HoI3: Pytania o modowanie

Temat na forum 'HoI III - Pomocy!' rozpoczęty przez Dżemik, 10 Sierpień 2009.

  1. laskuna

    laskuna Ten, o Którym mówią Księgi

    punkty władzy są przypisane do prowincji, gdzieś tam szukaj.

    A techy w save najprościej. dany kraj łatwo odszukać po jakiejś nazwie jednostki charakterystycznej, bo jak wpiszesz pol to duuużo wyników będzie.
     
  2. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    ad. 1
    - technologiami (technologie > przemysł > edukacja)
    - polityką (polityka > prawo edukacyjne)
    - ministrami (polityka > ministrowie, sprawdź którzy)

    i ewentualnie w plikach:
    np. odnajdujesz plik warszawy: HoI3\history\provinces\east europe\1928 - Warszawa.txt i wypisujesz sobie: leadership = x.xx <-- ile tylko chcesz.


    ad:2
    HoI3\history\units\POL_1936.txt:
    regiment = { type = cavalry_brigade* name = "6th Mounted Rifle Regiment" historical_model = 0* }
    *1 - rodzaj wojsk, w tym przypadku "brygada" kawalerii
    *2 - model, 0 w pliku = I w grze.

    Lub technologiami (technologie > piechota > cztery pierwsze w lewym górnym rogu.
     
  3. etafia100

    etafia100 Nowy

    Przedłużenie gry

    Witam,
    po raz kolejny mam pytanie:
    gra teoretycznie kończy się 1.01.1948. Zmieniłem w save'ie datę na 31.12.1947 i po wczytaniu przekroczyłem tę granicę czasową i mogłem grać dalej! Czy wobec tego limit czasowy obowiązuje?

    Jeśli limit jednak faktycznie obowiązuje - jak go zmienić na datę późniejszą? Czy zadziała to w obecnie prowadzonej grze (save'ie)?

    Proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam :)
     
  4. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Faktycznymi, maksymalnymi ramami czasowymi są daty w pliku defines.txt (hoI3\common)
     
  5. etafia100

    etafia100 Nowy

    Słyszałem o tym, zmieniłem w pliku defines end_date na "jutrzejszą" (w stosunku do daty save'a), zrestartowałem grę, wczytałem save. Ustawiona data minęła i mogłem grać dalej... To na pewno ten plik?
     
  6. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Plik na pewno ten, być może jednak sejw kieruje się własnymi prawami.
     
  7. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Technologie:
    categories = {
    infantry_theory
    infantry_practical
    }

    Bez problemu można dodać nową kategorię, jednak po mimo że "działa" tzn np. po wybudowaniu jednostki która ma podwyższać wartość to jednak nic się nie dzieje. Gdzie znajdę plik w którym będzie co każda kategoria powoduje? np. infantry_practical na 1 zmniejsza czas budowy o 1% itp.

    EDYCJA
    Mój błąd, niedokładnie sprawdziłem. Widocznie wystarczy dodać kategorię a ona sama zacznie działać. :)
     
  8. an31

    an31 Nowy

    Zdobywanie doświadczenia

    Gdzie się znajdują i które pliki odpowiadają za zdobywanie doświadczenia przez dowódców?
     
  9. milan72

    milan72 User

    folder "common", plik "defines.lua"

    Chyba ta linijka odpowiada za zdobywane doświadczenie dowódcy:

    EXP_GAIN_LEADER = 100.0
     
  10. an31

    an31 Nowy

    Dzięki za odpowiedż:)

    Temat dołączony, przy okazji trafił do odpowiedniego działu. nie ma potrzeby zakładania osobnych tematów odnośnie drobnych spraw, wystarczy zadać swoje pytanie w ogólnym wątku (jak ten).
    Jeszcze jedno. Jak chcesz komuś podziękować, to rób to na PW, w profilu, czy dając gwiazdkę (jak masz taką możliwość).

    Pozdrawiam
    Goliat


    Gdzie się znajdują i które pliki odpowiadają za relacje dyplomatyczne pomiędzy państwami?

    Sklejone, pisanie post pod postem również nie jest wskazane, na przyszłość unikaj tego, bo będzie to traktowane jako spam.

    Goliat
     
  11. etafia100

    etafia100 Nowy

    Mógłby ktoś mi pomóc w napisaniu decyzji państwowej? Miałaby ona umożliwić opuszczenie Osi. Warunkiem miałoby być nie uczestniczenie w wojnie kraju gracza oraz Niemiec. Da się coś takiego zrobić? Albo event, pojawiający się, gdy nie pozostały żadne kraje wśród Kominternu i Aliantów, dający wybór wyjścia z Osi lub pozostania w niej.

    Nie mam pojęcia jak takie rzeczy się pisze... :/

    EDIT:

    Udało mi się zrobić coś takiego, dzięki pomocy użytkownika forum Paradoxu. Oto link do tematu: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=466944
     
  12. deldamian

    deldamian Nowy

    Witam!

    Mam pytanie: da się w czasie rozgrywki zmienić ustawienia zasobów ludzkich - manpowera w Czechosłowacji. Poraża mnie liczba błędów w tej grze, bo Czesi nie mają zasobów ludzkich a armię do połowy tylko uzupełnioną, nie mogą nic produkować! Na całej linii jest to sprzeczne z historią! Wiem jak to zrobić przed grą, ale czy da się zmienić to w czasie rozgrywki przez edycję sava? Pewnie przez edycję zasobów prowincji, ale czy da się to zrobić poza mapą i czy jeden jak i drugi sposób nie wywali gry? Mam jeszcze jedno pytanie, dlaczego Niemiaszki produkują tylko potencjał przemysłowy?! Gram na 1.3. Grałem w niemal we wszystkie gry paradoxu, ale im one są nowsze tym większy syf!
     
  13. laskuna

    laskuna Ten, o Którym mówią Księgi

    poprzez edycję save. to jest dość proste, trochę trudniej znaleźć ich kraj w samym save bo jak będziesz szukał po skrócie (SLO?) to będzie ich tam tysiące. Ja po nazwie statku czy charakterystycznej nazwie dywizji odnajduję kraj dany, informacje o meanpowerze są trochę wyżej nad dywizjami i technologiami, produkcją...
     
  14. Tequila Slammer

    Tequila Slammer Aktywny User

    Jak dodać tzw "Off map production" i czy to jest możliwe? Chciałbym dodać kilku krajom nieco IC i Manpowera, ale nie chce im mieszać w prowincjach (za dużo szukania).

    Co znaczą komendy w savie:

    industry_bonus={0 0.000}
    industry_malus={0 0.000}

    Jest kilka takich wartości odnoszących się między innymi do IC i Manpowera, może w ten sposób można podnieść te wartości na starcie?
     
  15. LiderRPG

    LiderRPG Nowy

    Pomoc z eventem

    Mam problem z eventem. Co trzeba wpisać by zmodyfikować czas tworzenia jednostek? (ver.1.4)
    To wygląda jak w hoi 2?
    Prosiłbym o pomoc.

    Temat dołączony, w drobnych sprawach nie ma potrzeby zakładać osobnego tematu.

    Goliat.
     
  16. Witam, pisze w bardzo ważnej dla mnie sprawie. Wczorja zainstalowałem patch 1.4 i wróciłem do HoI III po pewnej przerwie z postanowieniem zagrania polską i podbicia Niemiec a potem może jakiejś wojny z Francją. Niestety kiedy zainteresowałem się czołgami zobaczyłem że mogę produkować czołgi złożone z komponentów z roku 1918 i że są to 7TP Jedno Wieżowe. Jestem wściekły ponieważ w takich tematach jestem przewrażliwiony na tym punkcie, i wiem że akurat te czołgi były dużo lepsze niż puszki z 1918 roku. Bardzo prozę o odpowiedź Gdzie znajdują się 2 następujące pliki.

    1. Nazwy modeli jednostek (czyli że model czołgu "0" [18 rok] nazywa się dajmy na to "Kazik")
    2. Wymagania modeli ( Czyli że następna "Kazika" powiedzmy "Staszek" ma działo i pancerz z roku 18 ale silnik i niezawodność już z 36)

    Bardzo proszę o odpowiedź.
    Z góry bardzo dziękuje.
     
  17. Tequila Slammer

    Tequila Slammer Aktywny User

    Sam odkryłem jak to z tym jest:p Faktycznie te linia w savie "_bonus" i "_malus" modyfikują przypisane do nich wartości IC, Leadership, Manpower (i co tam jeszcze jest). Kwestia jest dosyć prosta.
    _malus powoduje zmniejszenie przypisanej do danej linii wartości. Np jak wpiszemy "industry_malus={1 0.000}" to obetnie nam 10% IC, jak wpiszemy "industry_malus={2 0.000}" to obetnie nam 20% IC.
    _bonus działa analogicznie z tym że dodaje 10% do opisywanej przez siebie wartości.
    Z tego co zauważyłem odnosi się to do faktycznego IC jaki mamy (czyli po dodaniu bonusów za technologię, ministrów i takich tam). Dopiero od tej ostatecznej wartości dostajemy +/- wpisany przez nas procent. Może sie to komuś przyda:p
     
  18. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Udało mi się umieścić nazwisko dowódcy idealnie na środku i to samo chciałem zrobić z nazwą jednostki ale nie potrafię, wiem gdzie jest ta część odpowiedzialna za pozycję napisu ale polecenie 'format = centre' nie działa.

    Ponad to, gdy myszką najedziemy na nazwisko dowódcy pojawia się chmurka z rangą, umiejętnościami itp., gdzie w plikach ona jest? Chciałbym rangę umieścić wyśrodkowaną nad nazwiskiem dowódcy.

    [​IMG]
     
  19. ykes

    ykes User

    Wie ktoś, który plik odpowiada za połączenie grafiki w folderze gfx/interface z jej odpowiednikiem w pliku common/buildings ?
    Na przykład w jaki sposób plik graficzny prov_build_factory(obrazek w panelu prowincji dotyczący rozbudowy potencjału przemysłowego) powiązany jest z "industry" w pliku buildings ? Mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi bo problem jest nieco zawiły :)
     
  20. laskuna

    laskuna Ten, o Którym mówią Księgi

    dodanie opcji "kontroli militarnej" jest modowalne?
     
  21. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Tak, ale zapewne tylko w pliku exe
     
  22. laskuna

    laskuna Ten, o Którym mówią Księgi

    jeden tech może aktywować kilka rodzajów jednostek, czy każda musi mieć własny "tech aktywujący" próbowałem ale nie wyszło mi, więc ja nie umiem czy się nie da po prostu???
     
  23. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Widocznie każda jednostka musi mieć własny "tech aktywujący", też próbowałem inaczej i nie wychodziło niestety. :(
     
  24. olej1965

    olej1965 User

    Jeżeli nie chcesz by nowa jednostka była aktywowana z technologi ,w pliku units danej jednostki jest taka linijka (bodajże 4 od góry) active = no wystarczy wpisać yes i ta jednostka jest dostępna od początku gry w każdym państwie.
     
  25. laskuna

    laskuna Ten, o Którym mówią Księgi

    Ale chciałem ze by zmot Art, Zmot, AA, i zmot ApPan aktywowały się razem z piechotą zmotoryzowaną, bo na razie są od początku dostępne.
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie