Klan WayOfWar - Drzewni Bracia - Zakończony

Temat na forum 'Interaktywny AAR King of Dragon Pass' rozpoczęty przez thrashing mad, 4 Styczeń 2013.

  1. vimes6

    vimes6 Guest

    1.Zbiory
    2.Wojna
    3.Rezerwa
    4.Chociaż nie pogardziłbym punkcikiem na Zdrowie lub Dzieci.


    Kurcze, nie zdążyłem na poprzednie głosowanie. Pomysł wyśmienity.
     
  2. pavioniusz

    pavioniusz Znany Wszystkim

    1. Wojna
    2. Stada
    3. Rezerwa
     
  3. thorfinn

    thorfinn Guest

    1. Wojna
    2. Handel
    3. Polowania
     
  4. Tarken

    Tarken Nowy

    1. Zbiory
    2. Stada
    3. Rezerwa
     
  5. Zoor

    Zoor Ideolog gender

    1. Zbiory
    2. Dzieci
    3. Handel
     
  6. Raferti

    Raferti Raf Członek Załogi Administrator

    1. Zbiory
    2. Wojna
    3. Rezerwa
     
  7. Rothus

    Rothus Znany Wszystkim

    1. Zbiory
    2. Wojna
    3. Rezerwa
     
  8. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    OK. Zliczam punkty według zasady, pierwsze miejsce = 3 pkt, drugie = 2 pkt, trzecie = 1 pkt. Oto rezultat:

    _________________________

    1. Zbiory 24
    2. Dzieci 13
    3. Stada 12
    4. Wojna 10
    5. Rezerwa 7
    6. Handel 5
    7. Dyplomacja 4
    8. Polowania 1

    _________________________

    W przyszłym roku absolutnym priorytetem będą zbiory, zabezpieczenie zapasów żywności i jeśli to możliwe uzyskanie nadwyżki. Ważnymi sprawami będą również dbanie o wzrost populacji, powiększenie stada bydła, oraz aspekt militarny - jeśli się uda zwiększymy fortyfikacje i przynajmniej raz dokonamy najazdu.

    To będą najważniejsze sprawy, w dalszej kolejności będzie uzyskanie kolejnej umowy handlowej, pozyskanie sojusznika i wyprawa badawcza.

    Przekładając wasz wybór na 7 dostępnych punktów magii, wygląda to tak:

    [​IMG]

    Pierwszy odcinek właściwy już wkrótce. :)

    ---------- Post added at 15:52 ---------- Previous post was at 13:41 ----------

    Pora Morza - Rok 1330




    [​IMG]

    Zacznijmy od przyjżenia się sytuacji naszego klanu. Populacja to 781 osób - ani mało ani dużo. Większość stanowią farmerzy. Posiadamy 10 thralli. Na tym etapie morale i nastrój klanu są neutralne.

    [​IMG]

    Mamy 10 thanów. Jest to trochę za mało by efektywnie patrolować spore połacie naszej ziemi. Jedyną fortyfikację stanowi wykopany dookoła osady rów.

    [​IMG]

    Posiadamy jeden magiczny 'skarb' - dorodnego Byka Czarny Ogon, który zwiększa płodność naszego stada bydła. Posiadamy umowy handlowe z dwoma klanami. Możemy zawrzeć umowę z jeszcze jednym klanem.

    [​IMG]

    Nasz klan jest w waśni z dwoma klanami i mamy tylko jednego sojusznika. Kilka klanów jest nam winnych przysługę, my także jesteśmy ją winni kilku innym.

    [​IMG]

    Nasze stada nie są średniej wielkości. Mamy też bardzo dużo ziemi, obecnie dzikiej i nie używanej. Jeśli nic złego się nie wydarzy, to zbiory powinny być w stanie wykarmić klan przez kolejny rok.

    [​IMG]

    Posiadamy dwa miejsca kultu, dające na stałe dwa błogosławieństwa. Są to:

    _______________________________
    Kapliczka Elmala

    Czujność - zwiększa nasze szanse w obronie
    _______________________________
    Kapliczka Lhankora Mhy

    Prawomówca - pomaga w sporach prawnych - sprawia że nastrój klanu nie cierpi przez nierozwiązane spory
    _______________________________



    Dobra, pierwszą rzeczą jaką zrobię będzie reorganizacja rady klanowej:


    ______________________

    [​IMG]
    Derik - Głowa Klanu

    Wiek - 33
    Bóg - Elmal
    Przywództwo - Doskonały
    Zwyczaje - Bardzo Dobry
    Targowanie Się - Dobry
    Walka - Dobry
    Magia - Dobry
    Zwierzęta - Niezły

    Derik to bezdyskusyjnie najlepszy kandydat na lidera. Jest wyznawcą naszego głównego boga Elmala i posiada naturalne zdolności przywódcze. Poza przywództwem i bardzo dobrą znajomością praw i obyczajów niczym się nie wyróżnia. Dużym plusem jest jego młody wiek, pozwalający w teorii na długie lata na pozycji przywódcy podczas których może nabyć doświadczenia.
    ______________________

    [​IMG]
    Harsaltar

    Wiek - 60
    Bóg - Issaries
    Targowanie Się - Doskonały
    Zwyczaje - Bardzo Dobry
    Walka - Dobry
    Przywództwo - Dobry
    Magia - Dobry
    Zwierzęta - Niezły

    Harsaltar to nasz główny kupiec i negocjator. Nie jest młody, ale jest jedynym wyznawcą Issariesa o dobrych umiejętnościach handlowych.

    ______________________

    [​IMG]
    Ernaldesta

    Wiek - 33
    Bóg - Vinga
    Walka - Doskonały
    Targowanie Się - Dobry
    Przywództwo - Dobry
    Magia - Dobry
    Rośliny - Dobry
    Zwierzęta - Niezły

    Spośród naszych trzech najlepszych wojowników tylko Ernaldesta ma mniej niż 60 lat - stąd pozycja w radzie klanu.

    ______________________

    [​IMG]
    Markalor

    Wiek - 32
    Bóg - Lhankor Mhy
    Zwyczaje - Doskonały
    Targowanie Się - Dobry
    Walka - Dobry
    Przywództwo - Dobry
    Magia - Dobry
    Rośliny - Niezły

    Markalor będzie naszym doradcą w sprawach tradycji, obyczajów i praw.

    ______________________

    [​IMG]
    Aslandar

    Wiek - 60
    Bóg - Chalana Arroy
    Zwyczaje - Doskonały
    Rośliny - Doskonały
    Magia - Bardzo Dobry
    Walka - Bardzo Dobry
    Zwierzęta - Dobry
    Targowanie Się - Dobry
    Przywództwo - Dobry

    Choć już dość wiekowy, Aslandar jest najlepszym magiem i wszechstronnie uzdolnionym uzdrowicielem.

    ______________________

    [​IMG]
    Dangmar

    Wiek - 23
    Bóg - Eurmal
    Rośliny - Doskonały
    Targowanie Się - Dobry
    Zwyczaje - Dobry
    Przywództwo - Dobry
    Walka - Niezły
    Zwierzęta - Niezły

    Młody Dangmar, poza wiedzą na temat roślin nie jest za bardzo utalentowany. Jest jednak wyznawcą Eurmala - boga sztuczek, oszustw i trików. Jego pomoc może bardzo się przydać, choć zawsze obarczona będzie ryzykiem. Wyznawca Eurmala w radzie klanu zwiększa szanse wykonania questa.

    ______________________

    [​IMG]
    Jarosar

    Wiek - 33
    Bóg - Barntar
    Rośliny - Niespotykany
    Zwierzęta - Doskonały
    Targowanie Się - Bardzo Dobry
    Walka - Bardzo Dobry
    Przywództwo - Bardzo Dobry
    Magia - Bardzo Dobry
    Zwyczaje - Dobry

    Jarosar jest niezwykle utalentowanym wyznawcą Barntara - boga farmerów. Jego ekspertyza powinna pomóc nam przy stadach i polach.

    ______________________

    [​IMG]

    Moim pierwszym działaniem jest powiększenie obszarów względem dziczy. Jarosar twierdzi że nasi farmerzy dadzą radę pracować na kolejnych 30 połaciach ziemi. Pozwoli to większe plony - a to jest w tym roku naszym strategicznym priorytetem.




    [​IMG]

    Dwóch znachorów chcę audiencji u rady klanu, by spytać czy nie potrzebujemy ich usług. Znachorzy są Orlanthijczykami, ale włóczą się po dziczy, nie będąc związani z żadnym klanem. Ich magia jest nieco inna od tej do której przywykliśmy - kontaktują się z duchami nie bogami. Są Nieznajomymi, nie należącymi do naszego klanu, ale postępują oni w myśl powszechnych zwyczajów i wierzeń.

    1. "Wynocha! Jesteście obcy i dziwni!" (Jarosar)

    2. "Wyleczcie naszych rannych."

    3. "Ochrońcie nas przed nieumarłymi."

    4. "Sprzedajcie nam Duchowego Posłańca lub dwa." (Derik, Harsaltar)

    5. "Nie potrzebujemy waszych usług, ale was nakarmimy." (Markalor)


    [​IMG]
    "Duchowy Posłaniec to magiczny przedmiot który odnawia naszą magię po tym jak z niej skorzystaliśmy."

    [​IMG]
    "Myślę że możemy sobie pozwolić na skorzystanie z ich usług."

    [​IMG]
    "Nie jestem pewna."

    [​IMG]
    "Nie są oni do końca zwykłymi ludźmi, ani do końca obcymi. Jesteśmy im winni gościnność i uprzejmość."

    [​IMG]
    "Znachorzy nie są czarownikami ani niczym złym tego typu. Rozmawiają z duchami, w tym z duchami naszych przodków."

    [​IMG]
    "Duchom też należy się cześć, jak bogom. Bogowie są więksi od duchów i to jedyna różnica."

    [​IMG]
    "Nie ufam im."




    OK - czas na podjęcie decyzji. Możecie wybrać więcej niż jedną opcję, możecie argumentować swój wybór i dyskutować, możecie też zmieniać zdanie. Wieczorem podliczę głosy. :)
     
  9. Andre

    Andre Ten, o Którym mówią Księgi

    Trójka, trójkę wybierz. Nie można ryzykować zombie apokalipsy, czy jakiegoś przełęczowego jej odpowiednika.
     
  10. Kowal

    Kowal Ten, o Którym mówią Księgi

    4. "Sprzedajcie nam Duchowego Posłańca lub dwa."

    Jeżeli ma odnawiać magię to nic tylko brać ;D
     
  11. ers

    ers Ten, o Którym mówią Księgi

    Jestem za posłańcami.
     
  12. vimes6

    vimes6 Guest

    4. "Sprzedajcie nam Duchowego Posłańca lub dwa."

    Posłaniec zawsze się przyda, zwłaszcza w czarnej godzinie.:p
     
  13. Zoor

    Zoor Ideolog gender

    4. "Sprzedajcie nam Duchowego Posłańca lub dwa." (Derik, Harsaltar)
    Kupmy od tych nieznajomych, co nam mogą sprzedać i przepędźmy na cztery wiatry. Przed nieumarłym i bronić nas raczej nie trzeba na tym etapie (a może się mylę?), a rozmów z przodkami nie oferują (what a shame).
     
  14. Sevgart

    Sevgart Targowica

    Ja bym wolał ich zabić, obrabować i zjeść, ale jeśli się nie da to wybieram 4.
     
  15. Rothus

    Rothus Znany Wszystkim

    Podobnie jak Sevgart, szkoda że twórcy nie dali najlepszego rozwiązania. Zostaje czwórka, jeśli posłaniec odnawia magię, a oni nie wciskają żadnej atrapy to może się przydać w przyszłości.
     
  16. casanunda

    casanunda Ten, o Którym mówią Księgi

    5, ewentualnie 4

    ludzie w wiosce sa zdrowi, stosuja obca magie, nie ma powodu by ich obrazac, ale zeby im sprzyjac tez nie
     
  17. thorfinn

    thorfinn Guest

    1. "Wynocha! Jesteście obcy i dziwni!"
     
  18. Monte 01

    Monte 01 Znany Wszystkim

    4. "Sprzedajcie nam Duchowego Posłańca lub dwa." (Derik, Harsaltar)

    5. "Nie potrzebujemy waszych usług, ale was nakarmimy." (Markalor)
     
  19. Zjemcichlep

    Zjemcichlep Ten, o Którym mówią Księgi

    1. "Wynocha! Jesteście obcy i dziwni!" –odrzucam, na bank odpłacą się nam jakąś klątwą czy czymś w tym stylu
    2. "Wyleczcie naszych rannych."- nie mamy aż tylu chorych żeby wydawać na to pieniądze
    3. "Ochrońcie nas przed nieumarłymi."- trupiskami na razie bym się nie martwił, a nawet to jesteśmy klanem wojowników prawda? Rozłupywanie parę zombiaczych łbów dobrze zrobi naszym dowódcom
    4. "Sprzedajcie nam Duchowego Posłańca lub dwa."- jest ryzyko że wydamy dobra na zwykły kawałek drewna ale z drugiej strony- jeden punkt magii rocznie mocno nas wzmocni
    5. "Nie potrzebujemy waszych usług, ale was nakarmimy." Najbezpieczniejsza opcja praktycznie nic nie tracimy a możemy zyskać sprzymierzeńca.

    Z wszystkich opcji jestem za kupnem ducha.

    Wspaniały pomysł z grą forumową ale boję się że będzie zbyt uciążliwa i szybko się zniechęcisz bo wymaga kilku odcinków na porę roku… Zawsze możesz przerzucić się na singla i tak będziemy uważnie czytać
     
  20. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    OK, zamykam głosowanie. Wkrótce nowy odcinek.

    ---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 19:15 ----------

    ___________________________


    [​IMG]

    Zwyciężyła opcja zakupienia Duchowego Posłańca od znachorów.

    Starszy znachor pogrzebał w swej torbie i wyciągnął kilka małych fetyszy zrobionych z gałązek, trawy, kamieni i zwierzęcej skóry. "Mam trzy fetysze na sprzedaż i za każdego chciałbym jedynie srebra wartego 15 krów."

    Ile chcesz kupić? (1-3)


    Nie chcę za bardzo przesadzać z zakupami na początku. Kupię jeden.

    Dobra -15 (106)


    [​IMG]

    OK - nie jestem do końca pewien jak on działa, ale powoduje on że możemy odzyskać wydane punkty magii.



    Pora Ognia - Rok 1330​


    [​IMG]



    Pola obsiane, nadeszła pora upałów i rajdów.

    [​IMG]

    Mamy stanowczo za mało thanów, więc pierwszą rzeczą jaką robię jest najęcie dodatkowych 4 wojowników.

    Dobra -12 (110), Thanowie +4 (14)


    [​IMG]

    Nasz plan na ten rok zakładał działania wojenne oraz dbałość o stada. Spróbuję upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i wysłać niewielką grupkę wojowników na krowi rajd przeciwko naszym pobliskim wrogom z klanu Hendart. Wysyłam zaledwie 13 ludzi z czego aż 10 stanowią thanowie. Mam nadzieję że mała grupka przemknie się niepostrzeżenie, gdy zaś doszłoby do walki to thanowie powinni dać radę większej liczbie nieprofesjonalnych wojowników. Minus jest taki, że zostało zaledwie 4 thanów do patrolowania naszych ziem.

    [​IMG]
    "Zdołaliśmy przedrzeć się niepostrzeżenie aż do ostatniej chwili i wykraść 26 krów, nie będąc wykrytymi."

    Bydło +26 (788)

    Super! Na dodatek mieliśmy dużo szczęścia i w tym czasie nikt na nas nie najechał.


    [​IMG]

    Sora Handlarka, kapłanka-kupiec mówiącego boga Issariesa, przybyła by handlować. Poza zwyczajową wymianą dóbr, pyta czy mamy jakieś białe konie. Choć mamy kilka jasno-szarych koni, żaden z nich nie jest tak na prawdę biały.


    1. Przeproś za to że nie mamy żadnego. (Harsaltar)

    2. Przeproś za to że nie mamy żadnego i wypraw jej ucztę. (Derik, Harsaltar)

    3. Obiecaj jej następnego białego konia jakiego posiądziemy. (Derik, Harsaltar, Markalor, Aslandar, Jarosar)

    4. Sprzedaj jej innego konia. (Markalor, Dangmar)


    [​IMG]
    "Powinniśmy przynajmniej okazać gościnność, by przekazała dobre słowo na nasz temat innym klanom."

    [​IMG]
    "Zawiedliśmy w naszym obowiązku wobec gościa."

    [​IMG]
    "Nie jestem pewna co robić."

    [​IMG]
    "Choć nie jesteśmy w stanie sprostać żądaniom gościa, nic nie mówi że musimy wykonywać niepoważne żądania."

    [​IMG]
    "Koń jest zwykle wart 4 krowy."

    [​IMG]
    "Możemy przemalować konia na biało - zrobiłem to już kiedyś."

    [​IMG]
    "Koń jest zwykle wart 4 krowy, ale białe są dużo rzadziej spotykane."





    Co powinniśmy zrobić?
     
  21. thorfinn

    thorfinn Guest

    4. Sprzedaj jej innego konia. (Markalor, Dangmar)
     
  22. Biedrona

    Biedrona Artysta jakich mało

    4. Sprzedaj jej innego konia. (Markalor, Dangmar)
     
  23. casanunda

    casanunda Ten, o Którym mówią Księgi

    1?

    Uczta to chyba zbyt duzo a malowanie konia to przegiecie :p
     
  24. Zoor

    Zoor Ideolog gender

    4. Sprzedaj jej innego konia.
     
  25. kamil3212

    kamil3212 Znany Wszystkim

    3. Obiecaj jej następnego białego konia jakiego posiądziemy.
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie