aktywny User

    Czytając te twoje posty o twoich przygodach w DF to taka ochota jest na zagranie w to :p Po prostu niesamowite jak może tam być rozbudowany świat. Chętnie bym się nauczył w to grać ale potrzebuję jakiegoś punktu odniesienia, cokolwiek od czego mógłbym zacząć, jakichś podstaw, fundamentów. A tak to nic :/ Teraz ani mikrofonu ani słuchawek nie mam więc poszukam jeszcze porad ;)
     
  3. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    To pisz tutaj raginis, odpowiem ci na każde pytanie tyczące się DF'a o ile będę ci wstanie odpowiedzieć. Moze potrzebujesz czegoś w stylu poradnika (tak jak pisałem np. o tym jak przystosować DF'a za pomocą LNP [Lazy Newb Pack] czy czegos jeszcze). Można też się na teamspeaku albo coś i bym ci odpisywał na bieżąco jakbyś miał jakieś problemy.
     
  4. Raginis

    Raginis Aktywny User

    Muszę wiedzieć co robić po kolei, umiem wybudować jakieś pomieszczenia, ale gubię się bo nie wiem co robić dalej :p A poradniki nie zawsze są jasne
     
  5. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Dlatego też proponuję ustawić się na teamspeaku, nawet jeśli nie masz mikrofonu i słuchawek - można pzecież chatować
     
  6. Raginis

    Raginis Aktywny User

    Skoro masz taką możliwość to chętnie ;p Powiedz tylko kiedy i czy koniecznie na teamspeaku
     
  7. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    A masz jakiś pomysł co innego wykorzystać?
     
  8. Languorous_Maiar

    Languorous_Maiar Ten, o Którym mówią Księgi

    Jak będziecie na ts'ie, to i ja mogę nawet wbić pogadać, okazja by coś się nauczyć df'a to zawsze dobra okazja. : D
     
  9. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Dobra nie ma co przedłużać, trzeba zrobić listę wstępnie zainteresowanych. Ja bardzo chętnie będę wam podpowiadał - Wyedytujcie lub napiszcie nowe posty i zamieśćcie info kiedy byście mogli i preferowany przez was sposób komunikacji. Ja osobiście proponuje TS'a ale być może będzie większość, z tych niewielu, która jest zainteresowana będzie wolała coś innego.
     
  10. Raginis

    Raginis Aktywny User

    TS może być, choć do pisania równie dobrze może się nadać IRC (quakenet) przez przeglądarkę. Ja mogę gdzieś o 18-22 chyba że to weekend
     
  11. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Dobra Raginis jako że jedyny się zgłosiłeś, dziś, podaj mi namiary na IRC'a i jak to odpalić. Nigdy nie używałem tego, ja pójdę zrobić sobie kawę - odpalę też DF'a i będę ci na bieżąco odpowiadał. Dziś też możesz poświęcić dziś czas od tej 18 (powiedzmy 1 godzinę)? Ja i tak oglądam YTbowe filmy DF'a i nabrałem ochoty pograć.
     
  12. Raginis

    Raginis Aktywny User

  13. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Miałem w święta krótki powrót do DF'a (tak już mam że mam fazę na DF a potem mam przerwę bo nie mam pomysłu co zrobić) - odpaliłem sobie jeden z trójki najlepszych modów do DF'a (moim skromnym zdaniem: 1. Genesis 2. Apocalypse 3. Masterwork) - traktujący o świecie z deka Falloutowym (bo zamiast dwarfów są Vault Citizens). No i tak sobie gram i całkiem mi nieźle idzie, fortyfikacje ograniczyłem do minimum i nie ograniczałem sie do jednokolorowego schematu - budowałem czym popadnie. Stworzyłem nad wejściem gniazdo na którym postawiłem dwie balisty. Bliskość wulkanu okazała się bardzo pomocna - bo dzięki magmie mogłem porzucić przetwarzanie rzadkiego drewna w węgiel drzewny. Oczywiście mod wprowadził również specjalny budynek - Generator ale ten jak większość budynków wprowadzonych przez mod trzeba najpierw pozyskać "blueprinty". O tym co wprowadził mod - za chwile najpierw wrzucę screeny cytadeli mojej krypty:

    [​IMG]

    Jak widzicie postawiłem na stary sprawdzony mechanizm (most zwodzony -> depot handlowy) - postanowiłem wrócić do "korzeni" czyli zamiast kopać schody na pustym polu wkopałem się w zbocze góry (jak na "kryptę" przystało). Tam między tymi kłębiącymi się zwierzakami to Securitony (dwa) i Mr. Gutsy (również dwa) oraz kilku Vault dwellerów. W rogach zewnętrznych murów postawiłem pułapki z metalowymi komponentami (na obrazku z resztą widać pocięte ciało złodzieja supermutantów - to duże M). Pomimo to będę musiał zainwestować w więcej pułapek bo jakimś cudem ominął je i zdarzył zabić mi pierwszą ofiarę mojej "krypty" - całe szczęście mam kuźnie i huty na magmę więc będę mógł szybko i sprawnie wytworzyć dodatkowe elementy do pułapek.

    [​IMG]

    Tutaj widzicie załadowane balisty i pociski do niej (te niebieskie groty to dodany w modzie metal "kobaltyt").

    Teraz trochę o samym świecie - tak jak przystało na pustkowia - mało drzew pełno jakichś zmutowanych stworów czy jakieś kłęby trującego/radiacyjnego i innych typów dymów czy cos w stylu burzy piaskowych. Drzew mało a wśród nich znajdują się tzw. "scrap tree" które przy pomocy "Scrapyard" są wykorzystywane do pozyskiwania medycznych/wojskowych/przed wojennych pakunków. Np. w medycznym pakunku mozna znaleźć Med-X czy proszek leczniczy i inne tego typu rzeczy, w wojskowym np. karabin i amunicja oraz proch a w technologicznym holodyski - te zaś w tym samym budynku co otwieranie tych "pakunków" (Inventor's Bench) można opracować wspomniane "blueprinty" - powiem tylko o jednym najciekawszym - np. blueprint warsztatu w którym sam możesz wyprodukować broń (pump-gun -> strzelba, rifle -> karabin). Bardzo mi się spodobał ten mod i szybko podbił moje serce stąd drugie miejsce na mojej liście najlepszych modów do DF.
    Z innej beczki - twórca moda dodał oprócz nowych budynków i "stylu" (nie fantasy a post apo - wiec nie ma tu cholernych elfów) dodał też nowe typy kreacji świata - miedzy innymi - DF jest w stanie stworzyć niemalże dokładne odwzorowanie mapy naszego świata (jeśli chodzi o linie brzegową czy rozdzielenie na kontynenty - bo oczywiście biomy są inne - post apo przecież...)

    Zobaczę może jeszcze coś wrzucę z tego moda żeby wam coś pokazać.

    No i ta muzyka z F1 i F2... BOSKO!

    ---------- Post added at 18:30 ---------- Previous post was at 16:03 ----------

    Woohoo strzał w dziesiątkę... Przebiłem się przez ścianę do jaskiń, wybrałem specjalne miejsce - szerokość korytarza wynosi jedno pole a tuż przed jaskinią stało drzewo - spokojnie rozstawiłem pułapkę z klatką a tuż za nią pułapkę z komponentami metalowymi. Chwilę po otwarciu wejścia (ścięcie drzewa) w klatkę wpadł mi Deathclaw! (kto wie być może go udomowię - po czym wyszkolę go na zwierza wojskowego). Yeah... like a boss!
     
  14. Mam prośbę dotyczącą tego moda. Mógłbyś napisać co najlepiej byłoby wziąć przy embarku?
    Z góry dziękuję.
     
  15. Legend

    Legend リヴェン

    Nie ma czegoś takiego jak najlepszy build na embark, każdy bierze to czego będzie potrzebował na wczesnym etapie.
     
  16. Zdaję sobie z tego sprawę, niestety ze względu na nowe warsztaty i przedmioty w modzie nie wiem co byłoby mi w ogóle potrzebne. Stąd moja prośba, żeby mi to trochę wyklarować.
     
  17. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    OK śpieszę z pomocą. Jako że mod ten wprowadza mnóstwo nowych roślin do uprawy i zmienia system wytwarzania rzeczy (metalowych głównie) i dodaje kilka nowych warsztatów może ten mod wprowadzić w nie małe problemy. Przede wszystkim zacznijmy od seedów roślin, najważniejszymi są Yams (podobnie jak Plump Helmety i do jedzenia i do tworzenia alkoholu), Cotton/Hemp/Synth-Reed (podmieniają pig tails - czyli do tworzenia ubrań, worków, plecaków itp, z tym że synth-reed można uprawiać w jaskini - oczywiście z ziemią), Cola (<- jeśli są dostępne - tworzą najlepszy alkohol - Nuka Cola ;P <- mały ukłon w stronę fanów Falloutów), warto wziąć bloodbain moshroom i te drugie na b, mutfruit, soybeans, banana yucca - poeksperymentuj z innymi roślinami również (przedstawiłęm tylko taka jakby podstawę). Jeśli chodzi o inne rzeczy zainwestuj w zwierzaki psy wojenne (do obrony), iguany(wymagają Nest Boxes - by złożyć jaja), zainteresuj się brahminami (czyli wszelkiego typu krowy i byki). Jeśli masz dużo punktów weź przynajmniej jednego Mr. Gutsy lub Protectrona (a najlepiej wojskowe odmiany war xxx). W tej modyfikacji warto podnieść sobie limit punktów które można wydać na rzeczy na start (lub jeśli nie wiecie jak - zczitować - chociażby art moneyem). Co do wybierania umiejętności dla Vault citizenów - przydadzą się Trapping(min. +2 poziomy), Herbalist(od +3 do maksa czyli +5 (proficient)). Jak już będziesz grał musisz włączyć przynajmniej dwóm mieszkańcom ALchemy (np. przy pomocy Dwarf Therapist). Aha odnośnie rzeczy na embark - dorzuć charcoal(min. 15, węgiel drzewny) żeby mieć możliwość rozpoczęcia jak najszybciej produkowania pancerzy i broni - z czym wiąże się poświęcenie jednego mieszkańca krypty na Armorsmith, Weapon Smith, Furnace Operating - w modzie jak przyjdzie oblężenie to masz "jak w banku" że będą to supermutanty - które w modzie są naprawdę supermutantami...
    Trapping jest potrzebny żeby ze ściętych drzew nazwanych Scrap w Scrapyard zdobywać skrzynki z technologią przedwojenną, skrzynki wojskowe i skrzynki medyczne.
    Herbalist <- do zbierania roślin między którymi są też oznaczone scrap pile (chyba) które mogą pozostawić np. sztaby żelaza czy jakieś inne pożyteczne rzeczy
    Alchemy <- by twoi mieszkańcy krypty mogli otwierać skrzynki pozyskane ze "scrap wood" w warsztacie zwanym Inventor's Bench i opracowywać technologie (czyli plany nowych warsztatów wymagane do ich zbudowania) zużywając holodyski

    Więcej ci nie powiem bo też jestem "nowy" ale jako tako już to ogarnąłem.
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie