HoI3: Pytania o modowanie

Temat na forum 'HoI III - Pomocy!' rozpoczęty przez Dżemik, 10 Sierpień 2009.

  1. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Gdy buduję samodzielne pułki to mam angielskie nazwy, znalazł ktoś plik by to zmienić tak żeby automatycznie przydzielało polskie nazwy?

    Oraz drugie:
    Da się jakoś zwiększyć rozmiary obrazka dowódców w formacji?
     
  2. Modes

    Modes Znany Wszystkim

    1. Nie wiem
    2. Napewno sie nie da.
     
  3. arc

    arc User

    Witam wszystkich. Gram Niemcami jest rok 1940, Wermacht jest potężny więc postanowiłem zacząć rozbudowywać flotę. Niestety na drodze 1000-letniej Rzeszy znowu stanęli programiści z Paradoxu. Otóż gdy ktoś wrzuci do kolejki budowania takie dajmy na to lotniskowce [i zapewne wszelkie inne jednostki] a następnie z powodu ciężkich bombardowań strategicznych anuluje ich budowę, nie będzie mógł już korzystać z dobrodziejstwa automatycznego nazywania. Tz 5 lotniskowców ma jeszcze jakieś tam nazwy, ale kolejne tylko CV 1, CV 2 i tak dalej. Gra nie nazywa ich Graff Zeppelin czy Seelowe. W HoI 1 czy 2 tak nie było...
    Wie ktoś jaki plik, czy jaką wartość w zapisie należy edytować aby wróciło prawidłowe nazewnictwo?

    Boże ta gra ma tyle niedociągnięć...
     
  4. Kype

    Kype User

    Do pliku events/surrender dodałem następujące eventy:

    Kod:
    country_event = {
    	
    	id = 100000
    
    	is_trigerred_only = yes
    
    	title = "Surowce"
    	desc = "Dostawa surowców"
    	picture = "lend_lease"
    
    	option = {
    		name = "Wreszcie!"			
    		money = 1000
                    crude_oil = 10000
                    metal = 10000
                    fuel = 2000
                    rare_materials = 10000
                    energy = 10000
                    supplies = 10000
    	}
    
    }
    
    country_event = {
    	
    	id = 100001
    
    	is_trigerred_only = yes
    
    	title = "Piechota"
    	desc = "Nowe jednostki"
    	picture = "american_soldiers_winter"
    
    	option = {
    		name = "Ku chwale ojczyzny!"			
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }                
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }               
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }                
                    1861 = { infantry_brigade = current }
                    1861 = { infantry_brigade = current }
    
           }
    }
    
    
    country_event = {
    	
    	id = 100002
    
    	is_trigerred_only = yes
    
    	title = "Pancerne niemieckie"
    	desc = "Nowe jednostki"
    	picture = "event_no_image"
    
    	option = {
    		name = "Avant!"			
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { armor_brigade = current }
                    1862 = { motorized_brigade = current }
                    1862 = { motorized_brigade = current }
                    1862 = { motorized_brigade = current }
                    1862 = { motorized_brigade = current }
    
           }
    }
    
    country_event = {
    	
    	id = 100003
    
    	is_trigerred_only = yes
    
    	title = "Statki"
    	desc = "Nowe jednostki"
    	picture = "event_no_image"
    
    	option = {
    		name = "Plyncie!"			
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
                    5315 = { transport_ship = current }
    
    
    
           }
    }
    
    
    country_event = {
    	
    	id = 100004
    
    	is_trigerred_only = yes
    
    	title = "Piechota japonska"
    	desc = "Nowe jednostki"
    	picture = "event_no_image"
    
    	option = {
    		name = "Walczcie!"			
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
                    4893 = { infantry_brigade = current }
    
    
    
           }
    }
    
    Wszystko ładnie chodzi, Niemcy i Japonia dostali jednostki, ale 1 dnia każdego miesiąca o godzinie 23:00 odpala się któryś z dwóch ostatnich eventów, gra się zacina. Coś źle napisałem czy to wina HoI3?
     
  5. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    1) Jak zmienić liczbę żołnierzy w pułkach?
    2) Jak zmienić datę w scenariuszach?
    3) Jak zmienić maksymalną ilość pułków w dywizjach oraz ilość jednostek w ogóle w większych formacjach?
     
  6. Virtus

    Virtus Ten, o Którym mówią Księgi

    Odp. 1) Pliki z folderu "units".
    Odp. 3) Plik defines.lua z folderu "common", pozycja "brigades_in_division".
     
  7. Aeiva

    Aeiva Nowy

    Cześć, mam pytanie o dwie rzeczy.
    1. Jak zwiększyć wpływ influence?
    2. Jak zmniejszyć neutrality?
     
  8. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    1) Czy znalazł już ktoś plik gdzie można by było dodać nazwy dla pułków?
    2) Gdzie znajdę plik żeby zmienić ilość MP na starcie?
    3) Jak stworzyć nowy scenariusz?
    4) Jak uśmiercić dowódcę by nie żył wiecznie?
    5) Czy da się zrobić tak by generał * dowodził jednym pułkiem? a generał ** dowodził i dywizją i korpusem?

    6) Gdzie znajdę plik z ministrami?
    Sam znalazłem:
    HoI3\common\countries

    Jeśli chcesz za pomocą plików to np:
    HoI3\history\countries\POL - Poland > linijka: neutrality = 10
     
  9. Vaffen

    Vaffen Aktywny User

  10. arc

    arc User

    Witam. Modydikuję plik static_modifiers.txt Wie ktoś jak zmienić wartość o jaką spada poziom revolt risk? Co roku jest to 0.3 punktu. Stanowczo za mało, wziąwszy pod uwagę że revolt risk jest taki sam dla każdej prowincji. Czy to okupowana Warszawa czy jakaś durna wyspa na pacyfiku.

    Kod:
    nationalism = {
    	local_revolt_risk = 0.3			#0.3% for each year revolt risk!
    	minimum_revolt_risk = 0.3		#0.3% for each year revolt risk!
    Wartość po lewo odpowiadają ze ogólny poziom revolt risk. Czy te po prawej to ów spadek? Czy tylko opis? Przy zmianie na 3.0% nie zauważyłem większego spadku revolt risk w ciągu roku.




    Pytanie numer dwa. Chodzi o poziom trudności. Chciałbym do poziomu normal dodać bonusy dla AI jakie dostaje na poziome very_hard. Dopisałem normal_ai w ten sposób:

    Kod:
    very_easy_ai = {
    	global_ic = -0.25
    	global_resources = -0.25
    
    }
    
    easy_ai = {
    }
    
    normal_ai = {
    	global_ic = 1.0
    	global_resources = 1.0
    
    	
    	supply_throughput = 0.5
    	naval_base_efficiency = 0.5
    }
    
    
    hard_ai = {
    	global_ic = 0.25
    	global_resources = 0.25
    
    
    	supply_throughput = 0.25
    	naval_base_efficiency = 0.25
    }
    
    very_hard_ai = {
    	global_ic = 1.0
    	global_resources = 1.0
    
    	
    	supply_throughput = 0.5
    	naval_base_efficiency = 0.5
    
    }
    
    Standardowo modyfikatorów dla poziomu normal nie ma. Czy dopisanie w ten sposób normal_ai ma sens? Gra to odczyta?


    Dzięki MA, nigdzie nie mogłem znaleźć modyfikatora odpowiedzialnego za walkę.
     
  11. MA

    MA Nowy

    Chciałem zrobić to samo, ale u mnie dopisanie poziomu normal nic nie dało. Możesz zmodyfikować poziom hard i tam dodać np. modyfikator mp lub leadership, a jak nie chcesz mieć ujemnego modyfikatora do walki to zmień go w defines.lua, linijka COMBAT_DIFFICULTY_IMPACT = 0.2
     
  12. marcho

    marcho Ten, o Którym mówią Księgi

    1. Czy tak trudno nauczyć się angielskiego? Jasno pisze, że wtedy kiedy w prowincji masz nationalism to minimalny revoltrisk będzie 0.3, oraz doda 0.3.

    2. Owszem gra odczyta.
     
  13. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Mam takie pytanie: jakich jednostek dotyczą się wyrazy:
    - mobile
    - automotive
    - armour

    I tutaj potrzebuję ewentualnych poprawek:
    Kod:
    school_of_manoeuvre = { # szkoła manewru
    	combat_movement_speed = 0.1 # szybkość ataku +10%
    } 
    
    school_of_fire_support = { # szkoła wsparcia ogniowego
    	attack_reinforce_chance = 0.1 # wzmacnianie ataku +10%
    } 
    
    school_of_mass_combat = { # szkoła wielkiej bitwy?
    	decay = { human_wave_theory = -0.10 } # doktryna fali piechoty? -10%
    	global_manpower_modifier = 0.05	# potencjał ludzki +5%
    }
    school_of_psychology = { # szkoła psychologi
    	org_regain = 0.1 # odzyskiwanie organizacji +10%
    } 
    
    school_of_defence = { # szkoła obrony
    	defend_reinforce_chance = 0.1 # wzmacnianie obrony +10%
    } 
    
    logistics_specialist = { # specjalista od logistyki
    	supply_throughput = 0.1 # produkcja zaopatrzenia +10%?
    }
    
    elastic_defence_doctrine = { # szkoła elatycznej obrony
    	decay = { mobile_practical = -0.25 } # jednostki szybkie strona praktyczna opracowywanie -25%
    } 
    
    static_defence_doctrine = { # szkoła statycznej obrony
    	decay = { infantry_practical = -0.25 } # piechota strona praktyczna opracowywanie -25%
    	decay = { militia_practical = -0.25 } # jednostki paramilitarne strona praktyczna opracowywanie -25%
    } 
    
    decisive_battle_doctrine = { # doktryna rozstrzygającej bitwy?
    	decay = { artillery_practical = -0.25 } # artyleria strona praktyczna opracowywanie -25%
    } 
    
    armoured_spearhead_doctrine = { # doktryna przełamania pancernego?
    	decay = { armour_practical = -0.25 } # pancerni strona praktyczna opracowywanie -25%
    } 
    
    guns_and_butter_doctrine = { # doktryna dział i masła
    	supply_consumption = -0.10 # zużycie zaopatrzenia -10%
    } 
     
  14. Virtus

    Virtus Ten, o Którym mówią Księgi

    attack i defend reinforce_chance - to bonus do szansy wejścia rezerwy do walki.
    supplay_throughput - zwiększa ilość zaopatrzenia jaka może przejść przez prowincje.
    A wszystkie bonusy z ministrów decay zmniejszają prędkość utraty wiedzy z danej dziedziny.
     
  15. Modes

    Modes Znany Wszystkim

    wie ktos jak dodac przy pomocy eventow do prowincji energie/oil/rare/ic/metal?
    Kod:
    province_id = { metal =x }
    nie dziala.
    Ta komenda dziala tylko do "infra", "air_base", "naval_base" (notabene tych wartosci nie ma w scripting guides).
     
  16. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Jak zwiększyć rozmiar obrazków ministrów?
     
  17. Modes

    Modes Znany Wszystkim

    Nie da sie.
     
  18. Vaffen

    Vaffen Aktywny User

    Chcesz mieć większe zdjęcia nie ma sprawy
    C:\Program Files\Paradox Interactive\Hearts of Iron III\interface\unitpanel
    to zmodyfikuj według potrzeb
    iconType = {
    name ="leader_photo"
    spriteType = "GFX_empty_position"
    position = { x = 325 y = 2 }
    Orientation = "UPPER_LEFT"
    scale = 1.0 :rotfl:
    }
    niestety scale = 1.0 powyżej scale = 1.2 mamy już kiepskiej jakości leader_photo ale zawsze coś
    [​IMG]
     
  19. Modes

    Modes Znany Wszystkim

    I co tu trzeba zedytowac?
    napewno nie xy, y jest zbyt male w porownaiu z x by to byly rozmiary zdjecia.
     
  20. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    scale tylko że jeśli gra powiększa tak jak pomniejsza to dziękuję bardzo. :p

    Poza tym czy to się nie tyczy przypadkiem dowódców?
     
  21. Elaith

    Elaith Nowy

    Position zmienia tylko umiejscowienie zdjecia dowodcy na ekranie, scale prawdopodobnie powieksza.
     
  22. Modes

    Modes Znany Wszystkim

    No tak, ale nie ma miejsca w oknie by to powiekszone zdjecie zmiescic. Tak wiec bedzie nachodzilo na inne pola co bedzie wygladac brzydko.
     
  23. Elaith

    Elaith Nowy

    [​IMG]

    Vaffen tutaj o ile sie nie myle wlasnie zmienil pozycje i tak jak tutaj można zwiększać ile się chce obrazek.
     
  24. Vaffen

    Vaffen Aktywny User

  25. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    1) Co oznacza: "loyalty = 1.00" u ministrów?
    2) Jak uśmiercić ministra? "end_date =" i "death_date =" nie działają.
    3) Dlaczego gdy wpisuję ministrowi "stalinist_POL" to nie ma go w puli dostępnych ministrów? Oczywiście sprawdzam Polską w 1936 ale przecież są ministrowie z kolorkami niebieskimi i szarymi mimo że szarzy dowodzą państwem...
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie