Szybkie pytania - Victoria 2

Temat na forum 'Victoria II - Pomocy!' rozpoczęty przez pierniczkq, 27 Styczeń 2015.

  1. moskal

    moskal Опричник

    Na Paradoxplazie takiego modu nie znajdziesz, warsztatu STEAM V2 nie posiada zatem pozostaje jedynie przegląd rosyjskich i chińskich serwerów.

    Co do własnoręcznego napisania - co byś chciał aby to wykonywało? Redukcja populacji tylko? Da się - tworzysz decyzję która nadaje modyfikator dla kraju, potem losowy event który spowoduje spadek populacji o W% przy warunkach X,Y,Z (np. nieakceptowalna przynależność kulturowa) w danym regionie.
     
    Jurodiwy lubi to.
  2. Jurodiwy

    Jurodiwy Aktywny User

    @moskal Tak, głownie o to mi chodzi. Jeśli to możliwe to sobie pokombinuje w zaciszu domowym. Natomiast jeśli chciałbym by te decyzje były szczegółowe, tyczące sie np. Jednej kultury, to rozumiem ze to kupa kodowania, nie?


    Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
     
  3. moskal

    moskal Опричник

    Gdzie tam - mniej niż jeden wieczór dałbym radę napisać decyzję aktywacyjną, event cykliczny i decyzję dezaktywacyjną.
     
  4. Jurodiwy

    Jurodiwy Aktywny User

    Napisałem o konkretnej kulturze przykładowo Polacy. Dla każdej z kultur trzebaby było napisać osobny event?


    Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
     
  5. moskal

    moskal Опричник

    Osobna polityka dla osobnych kultur? To tak - tyle trzeba decyzji i eventów ile jest kultur. Ale wtedy robisz po prostu ctr+c; ctr+v i zamiana zdefiniowanych kultur.
     
  6. Jurodiwy

    Jurodiwy Aktywny User

  7. moskal

    moskal Опричник

    Asymilacja = Rozmiar POPa * Stała asymilacyjna * (1+mnożnik kontynentu) * mnożniki dodatkowe * 100

    Gdzie.
    Stała = 0,4% na miesiąc
    Mnożnik kontynentu (Europa i Afryka -0,25; Azja -0,5; Ameryki i Oceania +0,5)

    Mnożniki dodatkowe
    Piśmiennictwo (10% za każde 10% powyżej 60%; max 30%)
    Ziemia ojczysta danej kultury (-20%)
    Nieakceptowalna kultura a ziemia jest w Ameryce lub na Oceanii (10%)
    Zaspokojenie luksusów (0,2% za każde 20% powyżej 10%; max 1%)
    Wojowniczość (-0,2% za każdy cały punkt powyżej 6; max -0,6%)
    Akceptowalność (-1%)
    Bezrobocie (0,05% poniżej 10% oraz poniżej 5% czyli max. 0,1%)
     
    casanunda, cobran i Jurodiwy lubią to.
  8. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    Launcher nie pokazuje modów. Ba, nawet na wszelki wypadek wrzuciłem jednocześnie i do dokumentów i do mods w folderze gry. Jakieś pomysły?
     
  9. moskal

    moskal Опричник

    Mod montujesz w folderze mods w folderze głównym V2. Poza tym musisz upewnić się, że struktura i zapisy są dobre - plik *.mod oraz folder i ścieżki zapisane dobrze.
     
  10. bachuxd

    bachuxd Nowy

    Pogrywał może ktoś na modzie HPM (historical project mod) ? Bo mam takie pytanie odnośnie fabryk - grając Persją fabryki same po prostu mi się pojawiają w kolejce do budowania i sam muszę opłacać surowce wymagane do budowy. Jak wcześniej zagrałem próbną kampanie na vanilli, to po prostu pojawiały się projekty, które mogłem wspomagać lub nie, a teraz od razu fabryki bez mojej wiedzy pojawiają się od razu w kolejce do budowy i muszę cały czas anulować budowę i pewnie jeszcze sporo przy tym tracę, bo nie wiem czy w ogóle surowce potem wracają do puli.

    Zarówno na vanilli jak i w modzie przy władzy cały czas są konserwatyści a prawo ekonomiczne, to interwencjonizm.

    To jest jakiś bug, czy po prostu tak to działa w tym modzie ? Szukałem jakichś informacji w google, ale o dziwo ten mod nie posiada żadnego własnego forum i w ogóle ciężko znaleźć o nim jakieś informacje, a nie chcę mi się przeglądać masy changelogów.
     
  11. moskal

    moskal Опричник

    Kapitaliści lub zagraniczni inwestorzy.
     
  12. bachuxd

    bachuxd Nowy

    No ale to nie powinno być tak, że jak kapitaliści budują fabrykę, to pojawia się ona najpierw jako projekt, który ja mogę finansować, lub nie ? One po prostu od razu pojawiały się już w kolejce do budowania i zabierały surowce z mojej puli. A jak wyłączyłem finansowanie konstrukcji, to budowy nie dostawała żadnych surowców, czyli zawsze to ja musiałem ponosić 100% kosztów budowy.

    No chyba, że to ci zagraniczni inwestorzy, ale tak trochę bez sensu mi się, to wydaję, skoro to ja muszę wszystko opłacać...
     
  13. moskal

    moskal Опричник

    Tak jest, kiedy kapitaliści są biedni i sami nie mogą sfinansować swoich projektów. Jak są bogaci i płacą to wtedy muszą tylko wydusić surowce.

    Z inwestycjami zagranicznymi to GP nie łożą wszystkiego na nowe fabryki. Jak dobrze pamiętam to łożą 100% funtów oraz po 50% surowców.
     
    bachuxd lubi to.
  14. cobran

    cobran Ten, o Którym mówią Księgi

    Wielkich potęg jest 8, a ile jest (lub może być) drugorzędnych potęg?
     
  15. moskal

    moskal Опричник

    Domyślnie 8. Modujesz ilość w pliku defines.
     
    cobran lubi to.
  16. _Poganin_

    _Poganin_ Aktywny User

    Mam taki problem z fabrykami. Moja huta szkła używa tylko 40 węgla, a potrzebuje 55, mimo, to że produkuje (w całym kraju) więcej węgla niż używam. Dlaczego tak jest. Mam taki problem z wieloma fabrykami. I jeszcze jedno. Gdy najeżdżam kursorem na bilans fabryki, to mam tam takie coś jak market spending. Co to jest? Jakby co gram na AHD i HoD.
     
  17. moskal

    moskal Опричник

    Nie pamiętam jak to brzmiało w grze, ale jest to coś takiego jak "Wydajność wejścia". Wiesz, kiedy robisz krzesło z drewnianego bloku to będziesz miał wióry. Aby uruchomić produkcję krzeseł potrzebujesz np. 10 kilogramów, ale w praktyce używasz 7 kilogramów, bo 3 to wióry i inny syf.

    A konsumpcję wyższą niż produkcję to może być prywatny import oraz bug. Kiedy podbijesz świat nadal istnieją rzeczy sprowadzane - wyglada jakby węgiel czy siarka były sprowadzane z Marsa czy Jowisza. Sami devsi nie wiedzą z czego jest to błąd.
     
  18. _Poganin_

    _Poganin_ Aktywny User

    No dobra, ale co to jest to market spending? I może powiesz jak budować fabryki dające przychód? Bo moim fabrykom odwala (gram stworzonym przez siebie państwem Galicją) i czasami mają bilans +150 a czasami -100. A taka fabryka paliwa, to kiedyś dawała mi +500, a teraz jest już tylko +100. Możesz mi powiedzieć jak to działa?
     
    Ostatnia edycja: 27 Sierpień 2016
  19. moskal

    moskal Опричник

    Dostępność do surowców na rynku globalnym oparty jest o klucz mocarstwowy. Przykładowo rynek wypuszcza miesięcznie 100 kilo drewna tropikalnego. Wielkie mocarstwa kupują łącznie 99 kilo. Pozostały kilogram jest rozszarpywany przez innych członków rynku, wg tego kto ma wysoki prestiż, lepsze relacje z krajem-producentem itd. Musisz się zorientować kto jest dostawcą brakującego surowca i polepszać z nim relacje. Dodatkowo podreperować sobie prestiż, by mieć dostęp do surowca. Inną sprawą jest to, czy ktoś kupuje Twoje towary - w przededniu Wielkiej Wojny mało kto będzie chciał kupować żaglowce a chętniej będą kupować parowce (odwrotnie niż na początku gry).

    No i jest też klucz popyt-podaż. Jeżeli na początku byłeś monopolistą w produkcji paliwa no to miałeś kokosy, ale po np. 10 latach rafinerie powstały tu i tam i siam i cena spada, bo mam alternatywy.

    Wydatki na marketing.
     
  20. _Poganin_

    _Poganin_ Aktywny User

    Bo w fabrykach jest jeszcze coś takiego, że w danym dniu część produkowanego surowca nie została sprzedana. Rozumiem, że to też wpływa na przychód? I jeżeli taka sytuacja się utrzymuje, to najlepiej zamknąć część fabryk z tym surowcem? I jak budować fabryki dające profit?
     
  21. moskal

    moskal Опричник

    Też wpływa - jeżeli dzisiaj wydajesz 10 funtów na zakup kilograma drewna i 10 na robociznę i nic nie sprzedasz no to jesteś dzisiaj 20 funtów w plecy.

    A jak budować rentowne? Nie ma reguły, za wiele czynników. Na pewno w pierwszej kolejności to takie, na które masz surowce lub surowce mają twoje strefy wpływów (jeżeli jesteś GP). Poza tym trzeba wchodzić w zakładki z towarami i patrzeć jak układa się krzywa ceny - jeżeli jest malejąca to wiadomo, że za chwilę świat będzie zamykać fabryki więc nie warto budować nowych. Czynników w ekonomii jest sporo oraz sporo jest zabugowanych, zatem to jest loteria.
     
  22. Garen

    Garen Ten, o Którym mówią Księgi

    Jak grając Prusami, sprawić żeby Austra została tak osłabiona żeby można było ją dodać do strefy wpływów?
     
  23. moskal

    moskal Опричник

    Za pomocą wojen zniszczyć ich siły zbrojne oraz tak upokorzyć by mieli zerowy prestiż.

    Ewentualnie wspierać alternatywne potęgi (np. Turcję i Hiszpanię) aby one wypchnęły Austrię z piedestału.
     
  24. lukigl

    lukigl Znany Wszystkim

    Pomocy. Szukam, grzebie, patrze po plikach ale nigdzie nie mogę znaleźć efektu zwiększającego możliwość asymilacji kulturowej. I nie, nie chodzi mi o "assimilation_rate" bo ta komenda wpływa jedynie na szybkość procesu, nie zaś na jego prawdopodobieństwo.
    Pytanie pomocnicze: w którym pliku zakodowana jest zmienna zmniejszająca szanse asymilacji popów z kulturą X jeżeli są one w provie z corem państwa o kulturze narodowej X?
     
    Ostatnia edycja: 25 Październik 2016
  25. moskal

    moskal Опричник

    1. W takim znaczeniu - nie ma.
    2. W pliku exe
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie