Prośby o eventy/decyzje

Temat na forum 'Victoria II - Pomocy!' rozpoczęty przez szymasu2, 23 Sierpień 2012.

  1. MrK

    MrK Nowy

    Dzień dobry wszystkim!

    To mój pierwszy post od czasu przeniesienia Eufi i pierwszy post tyczący Victorii II.
    Otóż mam bardzo wielką prośbę - potrzebuję stworzyć decyzję, pozwalającą NGF zwiększyć przyrost naturalny we wszystkich prowincjach.
    Ponieważ jestem bardzo tępy i jak dotąd żadnego eventu do Victorii nie stworzyłem, proszę o opis jak krowie na miedzy, co i gdzie. :)
    Event może nazywać się np. "polityka pro rodzinna". Gram na modzie VRRP, ściągniętym ze strony Paradoxu.

    Pozdrawiam i liczę na życzliwość Kolegów, postaram się odwdzięczyć, gdy nauczę się tworzyć eventy własne.

    MrK

    Czyżby był to nierozwiązalny problem, czy też zbyt banalny?

    Pozdrawiam serdecznie.

    MrK

    Posty połączono
    Pasquale
     
  2. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    Zwyczajnie przeoczyłem ten post. Oto Twoja decyzja wraz z opisem:

    1. Ten fragment wklej do nowo utworzonego pliku .txt (nazwa dowolna) i umieść w folderze ...\Victoria II\decisions
    Kod:
    political_decisions = {
    	polityka_prorodzinna = {
    		potential = {
    			tag = NGF
    			NOT = {
    				has_country_flag = polityka_prorodzinna
    			}
    		}
    		allow = {
    			war = no
    		}
    		effect = {
    			add_country_modifier = {
    				name = polityka_prorodzinna
    				duration = -1
    			}
    			set_country_flag = polityka_prorodzinna
    		}
    		ai_will_do = {
    			factor = 0
    		}
    	}
    }
    2. Ten fragment wklej do istniejącego już pliku event_modifiers.txt w folderze ...\Victoria II\common
    Kod:
    polityka_prorodzinna = {
    	global_population_growth = 0.01
    	icon = 19
    }
    Możesz zmienić wg własnego upodobania poziom przyrostu naturalnego, zmieniając to:
    Kod:
    global_population_growth = x
    gdzie:
    0.00 < x < 1.00
    Jak widać wyżej, ustawiłem wartość 0.01 czyli przyrost 1%
     
  3. MrK

    MrK Nowy

    A... bo ja taki niewidoczny jestem. ;-)

    Dziękuję pięknie za event :), zapytam jeszcze jak się wywołuje?

    Pozdrawiam serdecznie.

    MrK
     
  4. Witam mając lekki problem z wojowniczością który (już zażegnałem) wpadłem na pomysł żeby w 1885 r. pojawił się event o usunięciu ligi trzeźwości mogły by być 2 opcje
    1. dostajesz 15 prestiżu, populacja dostaje 0.5 wojowniczości, liga trzeźwości dalej istnieje
    2 tracisz 25 prestiżu, populacja traci 1 wojowniczości a liga trzeźwości zostaje usunięta
    Chętnie zrobił bym to sam ale no niestety nie potrafię może komuś też przyda się taki event
    Dziękuje osobie która się tego podejmie ;)
     
  5. moskal

    moskal Опричник

    Kod:
    country_event = {
    	id = 1234567891011
    	title = "Upadek ruchu antyalkoholowego"
    	desc = "Opis eventu"
    
    	trigger = {
    		has_country_modifier = temperance_league
    		year = 1885
    		fire_only_once = yes
    	}
    
    	mean_time_to_happen = {
    		months = 1
    	}
    
    	option = {
    		name = "Utrzymaj"
    		prestige = 25
    		militancy = 0.5
    	}
    	option = {
    		name = "Trudno"
    		remove_country_modifier = temperance_league
    		prestige = -25
    		militancy = -1
    	}
    }
    Wymyśl tylko jakiś opis i sprawdź, czy dobrze napisałem temperance_league (pisałem to z pamięci).
     
  6. Dzięki może ktoś też będzie chciał zrezygnować z tej ligi wtedy przyda mu się ten event
    EDIT:
    Ok teraz event wygląda tak

    Kod:
    country_event = {
        id = 1234567891011
        title = "Upadek ruchu antyalkoholowego ?"
        desc = "Działalność ligi trzeźwości budzi coraz większe kontrowersje w naszym państwie, być może to odpowiedni moment aby zakończyć jej działalność ."
        trigger = {
            has_country_modifier = temperance_league
            year = 1885
            fire_only_once = yes
        }
    
        mean_time_to_happen = {
            months = 1
        }
    
        option = {
            name = "Alkohol niszczy nasz naród !"
            prestige = 25
            militancy = 0.5
        }
        option = {
            name = "Trudno"
            remove_country_modifier = temperance_league
            prestige = -15
            militancy = -1
        }
    }
    EDIT2:
    Coś event nie chce działać próbowałem przez konsole ale tam pisze że nie ma eventa o takim ID
    Nie wiem może obrazka brakuje albo coś namieszałem :p
     
  7. John Miller

    John Miller Znany Wszystkim

    Wydaje mi się, że po prostu id eventu jest za duże. Może spróbuj dać tam jakąś mniejszą liczbę?
     
  8. Dawałem 999998 i dalej nic (jeszcze przed twoim postem)
     
  9. R3fr3Sh

    R3fr3Sh Znany Wszystkim

    Daj może 5 liczbowy numer eventu bo z tego co widzę wszystko jest okej
     
  10. Próbuje próbuje i nic, dodałem jeszcze cudzysłów na końcu desc ale dalej nic
    pisze "There is no event id: #99999" (czy coś takiego)
     
  11. R3fr3Sh

    R3fr3Sh Znany Wszystkim

    A wrzuciłeś go do folderu z eventami?
     
  12. No jasne utworzyłem tam plik.txt (o nazwie "koniec ligi trzeźwości") i w nim wkleiłem event
    EDIT:
    Zmiana nazwy na "koniec_ligi_trzeźwości" też nic nie dała
    a jescze raz pokazując wszystko wygląda tak

    Kod:
    country_event = {
        id = 999998
        title = "Upadek ruchu antyalkoholowego ?"
        desc = "Działalność ligi trzeźwości budzi coraz większe kontrowersje w naszym państwie, być może to odpowiedni moment aby zakończyć jej działalność ."
        trigger = {
            has_country_modifier = temperance_league
            year = 1885
            fire_only_once = yes
        }
    
        mean_time_to_happen = {
            months = 1
        }
    
        option = {
            name = "Alkohol niszczy nasz naród !"
            prestige = 25
            militancy = 0.5
        }
        option = {
            name = "Trudno"
            remove_country_modifier = temperance_league
            prestige = -15
            militancy = -1
        }
    }
     
  13. moskal

    moskal Опричник

    Na wszelki wypadek wklej do jakiegoś pliku, który już istnieje - niekiedy nie widzi nowych.
     
  14. Ok miałeś racje zadziałało :)
     
  15. Alojz

    Alojz Nowy

    Dobry,
    Mam pytanko - dałoby się zrobić event zwiększający konkretnej grupie POP'ów piśmienność, oraz poprawiający trochę asymilację w kraju
    ?
     
  16. moskal

    moskal Опричник

    Dałoby - powiedz jakie warunki, jakim POPom itp. to napiszę.
     
  17. Alojz

    Alojz Nowy

    Najlepiej by było, gdyby piśmienność:
    - grupie Perskiej zwiększył o 23%,
    - biurokratom i arystokracji jeszcze dodatkowo o 30%,
    - nie-Persom zwiększył tylko o 10%,
    - zwiększył asymilację o 5 %,
    - i jeśliby się dało to przekonwertował 30% Azerów na Persów.

    Nie wiem, czy przypadkiem nie chcę za dużo jak na jeden event.
     
  18. TomasMaximus

    TomasMaximus Guest

    no dobra i teraz coś dla mnie :D event wywołujący wiosnę ludów w Rosji i Gbr. Chodzi o to że obu krajom wyskakuje że zaczyna się wiosna ludów, jako gracz na tym państwie mogę nacisnąć tylko OK- nie da się tego uniknąć- i żeby to był rok ok. 1860 :p buntują się polacy, ukraincy, litwa, łotwa, estonia, finlandia i gruzja, może coś jeszcze ale raczej nie. I żeby buntowników było BARDZOOOOOO dużo :D


    EDIT: na gbr to co zawsze- rpa, kanada, australia
     
  19. moskal

    moskal Опричник

    Alojz - pierwsze do eventów wkleić, a drugie do event_modifier dodać.
    Kod:
    country_event = {
    	id = 123456789
    	title = "Tytuł eventu"
    	desc = "Opis eventu"
    
    	trigger = {
    		tag = PER
    		NOT = { 
    			has_country_flag = costam_flag
    		}
    	}
    
    	mean_time_to_happen = {
    		months = 1
    	}
    
    	option = {
    		name = "OK"
    		any_pop = {
    			limit = { culture = persian }
    			literacy = 0.33
    		}
    		any_pop = {
    			limit = { 
    				NOT = { culture = persian }
    				NOT = {
    					OR = {
    						type = Aristocrats
    						type = Bureaucrats
    					}
    				}
    			}
    			literacy = 0.15
    		}
    		any_pop = {
    			limit = { 
    				OR = {
    					type = Aristocrats
    					type = Bureaucrats
    				}
    			}
    			literacy = 0.60
    		}
    		add_country_modifier = {
    			name = costam_eff
    			duration = -1
    		}
    		set_country_flag = costam_flag
    	}
    }
    Kod:
    costam_eff = {
    	assimilation_rate = 0.05
    }
    TomasMaximus - na ilość rebeliantów nie da się wpływać. Jeżeli w prowincji X Finów będzie 100 to nie powołają oni 200k armii. Z reszty masz coś takiego

    Kod:
    country_event = {
    	id = 123456789
    	title = "Tytuł eventu"
    	desc = "Opis eventu"
    
    	trigger = {
    		tag = RUS
    		NOT = { 
    			has_country_flag = costam_flag
    		}
    		year = 1860
    	}
    
    	mean_time_to_happen = {
    		months = 1
    	}
    
    	option = {
    		name = "OK"
    		any_pop = {
    			limit = { culture = polish }
    			militancy = 10
    		}
    		any_pop = {
    			limit = { culture = ukrainian }
    			militancy = 10
    		}
    		any_pop = {
    			limit = { culture = lithuanian }
    			militancy = 10
    		}
    		any_pop = {
    			limit = { culture = latvian }
    			militancy = 10
    		}
    		any_pop = {
    			limit = { culture = estonian }
    			militancy = 10
    		}
    		any_pop = {
    			limit = { culture = finnish }
    			militancy = 10
    		}
    		any_pop = {
    			limit = { culture = georgian }
    			militancy = 10
    		}
    		set_country_flag = costam_flag
    	}
    }
    country_event = {
    	id = 123456790
    	title = "Tytuł eventu"
    	desc = "Opis eventu"
    
    	trigger = {
    		tag = ENG
    		NOT = { 
    			has_country_flag = costam_flag
    		}
    		year = 1860
    	}
    
    	mean_time_to_happen = {
    		months = 1
    	}
    
    	option = {
    		name = "OK"
    		 any_owned_province = {
    			limit = { 
    				OR = {
    					is_core = SAF
    					is_core = CAN
    					is_core = AST
    			}
    			any_pop = {
    				militancy = 10
    			}
    		}
    		set_country_flag = costam_flag
    	}
    }
    Eventów nie testowałem, bo nie mam aktualnie żadnej V2, ale chyba wszystko dobrze.
     
    Ostatnia edycja: 5 Styczeń 2014
  20. Alojz

    Alojz Nowy

    Wielkie dzięki, prawie cały działa - nie zmienia dla biurokratów i arystokracji, ale bez tego się obejdzie. Bardziej by mnie interesowało, czy da się eventem zmienić grupę kulturową/religię, np. połowę Azerów w Persów, czy tylko duchownych i rzemieślników.
     
  21. moskal

    moskal Опричник

    To jest niemożliwe.
     
  22. Winicjusz

    Winicjusz Aktywny User

    Mam do was wielką prośbę - sprawdzenie dwóch decyzji i jednego eventu do mojej modyfikacji.

    Kod:
    political_decisions = {
    	prepare_uprising = {
    		potential = {
    			RUS = {
    				NOT = { relation = {
    					who = THIS
    					value = 0
    					}
    				truce_with = THIS
    				}
    			}
    			NOT = {
    				has_country_flag = prepare_uprising
    			}
    		}
    		allow = {
    			OR = {
    				is_secondary_power = yes
    			}
    		}
    		effect = {
    			add_country_modifier = {
    				name = winter_is_coming
    				duration = 30
    			}
    			set_country_modifier = prepare_uprising
    			prestige = 5
    		}
    	}
    
    	national_uprising = {
    		potential = {
    			NOT = {
    				has_country_modifier = winter_is_coming
    				has_country_modifier = national_uprising
    			}
    			has_country_modifier = prepare_uprising
    		}
    		allow = {
    			average_consciousness = 5
    		}
    		effect = {
    			prestige = 10
    			change_tag = POL
    			set_country_modifier = national_uprising
    			RUS = {
    				diplomatic_influence = {
    					who = THIS
    					value = -200
    				}
    				country_event = { id=1800 days=0 }
    			}
    			remove_country_modifier = prepare_uprising
    		}
    	}
    }
    I leci evencik:
    Kod:
    political_decisions = {
    	prepare_uprising = {
    		potential = {
    			RUS = {
    				NOT = { relation = {
    					who = THIS
    					value = 0
    					}
    				truce_with = THIS
    				}
    			}
    			NOT = {
    				has_country_flag = prepare_uprising
    			}
    		}
    		allow = {
    			OR = {
    				is_secondary_power = yes
    			}
    		}
    		effect = {
    			add_country_modifier = {
    				name = winter_is_coming
    				duration = 30
    			}
    			set_country_modifier = prepare_uprising
    			prestige = 5
    		}
    	}
    
    	national_uprising = {
    		potential = {
    			NOT = {
    				has_country_modifier = winter_is_coming
    				has_country_modifier = national_uprising
    			}
    			has_country_modifier = prepare_uprising
    		}
    		allow = {
    			average_consciousness = 5
    		}
    		effect = {
    			prestige = 10
    			change_tag = POL
    			set_country_modifier = national_uprising
    			RUS = {
    				diplomatic_influence = {
    					who = THIS
    					value = -200
    				}
    				country_event = { id=1800 days=0 }
    			}
    			remove_country_modifier = prepare_uprising
    		}
    	}
    }
    I takie szybkie pytanie - zmienić muzykę w modzie można poprzez wrzucenie do folderu z modem folderu music z inną muzyką? Czy wtedy gra będzie czytała i tą z podstawowej wersji czy tą ze zmodyfikowane? Mam pozmieniać ich nazwy na te z oryginału?
     
  23. moskal

    moskal Опричник

    Winicjusz

    W decyzji "potential" to masz warunki widoczności eventu. Czyli w przypadku pierwszej decyzji każdy, kto ma niskie relacje z Rosją oraz nie jest w stanie zawieszenia broni, ma to widoczną tę decyzję. "Allow" to kiedy można kliknąć, co tutaj sprowadza się do tego że nie ma się flagi. Sumarycznie? Każdy może kliknąć. AI najpewniej po chwili się zorientuje, że decyzja jest błędnie napisana i po np. 20 państwach co kliknie przestanie. Ponieważ widzę, że chcesz się bawić w polskie powstania (przez change taga to POL), to zamiast używać tagu THIS od razu nadaj tagi państwa które ma to wywołać a w potentialu nadaj tu i tam tag = XYZ (gdzie XYZ to tag państwa wywołującego).

    Eventu nie dałeś.
     
  24. Winicjusz

    Winicjusz Aktywny User

    Kod:
    ####Polish Uprisings####
    #The Empire Strikes Back
    country_event = {
    	id = 1800
    	title = "POLUPR1"
    	desc = "POLUPR1DESC"
    	picture = "News"
    	
    	is_triggered_only = yes
    
    	option = {
    		name = "OPTUPR1"
    		war = {
    			target = POL
    			attacker_goal = {
    				casus_belli = conquest
    			}
    			defender_goal = {
    				casus_belli = status_quo
    			}
    		}
    	}
    	option = {
    		name = "OPTUPR2"
    		war = {
    			target = POL
    			attacker_goal = {
    				casus_belli = make_puppet
    			}
    			defender_goal = {
    				casus_belli = status_quo
    			}
    		}
    	}
    }
    
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie