Król Smoczej Przełęczy AAR

Temat na forum 'Inne Gry AAR' rozpoczęty przez thrashing mad, 4 Czerwiec 2012.

  1. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @gentel-men - dzięki za rady, zwłaszcza co do Trolli. Spróbuję poznać więcej błogosławieństw. Co do magii klanowej w czasie bitwy to wydaje mi się że jakieś tam znaczenie ma.





    Święty Czas - Rok 1332

    [​IMG]


    Kolejny rok za nami, działo się dużo. Przywództwo klanu musiało poradzić sobie z wewnętrznymi kłótniami, nasi wrogowie zesłali klątwę na dzieci, zostaliśmy brutalnie najechani przez naszych starożytnych wrogów Trolli i przyjeliśmy do klanu kilkuset uchodźców z Heortlandu.


    Najważniejsze zmiany, w porównaniu do poprzedniego roku:

    Kod:
    Bydło 		974  [COLOR="#00FF00"]+128[/COLOR]
    
    Dobra 		108 [COLOR="#00FF00"] +71[/COLOR]
    
    Żywność         597  [COLOR="#00FF00"]+100[/COLOR]
    
    Populacja  	1126 [COLOR="#00FF00"]+324[/COLOR]
    
    Thanowie 	28   [COLOR="#00FF00"]+10[/COLOR]
    
    Znaczny wzrost pomimo strat w bitwach - efekt przyjęcia imigrantów wraz z ich dobytkiem.

    Populacja:
    Kod:
    Farmerzy 	589 [COLOR="#00FF00"]+180[/COLOR]
    
    Dzieci 		406 [COLOR="#00FF00"]+93[/COLOR]
    
    Thanowie	28  [COLOR="#00FF00"]+10[/COLOR]
    
    Możni		42  [COLOR="#00FF00"]+10[/COLOR]
    
    Rzemieślnicy	16  [COLOR="#FF0000"]-1[/COLOR]
    
    Myśliwi		23  [COLOR="#00FF00"]+10[/COLOR]
    
    Thrallowie	0   -
    Wygląda na że wśród uchodźców było sporo myśliwych - chyba część z nich trzeba będzie odesłać na pola.


    Zwierzęta
    :
    Kod:
    Bydlo 		974  [COLOR="#00FF00"]+128[/COLOR]
    
    Owce	        1824 [COLOR="#00FF00"]+162[/COLOR]
    
    Konie		60  [COLOR="#00FF00"] +33[/COLOR]
    
    Świnie		1614 [COLOR="#00FF00"]+33[/COLOR]
    Znaczna poprawa - dużo bydła i koni. Nie powinno być problemów z rekrutacją thanów.



    _________________________

    Nastrój klanu:

    rozradowany
    doskonały
    szczęśliwy
    optymistyczny*
    powściągliwy
    zmartwiony
    niezadowolony
    przygnębiony
    paskudny
    ponury

    -1
    ________________________

    Morale rolników :

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany
    niepewny*
    niezadowolony
    narzekający
    zachwiany
    zdesperowany

    -
    ________________________

    Morale thanów

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany*
    niepewny
    niezadowolony
    narzekający
    zachwiany
    zdesperowany

    -
    ________________________

    REPUTACJA 7 (+1)

    (Król 10, Zbieracz patyków 0)

    _______________________


    Morale nieco ucierpiało ponieważ ludzie nie byli zbyt zadowoleni z przygarnięcia migrantów, ale za to siła klanu wzrosła a co za tym idzie - pozycja wśród innych klanów.


    [​IMG]

    Kapłani mówią że:

    - żniwa będą mniej więcej normalne

    - krowom trudniej będzie się ocielić


    Idąc za przepowiednią - 2 punkty na Stada, mamy też dużo więcej ludzi więc na wszelki wypadek 1 punkt na Zbiory. Kolejny rok będę raczej próbował spędzić pokojowo, handlując i poznając nowe błogosławieństwa (Handel, Tajemnice 2pkt, Wojna 1pkt).
     
  2. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    [​IMG]


    Kapłani wieszczyli że urodzi się mniej cieląt, ale Yerestia doradziła że błogosławieństwo jej bogini, Uraldy, może pomóc. Składam więc ofiarę Matce Krów, miejmy nadzieje że poznamy odpowiednie błogosławieństwo:

    Bydło -9 (965)

    Udało się, choć nie jest to błogosławieństwo o które chodziło:

    __________________

    Błogosławieństwo Mleka - krowy dają więcej mleka

    __________________



    [​IMG]

    Yerestia zapadła na groźną chorobę. Dochodzenie przeprowadzone przez wyznawcę Uroxa potwierdziło najgorsze podejrzenia - padła ofiarą magii Chaosu. Uroxyjczyk odkrył metodę infekcji - wewnątrz tkaniny jednej z jej sukni zostały wszyte, trudne do wykrycia, chaotyczne runy. Nikt nie jest pewny kto podarował Yerestii suknię, zaś ona jest zbyt chora by mówić. Zajęli się ją nasi najlepsi uzdrowiciele.


    1. Sprawdź czy suknia pochodzi z innego klanu.

    2. Przesłuchaj kobiety wewnątrz klanu.

    3. Złóż ofiarę Chalanie Arroy.

    4. Złóż ofiarę Uroxowi.

    5. Poszukaj bandytów w okolicy.



    [​IMG]
    "Złóżmy ofiarę mojej Pani, Chalanie Arroy."


    [​IMG]
    "Chalana Arroy leczy tych którzy ucierpieli od Chaosu, Urox dokonuje zemsty w imię tych którzy od niego zginęli."


    [​IMG]
    "Bardzo trudno jest odróżnić haft jednego klanu od drugiego, ale choć oczywiście nie jestem ekspertem - ta suknia nie była tutaj uszyta."


    [​IMG]
    "Tak, trudno jest odróżnić haft jednego klanu od drugiego, ale ja jestem ekspertem - ta suknia została uszyta przez członka klanu Dębów."


    [​IMG]
    "Tutaj nie jestem w stanie pomóc, chyba że jest to sprawka bandytów. Jeśli tak, mogę ich znaleźć."


    [​IMG]
    "Inny klan będzie wielce obrażony jeśli oskarżymy ich o chaotyczne praktyki, lecz wdzięczny jeśli pomożemy im wyplenić wyznawców Chaosu."



    Znów nieszczęście. Hmm, zależy mi na tym by Yerestia przeżyła ale myślę też że powinniśmy odkryć kto za tym stoi. Pójdę za radą Korlmhego oskarżając Dęby, tak czy inaczej nasze stosunki bardziej nie ucierpią.



    1. Sprawdź czy suknia pochodzi z innego klanu.
    (Sarotar, Korlmhy)

    2. Przesłuchaj kobiety wewnątrz klanu.

    3. Złóż ofiarę Chalanie Arroy. (Asborn, Natalina, Varmand)

    4. Złóż ofiarę Uroxowi. (Varmand)

    5. Poszukaj bandytów w okolicy. (Temertain, Varmand)



    Z początku, wszystkie kobiety Dębów zaprzeczały że suknia jest ich dziełem. Jednak sprytnie przeprowadzone przez Sarotara przesłuchanie ujawniło że wdowa imieniem Rana, która straciła męża w przeprowadzonym przez nas rajdzie, za wszystkim stoi. Lud klanu Dębu jest zszokowany i przerażony tym że znaleźliśmy wśród nich sługę Chaosu. To że Dęby spróbują skazać ją lub wygnać wydaje się być pewne.


    1. Zażądaj od Dębów by ją nam wydali w celu dokonania egzekucji.

    2. Zmuś ją by złamała zły urok ciążący na Yerestii.

    3. Niech Dęby zdecydują o jej losie.


    [​IMG]
    "Yerestia może jeszcze bardziej ucierpieć, gdy Rana będzie udawać że ją leczy."


    [​IMG][​IMG][​IMG]
    "Jeśli Dęby ją wygnają, obydwa nasze klany mogą stać się w przyszłości celem dla sług Chaosu."


    [​IMG]
    "Gdy już będzie skazana, musi zginąć."


    [​IMG]
    "Choć mamy prawo do wykonania wyroku na Ranie, pamiętajmy że jesteśmy dla Dębów wrogami i cała ta sprawa to tylko krótkie zawieszenie broni."



    A jednak! Yerestia jest zdolnym magiem i dba o nasze stada bydła, zaryzykuje - niech spróbuje ją wyleczyć.



    1. Zażądaj od Dębów by ją nam wydali w celu dokonania egzekucji. (Sarotar)

    2. Zmuś ją by złamała zły urok ciążący na Yerestii. (Natalina, Korlmhy, Temertain, Varmand)

    3. Niech Dęby zdecydują o jej losie. (Asborn)


    Rana zaczęła mamrotać i wykonywać dziwne gesty nad Yerestią, lecz jej stan nie uległ poprawie.



    Niech to. Nie chcę ryzykować by Dęby ją tylko wygnali bo możemy znaleźć się na celowniku kultystów Chaosu.


    1. Zażądaj od Dębów by ją nam wydali w celu dokonania egzekucji.

    2. Niech Dęby zdecydują o jej losie.



    Dęby zgodzili się że mamy prawo zdecydować o jej losie i tak też uczyniliśmy.



    OK, sprawa załatwiona - winny został zabity. Niestety, Yerestia jest wciąż nieprzytomna i nie wiem czy kiedykolwiek z tego wyjdzie.


    [​IMG]

    Jest pora siewów i nie mając wiele do roboty, wysyłam ekspedycję ku niezbadanym obszarom na północny wschód od naszej tuli. Zwiadowców poprowadzi Eonistaran.
     
  3. dami365

    dami365 Znany Wszystkim

    Skubana baba :p, szkoda Yeresti.
     
  4. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @dami365 - tak jak mówisz




    Pora Ognia - Rok 1333

    [​IMG]




    [​IMG]

    Dobra -40 (80)

    Mamy dość dużo dóbr, więc decyduje się na rozbudowę fortyfikacji. Zaostrzone pale powinny pomóc nam zwłaszcza przeciwko przeciwnikom konnym. Co prawda nie byliśmy przez takowych atakowani, ale nigdy nic nie wiadomo. Tuż po zakończeniu prac do tuli przybywają nieoczekiwani goście.

    [​IMG]

    Delegacja z klanu Tedanling przybyła do waszej tuli by zaproponować zawarcie pokoju. "Życie tutaj mogłoby być lepsze. Oboje mamy wyroby do handlu, młodych ludzi na ożenek i innych wrogów do walki. Po co tracimy czas walcząc między sobą, jeśli jest tak wiele bardziej zyskownych rzeczy do zrobienia?"

    1."Przyjmujemy waszą ofertę pokoju! Wyprawmy ucztę!"

    2."Zawsze możemy negocjować."

    3."Nie ufamy wam. Wynocha!"

    4."Porozmawiamy, ale musicie udowodnić swe dobre intencje."

    5."Nie mamy problemów z innymi wrogami."



    [​IMG]
    "Król Heort zawierał pokój równie często jak wypowiadał wojnę."


    [​IMG]
    "Możemy poddać ich rytuałowi prawdy, by poznać ich prawdziwe intencje."


    [​IMG]
    "Jako że to oni do nas przybywają, możemy w myśl obyczaju zażądać dowodu ich dobrej wiary. Możemy zażądać jednego z ich młodych możnych jako zakładnika."


    [​IMG]
    "Jeśli dadzą nam dary, powinniśmy im zaimponować dając jeszcze więcej w zamian."


    [​IMG]
    "Jesteśmy militarnie silniejsi, nic dziwnego że chcą pokoju."


    [​IMG]
    "Ucztowanie to picie. Picie to często bójki. Zostawmy świętowanie na czas po udanych negocjacjach."


    Hmm - dobrze. Tedanlingowie są bardzo daleko od nas co bardzo utrudnia wzajemne najeżdżanie się na siebie, tak że faktycznie kontynuacja waśni klanowej nie ma sensu. No i w przeszłości nękali nas zsyłając np przekleństwa. Pokój jest nam bardzo na rękę, ale Temertain może mieć trochę racji - całkiem możliwe że chcą pokoju ponieważ są słabi. Spróbujmy coś ugrać na tych rokowaniach.


    1."Przyjmujemy waszą ofertę pokoju! Wyprawmy ucztę!" (Korlmhy)

    2."Zawsze możemy negocjować."
    (Asborn, Temertain, Varmand)

    3."Nie ufamy wam. Wynocha!"

    4."Porozmawiamy, ale musicie udowodnić swe dobre intencje." (Natalina, Sarotar)

    5."Nie mamy problemów z innymi wrogami."


    Obdarowali na dobrami wartymi 24 krowy. Ile zaoferujemy w zamian?


    Dobra +24 (104)


    Odwdzięczę się nieco mniejszym darem, tak żebyśmy wyszli na plus.


    Bydło -6 (964) Dobra -14 (90)

    Liderzy obydwu klanów nie byli w stanie rozwiązać starych zaszłości i pokój nie został zawarty. Jeśli już, to rozmowy jeszcze pogorszyły wzajemne relacje.

    Ahh, chyba niepotrzebnie tak zagrałem - pokój z Tedanlingami oszczędziłby nam kłopotów. Trudno.


    Wciąż mamy niewystarczająco dużo bydła aby utrzymać powiększoną niedawno populację. Korzystając z pory ognia, wysyłam niewielki oddział, złożony głównie z thanów, na krowi rajd przeciwko Dębom.

    [​IMG]
    "Thanowie Dębów musieli wiedzieć że się zbliżamy, ponieważ ich wojownicy czekali na nas na granicy ich tuli. Zawróciliśmy, niechcąc wkraczać wprost w zastawioną przez nich pułapkę."

    Pech, czy może mamy w klanie szpiega? Tymczasem, z ekspedycji zwiadowczej powraca Eonistaran, niosąc wieści o dziwnym spotkaniu w dziczy.

    [​IMG]

    Podczas wyprawy na północnym wschodzie, członkowie waszego klanu napotkali śliniącego się pustelnika o dzikich oczach, odzianego w strój wykonany z kory drzewnej. Piana poleciała mu z ust, zatańczył dziwny taniec i rzekł "Ah! Jesteście z klanu Borsuka. Duchy szeptały mi o was. Zmierzacie ku zagładzie - ZAGŁADZIE powiadam! Jedna z waszych chat zostanie nawiedzona przez niespokojnego ducha! Będzie to jedynie pierwsza z pośród wielu katastrof jakie na was spadną. Jedynym sposobem by im zapobiec będzie złożenie thralla w ofierze Kolatowi, bogowi-pasterzowi duchów. Jeśli nie macie thralla, musicie poświęcić skarb. Jeśli nie macie skarbu, musicie poświęcić dziesięć krów. Jeśli nie macie dziesięciu krów, musicie poświęcić pięć koni."

    1. Nic nie rób.

    2. Poświeć Kolatowi 5 koni.

    3. Poświeć Kolatowi 10 krów.

    4. Poświeć Kolatowi skarb.


    [​IMG]
    "Kolat jest bratem Orlantham Bogiem Wiatrów i Panem Duchów. Nie jest bogiem którego normalnie wyznajemy."


    [​IMG]
    "Nie każdy spieniony szaleniec spotkany w lasach musi być potężnym jasnowidzem."


    [​IMG]
    "Nie stać nas na poświęcenie 10 krów."


    [​IMG]
    "Nasz skarb jest wart więcej niż inne rzeczy których Kolat chce od nas."


    [​IMG]
    "Możemy poświęcić 5 koni."


    [​IMG]
    "Kolat nie jest tak ważny jak Orlanth."



    Trochę dziwne że pustelnik znał nazwę naszego klanu, ale nie zamierzam go słuchać. Brakuje nam bydła i koni, zaś złożenie w ofierze naszego byka rozpłodowego nie wchodzi w grę.



    1. Nic nie rób. (Varmand, Natalina)

    2. Poswięć Kolatowi 5 koni. (Temertain, Sarotar, Korlmhy)

    3. Poswięć Kolatowi 10 krów. (Korlmhy)

    4. Poswięć Kolatowi skarb. (Sarotar)


    Ludziom nie przeszkadzało to że zachowaliśmy nasze krowy zamiast słuchać szaleńca z dziczy.




    [​IMG]

    Zostaliśmy najechani! Atak przyszedł z nieoczekiwanego kierunku. Agresorem jest klan Ragdani, znany z posiadania głazu o potężnych mocach, z którym nie mamy otwartej waśni.

    [​IMG]

    Ominęli część naszych patroli i musimy stawić czoła 12 jeźdźcom i 144 piechurom, dysponując 24 thanami i 106 wojownikami fyrdu. Nie jest źle, myślę że siły są wyrównane. Plus, niedawno postawione zasieki z zaostrzonych pali powinny utrudnić życie ich jeźdźcom. Dla pewności daje 2 punkty magii klanowej na wsparcie. Rozkazy to Manewry, aby uzyskać lepszą pozycję i Wzięcie Jeńców - w razie zwycięstwa może uda się uzyskać okup.

    Szarża Ragdani uderzyła na nas nim zdołalismy ustawić nasze linie.

    Jeden z wojowników Ragdani przełamał się przez nasze linie, pozostaiwjąc krwawy trop na swojej drodze. Choć doznał on wielu małych ran, w żadnym stopniu go nie spowalniają. Jasne jest iż jest to przepełniony szałem bitewnym berzerker Uroxa. Korlmhy jest niedaleko. Co powinien zrobić?

    1. Staw czoła berzerkerowi jeden na jeden.

    2. Sformuj linię obronną.

    3. Poprowadź grupę wojowników przeciwko berzerkerowi.

    4. Niech inni z nim walczą.

    5. Pokieruj pobliskich wojowników by zeszli mu z drogi.


    Nie chcę stracić Korlmhego bo jest jednym z najbardziej użytecznych członków rady klanu. Jest już w sędziwym wieku więc lepiej by nie zgrywał bohatera, ale musi coś zrobić byśmy nie przegrali tej bitwy.


    1. Staw czoła berzerkerowi jeden na jeden.

    2. Sformuj linię obronną.

    3. Poprowadź grupę wojowników przeciwko berzerkerowi.

    4. Niech inni z nim walczą.

    5. Pokieruj pobliskich wojowników by zeszli mu z drogi.


    Nim Korlmhy zdołał uformować mur tarcz, berzerker uderzył naprzód i potężnym ciosem trafił w jego hełm. Korlmhy stracił przytomność.


    Pięknie, mamy teraz dwóch nieprzytomnych członków rady.


    [​IMG]

    Starcie trwało długo. Niestety, nie zdołaliśmy wziąść jeńców, ale zdobylismy 4 konie.

    Nieźle - atak został odparty przy ledwo dwóch zabitych po naszej stronie. Oby ta porażka była lekcją dla Ragdani - nie potrzebujemy kolejnej waśni rodowej.
     
  5. pavioniusz

    pavioniusz Znany Wszystkim

    Bardzo fajny odcinek, no i dobór gry. Widać, że im lepiej Ci idzie tym bardziej gra chce ci uprzykrzyć życie/granie:).
     
  6. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @pavioniusz - dzięki, faktycznie - też odniosłem takie wrażenie




    Pora Ziemi - Rok 1333

    [​IMG]


    Pora żniw. Wysyłam Eonistarana z niewielką grupką zwiadowców by zbadali naszą tulę. Choć mieszkamy tu od kilku lat, to wciąż dokładnie nie znamy okolicy.

    [​IMG]
    "Spędziliśmy nieco czasu badając najbliższą okolicę, ale niczego nie znaleźliśmy."

    No trudno, może następnym razem uda się coś znaleźć. Tymczasem, Asborn przynosi dobre wiesci:

    [​IMG]
    "Dobra wiadomość! Po wielu tygodniach na progu śmierci, Yerestia pokonała chorobę wywołaną przez przeklętą suknię."

    Super! Mam nadzieję że Korlmhy też wkrótce dojdzie do siebie.

    [​IMG]

    Dwóch znachorów chcę audiencji u rady klanu, by spytać czy nie potrzebujemy ich usług. Znachorzy są Orlanthijczykami, ale włóczą się po dziczy, nie będąc związani z żadnym klanem. Ich magia jest nieco inna od tej do której przywykliśmy - kontaktują się z duchami nie bogami. Są Nieznajomymi, nie należącymi do naszego klanu, ale postępują oni w myśl powszechnych zwyczajów i wierzeń.

    1. "Wynocha! Jesteście obcy i dziwni!"

    2. "Wyleczcie naszych rannych."

    3. "Ochrońcie nas przed nieumarłymi."

    4. "Sprzedajcie nam Duchowego Posłańca lub dwa."

    5. "Nie potrzebujemy waszych usług, ale was nakarmimy."


    [​IMG]
    "Myślę że możemy sobie pozwolić na skorzystanie z ich usług."


    [​IMG]
    "Nie są oni do końca zwykłymi ludźmi, ani do końca obcymi. Jesteśmy im winni gościnność i uprzejmość."


    [​IMG]
    "Znachorzy nie są czarownikami ani niczym złym tego typu. Rozmawiają z duchami, w tym z duchami naszych przodków."


    [​IMG]
    "Duchowy Posłaniec to magiczny przedmiot który odnawia naszą magię po tym jak z niej skorzystaliśmy."


    Chyba możemy się obejść bez ich usług - nie opływamy w bogactwo. Z drugiej strony nie ma co ich obrażać - kto wie, kiedyś mogą nam pomóc.


    1. "Wynocha! Jesteście obcy i dziwni!"

    2. "Wyleczcie naszych rannych."

    3. "Ochrońcie nas przed nieumarłymi." (Yerestia)

    4. "Sprzedajcie nam Duchowego Posłańca lub dwa." (Varmand)

    5. "Nie potrzebujemy waszych usług, ale was nakarmimy." (Sarotar)



    "Starszy z nich powiedział że będziemy wynagrodzeni za naszą hojność."


    [​IMG]

    Wysyłam Eonistarana na kolejną wyprawę, tym razem na wschód. Powyższa mapa przedstawia cały obszar gry - jak widać czeka nas jeszcze sporo odkrywania i co za tym idzie - przygód. :)
     
  7. Barlow

    Barlow Znany Wszystkim

    Nawet nie wiesz, jak to jest przyjemne wrócić sobie zmęczonym do domu, włączyć komputer i poczytać co tam znowu w Smoczej Przełęczy :)
    Oby tak dalej ;)
     
  8. matigeo

    matigeo Ten, o Którym mówią Księgi

    Wyślij kogoś na północ od tej rzeki na pólnocy :)D), albo za góry na południu. Fajny AAR, bardzo mi się podoba.
     
  9. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @Barlow - to fajnie, w końcu nie piszę tylko dla siebie

    @matigeo - dzięki - przyjdzie na to czas, staram się wysyłać ekspedycje na zmianę - do naszej tuli i dalej.



    Pora Mroku - Rok 1333

    [​IMG]



    Nadeszły mrozy i śnieżyce. Zamierzam spróbować poznać błogosławieństwa Barntara. Zwany także Oraczem jest on pokojowym bogiem rolnictwa, synem Orlantha i Ernaldy. Jego błogosławieństwa powinny zwiększyć efektywność naszych rolników.

    Dobra -11 (105)

    Niestety ofiara nie powiodła się. Była zbyt mała, czy może Barntar preferuje bydło niż dobra?


    [​IMG]

    Ernaldinni, młoda niezamężna kobieta z naszego klanu, była świadkiem straszliwego omenu. Gdy siedziała, szyjąc, po ziemi przemknął cień olbrzymiego ptaka. Gdy ludzie o tym usłyszeli bardzo się zmartwili, omen ten oznacza czychające nieszczęście. Może to oznaczać śmierć lub chorobę dla dziewczyny lub jej rodziny, bądź też kłopoty dla całego klanu.


    1. Nic nie rób.

    2. Złóż ofiarę bogom by zesłali nam dobry los.

    3. "To nie jest zły omen."

    4. "Jesteśmy wystarczająco silni by stawić czoła nieszczęściu."

    5. Wyślij ją by zamieszkała z kapłankami w innym klanie.


    [​IMG]
    "Złóż ofiarę Chalanie Arroy, mamy wielu cierpiących ludzi zaś ona okażę nam łaskę."


    [​IMG]
    "To jest zły omen."


    [​IMG]
    "Ptaki są złe bo poświęcone są wrogowi Orlantha, Yelmowi Cesarzowi."


    [​IMG]
    "Otoczmy ją magią wysyłając ją do kapłanek, które wiedzą jak rozproszyć zły los."


    [​IMG]
    "To jest bardzo zły omen, ale nasza magia klanowa jest silna. Ernaldinni nie powinno nic się przydarzyć."


    [​IMG]
    "Im bardziej każdy rozprawia o omenie, tym większe szanse że się spełni. Powinniśmy uspokoić nastroje."


    Zgadzam się z Temertainem i Varmandem - nie ma sensu trwonić bydła i dóbr aby zapobiec całkowicie teoretycznemu zagrożeniu. Z drugiej strony ludzie muszą zostać zapewnieni o tym że panujemy nad sytuacją.


    1. Nic nie rób. (Temertain)

    2. Złóż ofiarę bogom by zesłali nam dobry los. (Asborn, Natalina, Yerestia)

    3. "To nie jest zły omen."

    4. "Jesteśmy wystarczająco silni by stawić czoła nieszczęściu." (Varmand)

    5. Wyślij ją by zamieszkała z kapłankami w innym klanie. (Sarotar)



    Ludzie zgodzili się z naszymi zapewnieniami.



    Dobrze. Jeszcze raz spróbuję złożyć ofiarę Barntarowi:

    Bydło -7 (957) Dobra -5 (102)

    Sukces!

    ___________________________________


    Pieśń Pługu
    - pozwala wołom orać więcej ziemi

    ___________________________________

    W przyszłości prawdopodobnie zbuduję kapliczkę Barntarowi, dodatkową żywność zawsze można przehandlować na coś innego, zaś zbędni rolnicy mogliby zająć się rzemiosłem, myślistwem bądź wojaczką. Tymczasem z wyprawy powrócili nasi zwiadowcy, niestety nie w komplecie:


    [​IMG]

    Wilkossi, jeden z naszych wojowników wysłanych na wyprawę, opowiedział o jej nieszczęśliwym i przedwczesnym końcu. "Jeden z naszych, Thadart, został wzięty do niewoli przez okrutnych przeciwników znanych jako Jeźdźcy Kła. Walczyliśmy mężnie by go odbić, ale oni byli silni, dziki które ujeżdżali wypoczęte i znali teren lepiej od nas. Słyszeliśmy od naszych sąsiadów o krwawych bogach jakich wyznają i o ich okrutnych zwyczajach. Niestety, Thadart na pewno jest już martwy."


    1. Ułóż poemat pogrzebowy.

    2. Obdaruj krewnych Thadarta.

    3. Przypomnij ludziom że niebezpieczeństwo jest częścią życia.

    4. Złóż ofiarę bogom w imię Thadarta.

    5. "Nie będzie pogrzebu nim upewnimy się że Thadart nie żyje."

    6. Wyślij oddział wojowników by znaleźli Thadarta.


    [​IMG]
    "Powinniśmy złożyć ofiarę w jego imieniu."


    [​IMG]
    "Król Vingkot znikał wiele razy i ci o słabej wierze myśleli że zginął. Lecz za każdym razem wracał, cudem unikając śmierci."


    [​IMG]
    "Gdybyśmy tylko znali położenie bazy Jeźdźców Kła, moglibyśmy odważnie zaryzykować by odzyskać jego ciało!"


    [​IMG]
    "Poemat ma większą siłę by poruszyć serca niż zwykła mowa, czy nawet obfity dar."


    [​IMG]
    "Thadart był bardzo dobrym wojownikiem. Choć nie był thanem, powinniśmy go uhonorować tak jakby nim był."


    [​IMG]
    "Pomyśleć że właśnie szukaliśmy narzeczonej dla Thadarta. Przynajmniej nie ma młodej wdowy która dusiła by się od łez."


    To było dość nieoczekiwane. Szanse by go odnaleźć są małe, a więc dokonany wybór tak naprawdę będzie miał wpływ na morale klanu. Być może w przyszłości wyślę w tamten rejon silniejszy oddział by dowiedział się więcej o Jeźdźcach Kła i ewentualnie pomścił zabitego carla. Póki co, zaufam talentowi poetyckiemu Sarotara.


    1. Ułóż poemat pogrzebowy. (Sarotar, Temertain)

    2. Obdaruj krewnych Thadarta.

    3. Przypomnij ludziom że niebezpieczeństwo jest częścią życia.

    4. Złóż ofiarę bogom w imię Thadarta. (Asborn, Temertain)

    5. "Nie będzie pogrzebu nim upewnimy się że Thadart nie żyje." (Natalina)

    6. Wyślij oddział wojowników by znaleźli Thadarta.


    Poemat pocieszył naszych ludzi. Mówili że inne klany będą pamiętać Thadarta i jego czyny.

     
  10. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    Mam wrażenie, że twój klan spotyka więcej złego niż dobrego, dlatego gratuluję wytrwałości :)
     
  11. casanunda

    casanunda Ten, o Którym mówią Księgi


    mam dziwne wrazenie, ze to jest prawdziwy sens tej gry. Cos jak w CK2 - im lepiej Ci idzie tym wiecej klod rzuca los pod nogi :D

    Tak jak i pozostali uwielbiam czytac tego aara. Ta gra jest przecudna do prowadzenia opowiesci, a samo wykonanie idealne.
     
  12. Severian

    Severian Doctore

    Ładnie to piszesz, naprawdę interesująco. Z przyjemnością czytam tego AAR-a - obecnie właściwie jedynego, którego czytam :) Wytrwałości życzę i lepszych błogosławieństw od bogów, żeby klan się rozwijał :)
     
  13. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @Kentucky, casanunda, Severian - dzięki. Gra faktycznie nie jest łatwa (choć gram na easy), ale gdyby wszystko się udawało AAR byłby nudny ;)





    Pora Burz - Rok 1333

    [​IMG]


    Nadeszła ostatnia pora roku. Ku uciesze klanu, stary, poczciwy Korlmhy odzyskał przytomność którą stracił po ciosie otrzymanym od berserkera Uroxa. Wciąż nie znamy dokładnie naszych ziem - raz jeszcze wysyłam Eonistarana na zwiad.


    [​IMG]

    Jeden z waszych carlów, Rangor, złożył skargę na swoją żonę, Arene, która zhańbiła jego honor. Wszystko zaczęło się kiedy udał się na modły do świątyni Antorlingów i został obrażony przez Dangmara, jednego z ich carlów. Wyzwał on Dangmara na pojedynek, ale Arene nie chciała by walczył. Kiedy nadszedł umówiony dzień pojedynku, zdzieliła go po głowie wielką gałęzią tak że stracił przytomność. Nie mógł wziąć udziału w pojedynku, więc jego honor został splamiony.


    1. Przekonaj Rangora że Arene działała w dobrej wierze.

    2. Namów Rangora by stoczył pojedynek z Dangmarem raz jeszcze.

    3. Zrugaj Arene.

    4. Zrugaj Rangora.

    5. "To nie jest sprawa dla rady klanu."



    [​IMG]
    "Obydwoje, Rangor i Arene, ogłupieli."


    [​IMG]
    "Kobiety będą niezadowolone jeśli źle potraktujemy Arene."


    [​IMG]
    "Antorlingowie będą zdenerwowani jeśli Dangmar zginie."


    [​IMG]
    "Skarga Rangora nie dotyczy zachowania Dangmara, ale Arene. Jako mąż i żona są rodziną i nie powinniśmy wtrącać się w ich kłótnie."


    [​IMG]
    "Choć obydwoje myślą że mają rację, Rangor lepiej zareaguje na naganę."


    [​IMG]
    "Żaden z nich nie jest dobrym wojownikiem. Jeśli stoczą pojedynek, najprawdopodobniej tylko się wymęczą, bez poważniejszych obrażeń po żadnej ze stron."


    [​IMG]
    "Antorlingowie za nami nie przepadają. Nie powinniśmy pogarszać sprawy przelewając krew Dangmara."



    Nie chcę prowokować Antorlingów, ale spróbujmy załagodzić sytuację.


    1. Przekonaj Rangora że Arene działała w dobrej wierze. (Natalina, Yerestia, Varmand)

    2. Namów Rangora by stoczył pojedynek z Dangmarem raz jeszcze. (Temertain)

    3. Zrugaj Arene. (Yerestia, Varmand)

    4. Zrugaj Rangora. (Natalina, Yerestia, Korlmhy, Varmand)

    5. "To nie jest sprawa dla rady klanu." (Asborn, Yerestia, Sarotar, Varmand)


    "Powiedz to guzowi na mojej głowie!" zaprotestował Rangor.


    Ok, jeśli nie działa na niego perswazja to zareagujemy ostrzej.


    1. Namów Rangora by stoczył pojedynek z Dangmarem raz jeszcze. (Temertain)

    2. Zrugaj Arene. (Yerestia, Varmand)

    3. Zrugaj Rangora. (Natalina, Yerestia, Korlmhy, Varmand)

    4. "To nie jest sprawa dla rady klanu." (Asborn, Yerestia, Sarotar, Varmand)


    Przeprosił za marnowanie czasu rady klanu sprawą którą mąż i żona powinni załatwić między sobą.

    Co do Rangora i Dangmara, w końcu udało im się powalczyć, ale żaden nie był na tyle dobrym wojownikiem by co najwyżej zmęczyć przeciwnika i postanowili zapomnieć o sprawie.


    Dobrze. Pora Burz to niezły czas na najazdy, wysyłam więc wojowników na krowi rajd przeciwko Dębom - niech cały czas czują presję z naszej strony.

    [​IMG]
    "Zdołaliśmy wkroczyć wprost do ich tuli, zabierając 32 sztuki bydła w drodze powrotnej."

    Bydło +32 (994)

    Super! Ale to nie koniec dobrych wieści:

    [​IMG]
    "Nasze poszukiwania dały efekt. Znaleźliśmy dobrze ukrytą jaskinię, pełną rzadkiej, zielonkawej gliny, używanej do wyrobu ceramiki wysokiej jakości. Zapewne nasi garncarze chętnie jej spróbują."

    ---------- Post added 02-07-2012 at 12:18 ---------- Previous post was 01-07-2012 at 14:23 ----------

    Święty Czas - Rok 1333

    [​IMG]


    Minął kolejny rok. Poprzedni zaczął się od śmiertelnie groźnej choroby Yerestii którą wywołała przeklęta przez sługę chaosu suknia. Później spotkaliśmy dziwnego pustelnika w dziczy zapowiadającego naszą zagładę, odparliśmy rajd klanu Ragdani, byliśmy świadkami złego omenu i jeden z naszych ludzi został wzięty do niewoli przez tajemniczych i groźnych Jeźdźców Kła.


    Najważniejsze zmiany, w porównaniu do poprzedniego roku:

    Kod:
    Bydło 		989  [COLOR="#00FF00"]+15[/COLOR]
    
    Dobra 		108  -
    
    Żywność         857  [COLOR="#00FF00"]+260[/COLOR]
    
    Populacja  	1136 [COLOR="#00FF00"]+10[/COLOR]
    
    Thanowie 	28   -
    
    Umiarkowany wzrost. Dobrze że zwiększają się rezerwy żywności.

    Populacja:
    Kod:
    Farmerzy 	614 [COLOR="#00FF00"]+25[/COLOR]
    
    Dzieci 		417 [COLOR="#00FF00"]+11[/COLOR]
    
    Thanowie	28  -
    
    Możni		42  -
    
    Rzemieślnicy	17  [COLOR="#00FF00"]+1[/COLOR]
    
    Myśliwi		24  [COLOR="#00FF00"]+1[/COLOR]
    
    Thrallowie	0   -
    Tutaj dużo się nie zmieniło.


    Zwierzęta
    :
    Kod:
    Bydlo 		989  [COLOR="#00FF00"]+15[/COLOR]
    
    Owce	        1859 [COLOR="#00FF00"]+135[/COLOR]
    
    Konie		66  [COLOR="#00FF00"] +6[/COLOR]
    
    Świnie		1647 [COLOR="#00FF00"]+33[/COLOR]
    Mamy sporo zwierząt - jest dobrze, ale nieco więcej bydła by nie zaszkodziło.



    _________________________

    Nastrój klanu:

    rozradowany
    doskonały
    szczęśliwy
    optymistyczny
    powściągliwy*
    zmartwiony
    niezadowolony
    przygnębiony
    paskudny
    ponury

    +1
    ________________________

    Morale rolników :

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany
    niepewny*
    niezadowolony
    narzekający
    zachwiany
    zdesperowany

    +1
    ________________________

    Morale thanów

    niezachwiany
    pewny
    bezpieczny
    stonowany*
    niepewny
    niezadowolony
    narzekający
    zachwiany
    zdesperowany

    -
    ________________________

    REPUTACJA 7 (-)

    (Król 10, Zbieracz patyków 0)

    _______________________


    Świetnie - nastroje w klanie uległy poprawie.


    [​IMG]

    Kapłani mówią że:

    - żniwa będą mniej więcej normalne

    - nasze targi przyniosą duże zyski


    2 punkty na Handel - mam nadzieję że uda się w końcu otworzyć kolejny szlak handlowy. 1 punkt na Tajemnice, abyśmy poznali drugie błogosławieństwo Barntara i być może wybudowali mu kapliczkę. Poza tym po 2 punkty na Zbiory i Bydło i po 1 na Dzieci i Zdrowie. Nie zamierzam prowadzić wypraw wojennych w następnym roku, nastawiając się na pokojowy wzrost. 5 punktów w rezerwie, na wszelki wypadek.
     
  14. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Rozbuduj umocnienia nigdy nic nie wiadomo.
     
  15. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @Drakensang - tak zrobię. Brakuje mi tylko rowu i kamiennego muru (na ten drugi na razie mnie nie stać).




    Pora Morza - Rok 1334
    [​IMG]

    Pierwszym działaniem podjętym w nowym roku jest wysłanie emisariuszy do innych klanów. Korlmhy uda się do klanu Kardarvi by raz jeszcze spróbował przekonać ich do zawarcia umowy handlowej. Mam nadzieję że magia klanowa i zapowiedziane przez kapłanów powodzenie w handlu, pomoże nam w negocjacjach. Inny wyznawca Issariesa, Hiord, uda się do klanu Osgosi by zaproponować zawarcie sojuszu. Osgosi mieszkają na zachodzie i znani są z fanatyzmu i wysokiej jakości garncarstwa, według Sarotara to z nimi mamy największe szanse na alians. Gdy posłańcy ruszyli w drogę, nasi zwiadowcy donieśli o nieznajomych na naszej tuli.


    [​IMG]

    Grupa uchodźców przybyła do naszej tuli szukając pomocy. Wydają się być Orlanthijczykami. "Szukaliśmy ziemi na zachód stąd lecz zostaliśmy porwani i wzięci do niewoli przez okrutnych konnych nomadów. Kochając wolność, uciekliśmy. Niestety ucieczka wiele nas kosztowała. Błagamy was o pomoc."

    1. Adoptuj ich do klanu.

    2. Zmuś ich by zostali thrallami.

    3. Wyślij ich do sąsiadującego klanu.

    4. Zmuś ich do opuszczenia naszych ziem.

    5. Dokonaj rytuału wróżb.


    [​IMG]
    "Jeśli ich zaadoptujemy, w myśl tradycji naszych przodków, nasza magia klanowa zostanie wzmocniona."


    [​IMG][​IMG]
    "Ci ludzie są Orlanthijczykami i powinni być tak traktowani."


    [​IMG]
    "Wyślijmy ich do Ognistych Krzemów."


    [​IMG]
    "Nasz lud ma długą tradycję przygarniania potrzebujących."


    [​IMG]
    "Wyślij ich do Wilków, będą w stanie ochronić ich przed poprzednimi właścicielami."



    Choć mamy już sporo ludzi, po tym jak ostatnio zaadoptowaliśmy niewielki klan przybyły z Heortlandu, tych uchodźców chyba nie ma aż tak wielu. Poza tym, wzmocnienie magii klanowej na pewno się przyda. Jak widać Temertain trochę się zmienił (stuknęła mu 30-stka).


    1. Adoptuj ich do klanu. (Asborn, Natalina, Sarotar, Korlmhy, Temertain)

    2. Zmuś ich by zostali thrallami.

    3. Wyślij ich do sąsiadującego klanu. (Yerestia, Varmand)

    4. Zmuś ich do opuszczenia naszych ziem.

    5. Dokonaj rytuału wróżb.


    Adoptować ich jako carlów czy cottarów?

    1. Carlów.

    2. Cottarów.


    Upewniliśmy się by nasi przodkowie, którzy adoptowali Nalda Bin podczas Ciemności, byli zadowoleni.

    Populacja +10 (1153), Magia +1 (6)

    Tylko 10 ludzi - super, przeludnienie nam nie grozi. Tuż po tym do naszej tuli przybywa bardzo nieoczekiwany i zaskakujący gość:


    [​IMG]

    Człowiek, który wygląda jak Jeździec Kła, przybył do naszej tuli tak jakby oczekiwał powitania. Twierdzi że jest Thadartem, zwiadowcą który w zeszłym roku został pojmany przez Jeźdźców Kła i uznany za martwego. Mówi on że był torturowany przez swych oprawców i pozostawiony na śmierć na ołtarzu ich okropnego boga. Jednak bóg ten darował mu życie, zmieniając jego twarz na podobieństwo Jeźdźca Kła. "Ich bóg zrobił to jako okrutny żart, ale jesteście moim klanem i wiem że mnie zaakceptujecie, pomimo tego że zostałem odmieniony."

    1. Pozwól mu wrócić.

    2. Zaatakuj go.

    3. Przekonaj ludzi że powinien móc wrócić.

    4. Odeślij go.

    5. "Możesz wrócić, ale będziemy cię obserwować."


    [​IMG]
    "Stworzenie Chaosu zamordowało królewskiego regenta i w ten sposób uzyskało dostęp do obozu Heorta, niemal zabijając naszego wielkiego pana."


    [​IMG]
    "Musimy to przemyśleć i nie kierować się tylko uczuciami."


    [​IMG]
    "Myślę że to naprawdę jest Thadart."


    [​IMG]
    "Jeśli to jest Thadart, wciąż możemy wyjąć go spod prawa."


    [​IMG]
    "Kto wie jaką magią dysponuje bóg Jeźdźców Kła?"


    [​IMG]
    "Ludzie obawiają się że to nie jest Thadart, lecz jakiś potwór. Musimy go odrzucić albo złamać ich obawy."


    Wow, tego się nie spodziewałem. Z jednej strony przygarniając go z powrotem zaryzykujemy - może okazać się niebezpieczny, bądź też zantagonizować klan. Z drugiej strony, nasz najlepszy mag - Yerestia, twierdzi że to jest Thadart. Być może zdradzi on nam jakieś sekrety tajemniczych Jeźdźców Kła? Gdybyśmy go wygnali to kto wie - być może dołączyłby do swych oprawców, informując ich o naszych słabych punktach? Pójdę za radą Varmanda.


    1. Pozwól mu wrócić.

    2. Zaatakuj go. (Asborn)

    3. Przekonaj ludzi że powinien móc wrócić. (Varmand)

    4. Odeślij go. (Sarotar, Temertain, Varmand)

    5. "Możesz wrócić, ale będziemy cię obserwować." (Yerestia)


    Elokwentne słowa Yerestii przekonały ludzi że to Thadart naprawdę powrócił i nie jest to żaden potwór. Ludzie radośnie przywitali go jak w domu.


    Mam nadzieję że to była dobra decyzja. Zapewne czas pokaże. Tymczasem z wyprawy powraca Korlmhy:


    [​IMG]
    "Nasza karawana powróciła z tuli klanu Kardarvi. Zgodzili się handlować z nami regularnie i osiągnąłem zysk podczas tej podróży."

    Dobra +9 (113)
     
  16. Severian

    Severian Doctore

    Powrót Thadarta to zaskoczenie jak cholera. Podejrzewam, że będzie z tego jakaś chryja :)
     
  17. casanunda

    casanunda Ten, o Którym mówią Księgi

    musi byc dla dobra opowiadania :p
     
  18. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    Zgadzam się z Severianem, że powrót Thadarta to niemała niespodzianka. Jednak z tym że ma być z tego chryja to już niespecjalnie (bo niby dlaczego?) ;)
     
  19. Severian

    Severian Doctore

    Ponieważ nie wiadomo czy to aby na pewno jest Thadart czy może sprytna sztuczka Jeźdźców Kła. Jeśli ich magia jest na tyle silna, żeby zmylić Yerestię, to będzie ciężko :)
     
  20. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    Czyli co? Jak tylko osłabi ich czujność to pomorduje wszystkich podczas snu? :p Ta gra chyba nie robi aż takich (niemiłych) sztuczek. Ale kto wie... :p <odpukać!>
     
  21. pavioniusz

    pavioniusz Znany Wszystkim

    Ostrożności nigdy dość. Nie wiadomo co się z tego wykluje. Widać że gra potrafi zaskoczyć gracza.:)
     
  22. Hansolo

    Hansolo Nowy

    Hehe, sam nie dawno miałem tę akcję w grze :) Nie będę zdradzać szczegółów bo popsuję zabawę, ale ten wątek jest na prawdę zaskakujący.

    Co do AAR-a - gratuluję, dzięki temu zacząłem grać, a to chyba najlepsza rekomendacja dla AAR-a :) Ciekawe kiedy zaczniesz formować plemię? (to dopiero jest niezła jazda). I btw. jak to robisz że starczy ci żywności? U mnie po paru latach zapasy tak topnieją, że nawet zbiory nie starczą na nakarmienie ludzi przez rok. A handel guzik pomaga.
     
  23. Biedrona

    Biedrona Artysta jakich mało

    Z Thadartem to jeszcze nie koniec. Na razie wybierałeś dobrze Mad. :) Ja miałem z nim około 6 eventów.
     
  24. vimes6

    vimes6 Guest

    Szkoda, że nie miałeś opcji z divination( prośbą przodków o pomoc). Może to rozwiązałoby wątpliwości. Pamiętaj również o zaznaczeniu gliny w menu rzeźbiarzy.
     
  25. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @Severian, casanunda, Kentucky, pavioniusz - nie mam pojęcia co się dalej wydarzy, ale z tego co piszą inni gracze KoDP coś się wydarzy

    @Biedrona - tylko bez spoilerów proszę ;)

    @Hansolo - dzięki, co do żarcia - staram się aby wielkość pól była zawsze optymalna względem populacji, aby było wystarczająco bydła na orkę i mleko, no i staram się przeznaczać jakieś punkty magii klanowej na zbiory i stada - jak na razie to działa.

    @vimes6 - dzięki, zapomniałbym o tym.





    Pora Ognia - Rok 1334
    [​IMG]





    [​IMG]

    Wygląda na to, że kolejna umowa handlowa jaką niedawno załatwił Korlmhy pozwoli nam na sprzedaż większej ilości dóbr na naszym targu. Zatrudniam kilku kolejnych rzemieślników i zlecam im wyrabianie ceramiki z niedawno odkrytego złoża zielonej gliny, czego zapomniałem zrobić poprzedniej pory roku.


    [​IMG]
    "Ernaldinni, dziewczynę naznaczoną przez omen, dosięgnęło przeznaczenie. Zmarła po zjedzeniu trujących grzybów."

    Hmm, no cóż - trudno. Pewnie mogliśmy temu jakoś zaradzić, ale w końcu śmierć jednej osoby to nie jest tragedia dla klanu.


    [​IMG]

    Właściciele zbiegłych thralli których adoptowaliśmy przybyli domagając się ich powrotu. Używając łamanej mowy handlowej powiedzieli że są Wypasaczami, prawowitymi panami tych ziem. Nie zamierzają nas zniewolić, przynajmniej na razie, ale domagają się zwrotu własności jaką od nich ukradliśmy.


    1. Natychmiast zaatakuj Wypasaczy.

    2. Zwróć im thralli.

    3. Odmów wydania ich.

    4. "Wysłaliśmy waszych thralli do innego klanu."

    5. "Nigdy nie widzieliśmy tych waszych thralli."



    [​IMG]
    "Parszywe, koczownicze szumowiny!"


    [​IMG]
    "Ich konie to wspaniałe zwierzęta."


    [​IMG]
    "Bogowie i duchy nam sprzyjają."


    [​IMG]
    "Ci ludzie są obcy. Musimy postępować w myśl prawa tylko wobec innych Orlanthijczyków."


    [​IMG]
    "Inni kupcy opowiadali mi że jest wiele różnych klanów tych konnych nomadów. Ciężko odróżnić jednych od drugich."


    [​IMG]
    "Możemy ich pokonać!"


    [​IMG]
    "Szkoda że uchodźcy nie mogli powiedzieć nam więcej o ich oprawcach. Jasne jest jednak że ci jeźdźcy są obcokrajowcami."


    Ahh, podejrzewałem że przyjęcie tamtych uchodźców będzie miało ukryty haczyk. Na pewno nie chcemy z nimi walczyć - nie ma sensu robić sobie więcej wrogów. Plus, jeźdźcy to potężniejsi przeciwnicy niż piesi, nawet uwzględniając zaostrzone pale które jakiś czas temu zbudowaliśmy. Zaryzykujmy - być może uda się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.


    1. Natychmiast zaatakuj Wypasaczy. (Yerestia, Temertain)

    2. Zwróć im thralli.

    3. Odmów wydania ich. (Varmand)

    4. "Wysłaliśmy waszych thralli do innego klanu." (Varmand)

    5. "Nigdy nie widzieliśmy tych waszych thralli." (Sarotar, Varmand)


    Przełknęli nasze kłamstwo. "W takim razie do jakiego klanu wysłaliście naszych thralli?" lider Wypasaczy zażądał odpowiedzi.

    1. Odmów odpowiedzi.

    2. Podaj nazwę klanu.


    Uff. Wysłałem ich do Dębów, ale póki co nie wiem jak sprawa dalej się potoczyła. Mam nadzieję że do nas nie wrócą.


    [​IMG]

    Twój emisariusz, Hiord, dociera do klanu Osgosi, w celu wynegocjowania sojuszu. Najpierw wręcza im liczne dary które wysłaliśmy. Osgosi w sposób ekstrawagancki podziękowali za nie i wiele razy wznosili toast na cześć Hiorda w hali uczt.

    Kiedy obdarowywanie dobiegło końca, w jaki sposób zamierzasz podejść do pertraktacji?


    1. "Byłoby bardzo hojnie z waszej strony, gdybyście pomogli nam tych trudnych czasach."

    2. "Razem przeważymy nad naszymi wrogami. Nasze zwycięstwa będą opiewali poeci."

    3. "Nasze dwa klany są pobłogosławione przez bogów, zaś nasz sojusz zadowoli ich jeszcze bardziej."

    4. "Potrzebujecie wojowników którzy was obronią, zaś my potrzebujemy żywności."

    5. "Sojusz przyniesie wam olbrzymie zyski."


    [​IMG]
    "Ich wódz, Rangor, to skąpiec. Musimy przemówić do jego żądzy bogactwa."


    Osgosi znani są z garncarstwa i fanatyzmu, więc najprawdopodobniej będzie to opcja 3 lub 5. Pójdę za radą Hiorda.

    Ich wódz, Rangor, zgodził się że nasze obydwa klany powinny zostać sojusznikami. "Po ostrożnym rozważeniu korzyści i strat takiego porozumienia," rzekł Rangor, "jedyny wniosek jaki mogę wysnuć jest taki że z tego skorzystamy."

    Świetnie, mamy kolejnego sojusznika...


    [​IMG]

    ... i jak widać sojuszników nigdy za wiele. Zostaliśmy najechani przez klan Boskovi.


    [​IMG]

    Choć przedarli się przez nasze patrole, to mamy przewagę - mają więcej wojowników fyrdu, ale my mamy więcej thanów, zaś każdy than wart jest 5 wojowników. Aby wzmocnić nasze szanse, przeznaczam 3 punkty magii klanowej na wsparcie. Rozkazy to Szarża i Wzięcie Jeńców.


    [​IMG]

    Obydwie grupy wbiegły na siebie. Wywiązała się zacięta walka. Nasza magia potężnie w nich uderzyła. Niestety, nie zdołaliśmy wziąć jeńców, ale zdobyliśmy 3 konie.


    Zwycięstwo, i to przy niewielkich stratach własnych. Wygląda na to że wielkość naszej populacji i pokaźna ilość thanów jest jak na razie bardzo dobrą siłą obronną.


    [​IMG]

    Ostatnią rzeczą jaką robię tej pory roku, jest wysłanie Eonistarana na kolejną wyprawę - tym razem na południe od gór Quivin.
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie