HoI3: Pytania o modowanie

Temat na forum 'HoI III - Pomocy!' rozpoczęty przez Dżemik, 10 Sierpień 2009.

  1. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Po pierwsze trudno powiedzieć co oznacza "znać wszystkie technologie" gdyż większość technologi można rozwijać w nieskończoność.

    Do konkretnego poziomu już prościej, tyle że to roboty dużo:
    Hearts of Iron III\history\countries

    I każdą technologię trzeba wpisać np. smallarms_technology = 1, gdzie 1 to poziom technologi.
     
  2. ok dzięki działa
     
  3. / ale mam problem bo edytowałem wszystkie teorie do linijki [ oob = "JAP_1936.txt" ] a mimo to w grze niektóre technologie są z podstawową wartością, więc nie wiem o co chodzi ?!?
     
  4. laskuna

    laskuna Ten, o Którym mówią Księgi

    Jak zmienić początkowy poziom manpowera w scenariuszach? Szukałem w folderze History ale nie znalazłem.
    Edit.
    W ogóle ja jakiej podstawie paradox rozdzielał manpowera, porównywałem liczbę ludności ze stanem w grze:
    w 1936-39
    Polska około 35 milionów, w grze trochę ponad 300
    Niemcy około 70 milionów w grze ponad 1000
    Francja 40 milionów w grze 850
    zsrr i usa jeszcze muszę sprawdzić ale wydaje mi się ze Polska powinna mieć z 500mp
     
  5. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    Też nie znalazłem tego, możliwe, że gra wylicza go na bieżąco na podstawie mp z prowincji. Daj linka, skąd bierzesz dane o ludności przed wojną :p przyda mi się :)
     
  6. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    laskuna

    Zauważ że ogólna liczba ludności ma się nijak to tych którzy rzeczywiście mogą iść do wojska:
    - ~połowa ludności to kobiety
    - ~połowa z tego co zostaje to dzieci lub starcy
    - ~co piąty, dorosły mężczyzna nie nadaje się do wojska z powodu różnych dolegliwości, bo jest jedynym żywicielem rodziny itp
    - ~z tych którzy zostali każdego do wojska wezwać nie można bo kto będzie produkował temu wojsku armaty i czołgi?

    PS. dlaczego tylko 500? Podałeś że Polska ma o 1/8 mniej ludności niż Francja więc powinna mieć o 1/8 mniej MP niż Francja czyli ~745
     
  7. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    Samo dodanie MP na starcie nie zmieni zbyt wiele, trzebaby jeszcze zmieniać przyrost manpowera w prowincjach bo to też leży :p
     
  8. laskuna

    laskuna Ten, o Którym mówią Księgi

    No właśnie o te dane ciężko, z kilku różnych stron. Dla Francji ładna tabelka jest http://pl.wikipedia.org/wiki/Demografia_Francji reszta chyba z wikipedii, albo w googlu szukam po prostu pod demografia łamane przez historia / 3 rzesza /2RP
    Edit:
    No Francja jakoś za dużo ma właśnie. Chyba że to za kolonialny MP.
     
  9. Wismerin

    Wismerin Aktywny User

    Istnieje mozliwośc edycji zapisu gry tak aby dane państwo mogło używać oficerów drugiej nacji?
    Gram polską i brak oficerów daje mi mocno popalić.
    Podbiłem ZSRR, może dało by się ich jakoś przenieść do mojej armi? ;]
     
  10. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    Nie ma takiej możliwości. Jedyne co możesz zrobić, to wyszkolić większą ilość oficerów poświęcając leadershipa bądź dodać ich sobie kodem "addofficers"
     
  11. Wismerin

    Wismerin Aktywny User

    Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś bo trochę nie jasno się wyraziłem. Chodzi mi o dowódców dywizji, na pewno nic nie da się zrobić?
     
  12. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    Myślałem, że chodzi o współczynnik oficerów :)
    Co do normalnych dowódców to nie wiem jak zedytować save, aby ich dodać, ale możesz skopiować dowódców w pliku SOV do POL w folderze history/leaders (albo ewentualnie pozmieniać daty tym polskim, aby wszyscy się pojawiali w 36 a nie później)
     
  13. Wismerin

    Wismerin Aktywny User

    Z kopiowaniem w głównych plikach bawiłem się już wczesniej i wszystko było by pięknie gdyby działało to też na zapisy gry.
    Znowu w samym zapisie doszukałem się po ID dowódców rosyjskich i polskich z czego tych pierwszych przekopiowałem do tych drugich, jednak tutaj pojawia się problem bo po ponownym uruchomieniu wszyscy są neutralni a polska nie dość, że nie ma wszystkich przekopiowanych oficerów to znika cała armia. :p
    Nie mam zielonego pojęcia gdzie mogę robić błąd...
    Można jakoś stworzyć nowy scenariusz na podstawie savea? Może oficerowie pojawili by się wtedy w jakiś magiczny niewyjaśniony sposób. xD
     
  14. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    Przekopiowałeś sowieckich do polski czy wyciąłeś i przekleiłeś? Jeśli ich zostawiłeś, to nic dziwnego że gra nie bangla, przecież nie mogą się dublować.
     
  15. Wismerin

    Wismerin Aktywny User

    Tak, pozbyłem się pierwowzorów i nic to nie dało.

    Edit:

    Po 12 godzinach grzebania w skryptach savu, zmieniania miliona linijek tekstu na godzine tak, że gdy odszedłem od kompa to wszedzie widziałem skrypty :p w końcu metodą prób i błędów się udało. :)
    Okazało się, że usuwałem o 2 klamry za dużo przez co cała gra się sypała. xD
     
  16. gro_oby

    gro_oby User

    Witam
    W jaki sposób w pliku static_modifiers można ustawić tak żeby tylko członkowie comintermu na poziomie hard mieli +40%?(chodzi mi żeby podnieść niski poziom IC dla zsrr)
     
  17. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    Wątpię aby to było możliwe. Pewnie będziesz musiał dodać im IC na prowincje, albo zwiększyć wszystkim (co mija się z celem).
     
  18. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    Akurat tylko na poziomie hard się chyba nie da ale można komunistów wzmocnić tak:
    Hearts of Iron III\common\ideologies

    Kod:
    communism = {
    	
    	left_wing_radical = {
    		color = { 150 10 10 }
    	}
    	
    	leninist = {
    		color = { 190 0 0 }
    	}
    	
    	stalinist = {
    		color = { 255 0 0 }
    	}
    	
    	faction = {
    		tag = comintern
    		icon = 1
    		
    		rule = { free_resource_gifts = yes }
    		modifier = { 
    			supply_consumption = -0.33
    			espionage_bonus = 0.1 
    			[B]global_ic = 5.00[/B] <--- dodaj sobie taką linijkę
    		}
    		
    		influence = align_towards_comintern
    	}
    	
    	position = { x = -200 y = 200 }
    }
    
     
  19. gro_oby

    gro_oby User

    czemu sie nieda na hard?
    I czy dodanie tej linijki spowoduje że będzie miała dodatkowe 5IC tak? Więc mogę im dodać teoretycznie np 500IC nawet?
     
  20. Michał_86

    Michał_86 Zbanowany

    5.00 oznacza wzrost o 500%
     
  21. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    Poziom hard zmienia statystyki ogólne a nie dla frakcji, dlatego nie można
     
  22. gro_oby

    gro_oby User

    Zmienia ogólnie, ale że gramy w multi ja UK przeciwnik Niemcami, to dla nas wzmocnienie IC ZSRR jednocześnie i USA I japoni jest ok;) Z tym że nawet jeśli prześle mu mój plik w którym ustawiłem wyższy poziom IC dla AI, to on ma zupelnie inny klucz, a na podstawowym pliku ten sam, więc niewiem ską te różne klucze skoro plik ten sam;/
     
  23. laskuna

    laskuna Ten, o Którym mówią Księgi

    Ja jak chciałem dopakować ruskich to w save zwiększyłem na 10 level tech odpowiadający za ilość IC i jego wydajność oraz practicale. Oczywiście trzeba też im dodać od 5 do 10K MP.
     
  24. Snufkin

    Snufkin Ten, o Którym mówią Księgi

    Czy można napisać event dodający oficerów określoną liczbę? Próbowałem w oparciu o to: LINK, ale nic mi nie wychodziło. ;)
     
  25. Dynamic

    Dynamic Ten, o Którym mówią Księgi

    Możesz dodać kodem "addofficers". innych pomysłów nie mam :p
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie