HoI3: Pytania o modowanie

Temat na forum 'HoI III - Pomocy!' rozpoczęty przez Dżemik, 10 Sierpień 2009.

  1. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Tak czy inaczej masz problemy z czytaniem.

    Ja nie przeczę, że dywizje liczyły więcej niż 15 tys., ale były także dywizje, które liczyły mniej - o wiele mniej. Te 15 tys. to ŚREDNIO największa liczba żołnierzy w dywizji - i tak jest to odwzorowane w grze. Większą ilość żołnierzy w dywizji lepiej jest dopuścić poprzez zwiększenie liczby brygad na dywizję, a nie zwiększanie siły żywej brygad.

    W rzeczywistości
    :lol: Gdyby gra wiernie odwzorowywała rzeczywistość to dywizja każdej armii różniłaby się parametrami, zresztą o czym my tu mówimy skoro nawet modele czołgów z tego samego rocznika są praktycznie identyczne (jeśli jadą na takich samych techach - pomijam tu już modyfikatory ministrów i doktryn).
     
  2. Agryppa

    Agryppa User

    W większości zgadzam się z tym co napisałeś jednak chciałem sobie trochę urzeczywistnić rozgrywkę jednak doszedłem do wniosku ze to jednak nie najlepszy pomysł po przez to ze zwiększyłem liczebność dywizji. Przestało to odpowiadać historycznym realiom gdyż brygada/ pułk liczy po 3tys. jak to jest odwzorowane w grze. Co do zwiększenia brygad w dywizji niestety to tez nie wypada za dobrze bo standardowo składały się z 3 brygad + bataliony wiec też zmiana przyniosła by odwrotne skutki. Jedna rzecz mnie dziwni a zarazem ciekawi dlaczego ciągle podajesz przykład radzieckich dywizji które w swojej strukturze nie pasowały do rządnych ram jakimi kierowały się armie w europie. prosty przykład ich przypadkowa armia 6. Armia miała 47 dyw. i liczyła ok. 260 tys. żołnierzy a armia niemiecka 25 dywizji liczyła sobie 330 tys. Wiec przykład radziecki dyw. nie jest najlepszy ponieważ oni mieli swój świat
     
  3. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Tu nie chodzi o to kto miał najlepsze dywizje. Po prostu liczebność dywizji w różnych armiach miała dosyć sporą rozpiętość i te radzieckie dywizje były tylko kontrprzykładem dla niemieckich - otóż nie zawsze dywizje liczyły po ~20 tys. żołnierzy i to musi być też uwzględnione w grze. Natomiast bataliony można odwzorować jako brygady z o wiele mniejszą siłą żywą od normalnych brygad.
     
  4. Agryppa

    Agryppa User

    Oczywiście że nie, i zgadzam się oczywiscie że każda armia w europie miała swoje struktury te 20 tyś. podałem jako przykład istnienia takiej dywizji w wielu przypadka były to jednorazowe formacje to specjalnych zadań. Dlatego powróciłem do początkowych ustawieni bo te które wprowadziłem mnie nie satysfakcjonowały i nie były historyczne a na tym mi najbardziej zależało, lecz zostawiłem tylko jedan zmianę co to pułku saperów / artylerii na 1,5 tys. gdyż gram Niemcami i w wermachcie początkową liczebność pułku wynosiła mniej więcej własnie tyle
     
  5. Agryppa

    Agryppa User

    Może słabo szukałem jednak nie znalazłem żadnego postu co do możliwości stworzenia teatru działań dla np. Grup Armii czy dla samej armii jest w ogóle możliwe stworzenie czegoś takiego. Może ktoś się orientuje czy powstał jakiś mod mający własnie takie funkcje lub wie jak to zrobić?
     
  6. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Semper Fi dodaje taką opcję.
     
  7. Agryppa

    Agryppa User

    Tak tylko że daje taka opcję dla teatru wojny nie dla grupy armii lub dla armii jak napisałem
     
  8. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Z poziomu każdej grupy armii możesz utworzyć teatr. Natomiast jeśli chcesz pominąć ten szczebel to z poziomu armii utwórz GA, potem teatr, a GA usuń.
     
  9. Agryppa

    Agryppa User

    Rozumiem że z poziomu A i GA można utworzyć obszar działań jednostek jednak teatr wojny ma taka unikatową funkcje jak teatr działa po kliknięciu tej funkcji mapa dzieli się wtedy na obszary działań poszczególnych teatrów takiej funkcji nie ma na szczeblu A i GA i o taka modyfikacje mi chodzi
     
  10. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Bo taka funkcja nie jest potrzebna? Za bardzo rozdrobniłoby to grę, zresztą armie i grupy armii nie są jednostkami tak statycznymi jak teatr i ciągle musiałbyś zmieniać ich obszar działań.
     
  11. Agryppa

    Agryppa User

    Co do armii się zgodzę że to juz zbyt duże rozdrobienie jednak już przy grupach armii taka funkacja według mnie spełniała by sie fajnie dzieki jasnym wytyczonym granica obszaru działan przykładowa GA działaby skuteczniej i jednoski by sie nie mieszały na linii frontu jak to sie zdarza przy urzyciu teatru HQ
     
  12. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Jak nie oddasz armii pod dowodzenie AI to nie powinieneś mieć większych problemów z utrzymaniem porządku w szeregach swoich wojsk.
     
  13. Agryppa

    Agryppa User

    Tak, tak już się o tym przekonałem i dlatego twierdze że taka funkcja teatru ze szczebla GA była by naprawdę fajna, a wiec czy wiesz jak to można zrobić ?
     
  14. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Nie da się tego zrobić. Zapewne jest to zapisane w exeku.

    Co do robienia tego - nadal uważam, że to bezsensowne. Nie opłaca się oddawać armii pod kontrolę AI, więc i taka opcja jest niepotrzebna.
     
  15. Agryppa

    Agryppa User

    Jeśli mogę mam takie pytanie do ciebie może to dziwnie brzmi ale rozumiem że podczas rozgrywki nie korzystasz z pomocy AI i nie oddajesz jednostek lądowych pod komendę AI inaczej mówiąc sam kontrolujesz większość swoich jednostek i nimi dowodzisz tak?
     
  16. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Tak właśnie. Ewentualnie można oddać AI obronę plaż, ale nie ryzykowałbym.
     
  17. Agryppa

    Agryppa User

    Ok dzięki, ja się trochę rozleniwiłem i korzystałem z pomocy AI dlatego wydawało mi się że to mi jest potrzebne wrócę do korzenie i zacznę grac normalnie jeszcze raz dzięki.
     
  18. Apostazy

    Apostazy Nowy

    Mam pytanie wie ktoś może gdzie można zmienić maksymalną ilosc dywizji którą mozna dodać do HQ np 15 a nie pięć
     
  19. tunio

    tunio Znany Wszystkim

    Jak zmienić zdjęcie np. Brygady TD? chce to tak zrobić aby każdy kraj miał inne zdjęcia i przy każdym wyższym poziomie technologii inne.?
     
  20. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    gfx\models

    nazwa składa się wtedy z trzech odcinków: pierwszy to TAG kraju, drugi to nazwa danego rodzaju brygady, a trzeci to konkretny model. Np. SOV_light_armor_brigade_2.tga

    Trzeba zapisywać oczywiście jako .tga
     
  21. tunio

    tunio Znany Wszystkim

    a rozmiar i wymiary zdjęcia?
     
  22. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Oryginalne to 192 x 104 piksele a rozmiar 58,5 KB. Nie jestem pewien ale jak dasz większy to gra będzie go normalnie wyświetlała, bez pomniejszana. Nie ma też obawy o przeciążenie gry większymi obrazkami modeli, gra nie robi ich kopii przy każdym uruchomieniu i można wymieniać gdy gra jest włączona.
     
  23. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    1. Czy da się zrobić, aby dowódca dowodził 1 brygadą?
    2. Czy da się zrobić, aby brygady dodatkowe (te 1000) walczyły samodzielnie?
     
  24. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    ad.1 Raczej nie ale kilka razy zdarzyło się że miałem takiego dowódcę :p Ale to raczej przez jakiś błąd... lub opcja domaga się wyjścia na powierzchnię :p

    ad.2 Trzeba ustawić "combat_width = 1" w jednostkach które nie walczą wartość ta wynosi 0.
     
  25. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    A ustawiając dowódcę ręcznie dla pojedynczej brygady czy będzie on na stałe?
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie