EU IV - Szybkie pytania

Temat na forum 'EU IV - Pomocy!' rozpoczęty przez Manau, 7 Wrzesień 2015.

  1. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    Pierwsza - lojalność - pokazuje czy frakcja cię lubi czy też nie (np. gdy szlachta cię nie lubi, to masz mniejszy manpower). Drugi - wpływ - pokazuje, jak duży owy wpływ frakcja ma u władzy (potrzebna do konkretniejszych akcji jakie frakcja ma do zaoferowania). Jeśli wpływy przekroczą 80% to frakcja będzie próbowała przejąć władzę dla siebie. Trzecie - terytorium - pokazuje ile procent twoich prowincji kontroluje frakcja. Przekazywanie prowincji dla frakcji daje im pewne bonusy (kler np. zmniejsza revolt risk), kosztem autonomii 25%. Samo przekazywanie zwiększa też lojalność i wpływy frakcji, więc radzę z tym nie przesadzać. A przekazuje się prosto: za pomocą menu budowy, lub w oknie prowincji, zakładka budynków.
     
  2. OK, dla pewności spytam a jest jakiś sposób by potem odebrać?

    Ja Tapatalk
     
  3. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    Prowincje frakcjom odbiera się w taki sam sposób jak daje, tylko że odebranie im ziemi mocno ich drażni.
     
  4. PewienCzłowiek

    PewienCzłowiek Znany Wszystkim

    Gram rzepkę i wyskoczył mi event o reformach Sobieskiego. Jeden z wyborów umożliwia usunięcie modyfikatora "Nieszawa Privileges",
    co nie do końca mi się podoba (- 20% kosztu staba i + 5% technology cost). Czy oprócz zwiększenia kosztu technologii posiadanie tego modyfikatora powoduje jakieś negatywne skutki?
     
  5. moskal

    moskal Опричник

    Tak - zwiększa prawdopodobieństwo na bunt szlachty chcącej obalić rządy królewskie i wprowadzające bezpośrednie rządy szlachty (w plikach gry opisany jako "Rokosz Zebrzydowskiego").

    Jeżeli aktywne jest Liberum Veto zwiększa szanse na darmowe wojo, przymusową decentralizację oraz blokuje event o reformach.
     
    Ostatnia edycja: 7 Grudzień 2015
  6. PewienCzłowiek

    PewienCzłowiek Znany Wszystkim

    Dodam, że jestem już monarchią absolutną.
     
  7. moskal

    moskal Опричник

    Wystarczy, że jesteś monarchią aby wybuchł rokosz. Eventy związane z tym modyfikatorem nie wydzielają, że musi być monarchia elekcyjna.
     
  8. PewienCzłowiek

    PewienCzłowiek Znany Wszystkim

    Jednym z wymagań tego eventu jest flaga "pol_pact_conventa_flag" Ja, z racji wcześniejszej pacyfikacji sejmu ją straciłem. Tak przynajmniej twierdzi wiki.
     
  9. moskal

    moskal Опричник

    Po tym jak zwyciężyłeś rokosz. Jednakże są inne metody wprowadzenia tego ustroju niż tylko pacyfikacja - jeżeli nie podałeś iż dokonałeś już pacyfikacji to skąd mogę wiedzieć iż to zrobiłeś?
     
  10. PewienCzłowiek

    PewienCzłowiek Znany Wszystkim

    Myślałem, że nie ma innej metody zniesienia elekcji. Widać się myliłem.
     
  11. ers

    ers Ten, o Którym mówią Księgi

    Na nowym Kozakach i nowym patchu 1.14 jak zaczynasz polska w 1444 to dostajesz event. I albo wybierasz unię z Litwa i elekcję, albo lokalnego randoma i zostaniesz przy feudalizmie.
     
  12. marcinbvb

    marcinbvb Nowy

    Witam
    Mam takie pytanko odnośnie koalicji przeciwko mnie. Otóż trochę za bardzo zaszarżowałem Francją i Anglia wraz tysiącem państewek cesarstwa stworzyła przeciw mnie koalicję. Ja mam sojusz z Austrią, Sabaudią i Kastylią. I teraz pytanie czy zawiązanie takiej koalicji = wypowiedzenie wojny w krótkim czasie? Gdy mój AE zacznie spadać to państwa zaczną opuszczać koalicję? Czy sojusznicy mi pomogą w wojnie obronnej. Dodam że Anglia ma względem mnie 66 AE, a reszta ok. 55.
     
  13. moskal

    moskal Опричник

    1) Niekoniecznie, bo powinieneś mieć tyle sił aby skutecznie odstraszać wrogów samą swoją wielkością (+ sojusznikami)
    2) Tak. Tworzenie i wchodzenie do koalicji jest bezpośrednio związane z AE
    3) Przeważnie tak.
     
  14. Przemo

    Przemo Znany Wszystkim

    Dlaczego Cesarz zawsze wspiera zaatakowanego członka HRE, gdy wojnę wypowiada gracz, a jak się biją koalicje minorów sterowane przez AI, to się w te wojny nie wtrąca (no chyba że jest w składzie jednego z sojuszów) ? Kolejne przypadek innego traktowania gracza i AI ?
     
  15. ers

    ers Ten, o Którym mówią Księgi

    A grasz w HRE, czy poza?
     
  16. Przemo

    Przemo Znany Wszystkim

    W HRE - Brandenburgią.
     
  17. ers

    ers Ten, o Którym mówią Księgi

    Musisz zrobić mariaż i sojusz z cesarzem. I utrzymywać relacje powyżej 190. Wtedy jest szansa, że może nawet stanie po twojej stronie
     
  18. Grewest

    Grewest Aktywny User

    Czy kultura prowincji może się zmienić bez interwencji gracza ? (jak w ck2)
     
  19. Tulev

    Tulev Ten, o Którym mówią Księgi

    Nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją, a gram już dość długo. Wnioskuję więc, że nie.
     
  20. PolishEmpire

    PolishEmpire Ten, o Którym mówią Księgi

    W DeI może, ale nie w czystej EUIV
     
  21. Jagdtiger

    Jagdtiger Znany Wszystkim

    Jak działają religie synkretyczne? Czy trzeba mieć sąsiadującą prowincję z inną religią, aby taką religię przyjąć? Czy sąsiadując z prowincjami o kilku różnych religiach, można dowolnie zmieniać religię synkretyczną?
     
  22. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    Na pewno trzeba mieć prowincję z daną religią, a z sąsiedztwem nie jestem pewien. I można zmieniać raczej do swobodnie (na pewno jest jakiś cooldown na to) oraz kosztem w prestiżu.
     
  23. ers

    ers Ten, o Którym mówią Księgi

    W jednej z testowych rozgrywek na RNW po patchu miałem tengryjskich templariuszy na wysepce. Otoczeni byli pustymi prowami katolickimi. I mogłem zrobić synkretyczną z katolicyzmem. Tak więc sąsiadujące prowki powinny wystarczyć.
     
  24. Masahara

    Masahara Aktywny User

    Hej nie jestem pewny, ale ktoś poruszał temat z wyrzucaniem do windowsa po wyjściu z gry (do menu) a następnie automatycznym włączeniu gry od nowa, czy to już zostało naprawione? bo teraz nabyłem Eldorado i Comon Sense i mam ten sam problem.
     
  25. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    To nie jest problem, tylko celowa sprawa - ma to po prostu 'resetować' wersję gry. Ot, przydatne przy takim multiplayerze, gdzie np. ktoś stracił synchronizację, wyłącza grę, reszta wraca do menu - i tutaj resetujący miałby inną wersję od reszty, a tak to wszyscy będą mieć to samo. Może i jest to trochę niewygodne, ale jeśli to ma być zdrowe dla gry, to ja nie będę narzekać.
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie