YogBox Diary.

Temat na forum 'Minecraft - AARy' rozpoczęty przez thrashing mad, 24 Sierpień 2011.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Witam. Ściągnąłem sobie niedawno Yogbox - łatwą w instalacji kompilacje wielu znanych modów. Wydał mi się on na tyle ciekawy, że postanowiłem znów spróbować zrobić AARa. :)


    Dzień 1


    [​IMG]

    Przygodę rozpoczynam na pustyni, mając do dyspozycji jedynie drewnianą siekierkę i bardzo cenną książkę przepisów (która pokazuje jak stworzyć każdy przedmiot dostępny w grze). Nie mam pojęcia jaka jest pora roku, ale postanawiam jak najszybciej opuścić pustynny teren. W lato, podróż pod słońcem, po rozgrzanym piasku, grozi utratą zdrowia a nawet śmiercią. Mam też tylko 5 'serc', tak więc muszę unikać takich niebezpieczeństw (dodatkowe serca można znaleźć w lochach).

    [​IMG]

    Całe szczęście nieopodal zauważam zieleń - wygląda na to, że rozpocząłem grę na skraju pustyni. Ścinam kilka małych drzewek - jak widać zwiększył mi się poziom 'woodcutting'. W kompilacji znajduje się RPG-mod, dzięki któremu zaczynamy z szeregiem umiejętności które rozwija się w trakcie gry (co wpływa na szybkość i efektywność czynności, a także odblokowuje coraz to bardziej skomplikowane przedmioty jakie możemy wytwarzać).

    [​IMG]

    Wspinając się na drzewo, dostrzegam nieopodal ciekawą okolicę. Muszę szybko wybrać miejsce na schronienie. Gram na 'hard' i nie chciałbym pozostawać nocą na zewnątrz (przy braku szczęścia mógłbym trafić np. na ogry lub wilkołaki).

    [​IMG]

    Będę też potrzebował węgla, ale w okolicy go nie znajduję. Trafiam za to na niewielką jaskinię z 'randomitem' - nową rudą która dostarcza losowo wybranego materiału. Tutaj trafiłem na węgiel i żelazo.

    [​IMG]

    Znajduję też 'verdyt', rudę koloru zielonego - lepszą od kamienia ale gorszą od żelaza.

    [​IMG]

    Zbieram też nieco kamienia i wytwarzam zestaw kamiennych narzędzi.

    [​IMG]

    W końcu trafiam na odpowiednie miejsce na przyszłe schronienie. W oddali dostrzegam dziwną, lewitującą wyspę - trzeba będzie kiedyś zbadać to miejsce. Widać też nieopodal tygrysy, lepiej zostawić je w spokoju.

    [​IMG]

    Ubijam też kilka owiec i prosię - będzie coś do jedzenia i wełna na zbudowanie łóżka.

    [​IMG]

    Nie mam zbyt wiele czasu, tak że wykopuję tylko prostą ziemiankę...

    [​IMG]

    ..przykrywając dziurę drewnianym dachem, już po zachodzie słońca.

    [​IMG]

    Wpadam szybko do środka i blokuję ziemią wejście.

    [​IMG]

    Wnętrze może niezbyt ciekawe, ale lepsze to niż nic.

    [​IMG]

    Zdobyte przedmioty na koniec dnia.

    [​IMG]

    Umiejętności. Dają one bonusy do wykonywanych czynności co poziom, ale co 25 poziomów można otrzymać specjalny 'perk' (unikatową zdolność).

    [​IMG]

    Jeszcze mapka okolicy, z zaznaczoną drogą od punktu startowego do ziemianki.
     
  2. wiktorx10

    wiktorx10 Aktywny User

    fajny AAR. dasz link do moda?
     
  3. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

  4. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Dzień 2


    [​IMG]

    Jeszcze przed wschodem słońca postanawiam wykopać kolejny poziom piwnicy, poniżej ziemianki, w celu pozyskania kamienia.

    [​IMG]

    W nowo zbudowanym palenisku wytapiam verdyt. Materiał ten jakościowo plasuje się między kamieniem a żelazem, nie można jednak wytwarzać z niego zbroi. Niestety, nie mam węgla (niewielkie ilości wykorzystałem do zrobienia pochodni) i jestem zmuszony palić deski (co nie jest zbyt efektywne).

    [​IMG]

    Piwnica gotowa, zaś kamień przyda się na budowę normalnego domostwa.

    [​IMG]

    Kładę się spać. Mod insomnia powoduje że podczas snu świat funkcjonuje normalnie (moby panoszą się po mapie, w paleniskach wytapia się surowiec, etc.) w przeciwieństwie do vanilli.

    [​IMG]

    Ranek - wytopionego verdytu wystarczyło na zestaw narzędzi i miecz. Postanawiam wyjść na zewnątrz tuż po wschodzie słońca. Robię to bardzo ostrożnie, nie wiedząc co tam się czai. Słyszę dziwny pisk bezpośrednio nad sobą.

    [​IMG]

    Po chwili atakuje mnie szczur - zabijam go dwoma sieknięciami. Ugryzienie niezbyt groźne - straciłem tylko jedno 'serce'.

    [​IMG]

    Rozglądam sie po okolicy - poprzedniego dnia nie było na to za bardzo czasu. Na ścianie skalnej nieopodal dostrzegam węgiel, którego bardzo potrzebuję do paleniska i na pochodnie. Duży napis pojawiający się na ekranie informuje mnie że mamy lato. Ta pora roku charakteryzuje się częstymi burzami (potwory mogą funkcjonować normalnie za dnia), wysokimi temperaturami (niebezpiecznie podróżować po pustyni) i wzrostem roślinności. Jedna pora roku trwa kilka dni gry.

    [​IMG]

    W drodze na miejsce atakuje mnie wilk - z walki wychodzę zwycięsko.

    [​IMG]

    Węgla jest na prawdę sporo - wystarczająco na moje potrzeby. Wyżej dostrzegam też złoże mistycznego szafiru. Ma on właściwości magiczne, ale żeby go wydobyć potrzebuje żelaznego lub lepszego kilofa (tu z kolei brak mi doświadczenia w 'rzemiośle' żeby go wytworzyć).

    [​IMG]

    Korzystając z dnia, zabieram się do budowy normalnej siedziby z kamienia i pni drzew.

    [​IMG]

    Jeszcze tylko dach z desek..

    [​IMG]

    ..oraz drzwi i gotowe.

    [​IMG]

    Przenoszę stół rzemieślniczy, palenisko i łóżko do góry. Wytapiam też szkło z pozyskanego w okolicy piachu.

    [​IMG]

    Skończyłem w samą porę - nadchodzi noc. Po chwili z piwnicy dochodzi słabo słyszalne, dziwne zawodzenie.

    [​IMG]

    Schodząc ostrożnie na sam dół, stwierdzam że dźwięki dochodzą z jednej z ścian. Tuż za nią, naprawdę niedaleko czają się potwory.

    [​IMG]

    Wykuwam dziurę i faktycznie - tuż obok znajduje się jaskinia.

    [​IMG]

    Po chwili zza węgła wpada na mnie zombie, wyciągając po mnie swe łapska!

    [​IMG]

    Pokonuję potwora, ale ledwo uchodzę z życiem (zostało jedno serce).

    [​IMG]

    Jest ich tam więcej (wciąż słychać zawodzenie), więc przygotowuję nieco życiodajnej pieczeni wieprzowej.

    [​IMG]

    Tym razem działam ostrożnie i panując nad sytuacją idę na przód, powalając dwóch kolejnych zombiaków.

    [​IMG]

    Wygląda na to że trafiłem na loch! Ta paląca się 'skrzynka' to spawner, który generuje bez końca zombie. Muszę działać szybko.

    [​IMG]

    Otaczam spawnera pochodniami aby nie wyszedł z niego kolejny potwór, po czym niszczę go kilofem. Trwało to długo - spawner zbudowany jest z mocnego materiału. Niszcząc to źródło zła, otrzymuje doswiadczenie w 'heroizmie', umiejętności która da mi pewnego dnia magiczne moce.

    [​IMG]

    Uff. W komnacie znajduję skrzynie a w niej serce (które zwiększyło mój limit energii do sześciu), jedno niepełne serce (kompletując cztery można wytworzyć pełne serce), sztabę żelaza i nić. Nieźle. Zbieram też pokryty mchem kamień.

    [​IMG]

    Wygląda na to że jaskinia tuż przy piwnicy ma dwa kolejne rozgałęzienia, wiodące w ciemne czeluście ziemi. Sprawdzę to, ale nie dziś.

    [​IMG]

    Wschód słońca. Powoli nabieram doświadczenia (wzrost umiejętności tej doby):

    Wyrąb drzew +3
    Górnictwo +6
    Obrona +1
    Rzemiosło +3
    Atletyka +2
    Walka Wręcz +3
    Terraformacja +1
    Heroizm +4
     
  5. Scyzorro

    Scyzorro Nowy

    Super ten Minecraftowy RPG, tylko nie zakończ jak ostatniego na efektownym pożarze:)
     
  6. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Co raz bardziej zaczyna mi sie podobać ta paczka mistrza Yog(/d)i(/y) ;P

    Jak to jest z ta pustynią? o się dzieje jak jesteś na niej za długo?

    Bless!
     
  7. Artafrates

    Artafrates Ten, o Którym mówią Księgi

    Ale brzydkie te zombiaki. Na domyślnym texturpacku ładniejsze.
    Sześcienny RPG tego jeszcze nie było.
     
  8. Banas

    Banas Ten, o Którym mówią Księgi

    Gwiazdka leci z nieba :p

    P.S co to za zielone coś na ostatnim screenie?
     
  9. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Scyzorro - postaram się

    Matheos - w lato, będąc na piasku (nie w cieniu) otrzymuje się co jakiś czas obrażenia (losowo)

    Sauron25 - hmm, mod przyszedł z dwoma texture-packami, być może spróbuję z innym

    Banas - to dzikie pnącza, porastające wilgotne jaskinie, ruiny i niektóre drzewa. Można pozyskać z nich kije, albo zielone pnącza (do wyrobu papieru, ale także do zmiany zwykłego kamienia w porośnięty mchem)



    Dzień 3


    [​IMG]

    Kolejny dzień. Wychodząc z domu szczęśliwie nie napotykam żadnych potworów (spłonęły w świetle słonecznym), ale już nieco dalej 'namierza mnie' creeper.

    [​IMG]

    Trzy celne uderzenia mieczem powalają zieloną paskudę.

    [​IMG]

    Postawiam wspiąć się na pobliską górę i rozejrzeć się po okolicy.

    [​IMG]

    Widok ze szczytu na moją siedzibę.

    [​IMG]

    Bardzo intryguje mnie ta tajemnicza, lewitująca wyspa. Wygląda na to, że na jej szczycie stoi coś jakby regularna, prostokątna budowla.

    [​IMG]

    Schodzę na dół, i na brzegu buduję mały dok oraz łódkę.

    [​IMG]

    Zamierzam podpłynąć bliżej i jeśli to możliwe, popłynąć w górę wodospadem który spływa z wyspy do morza. Muszę jednak uważać na rekiny i piranie.

    [​IMG]

    Bez szans - nurt jest zdecydowanie zbyt szybki. Wracam na brzeg.

    [​IMG]

    W drodze do domu napotykam coś dziwnego - grupkę purpurowych creeperów. O dziwo nie atakują mnie i ich uśmiechy świadczą o tym że są przyjacielsko nastawione. Karmię jednego z nich prochem, pozyskanym wcześniej z zielonego creepera, i udaje mi się go oswoić!

    [​IMG]

    Purpurowy creeper idzie za mną do domu, nie odstępując mnie na krok. Potrafią one walczyć po stronie gracza, wywołując mikro-eksplozje które nie niszczą bloków i zadają obrażenia tylko przeciwnikom.

    [​IMG]

    Postanawiam wykorzystać to wsparcie i raz jeszcze zajrzeć do jaskini - tym razem głębiej.

    [​IMG]

    Zdobywam mnóstwo żelaza i węgla..

    [​IMG]

    a także nici pozyskanych z pajęczyn (trzeba na nie uważać, bo spowalniają ruchy - lepiej szybko sieknąć je mieczem)..

    [​IMG]

    i kilka podziemnych grzybków.

    [​IMG]

    Trafiam też na rzadką rudę mithrilu - bardzo cenny materiał, lepszy od żelaza (ale podobnie jak verdyt - tylko na narzędzia, nie zbroję). Jak widać świeci on w ciemnościach, co ułatwia zlokalizowanie go w jakiniach. Niestety - by wydobyć mithril potrzebowałbym żelaznego lub lepszego kilofa.

    [​IMG]

    Błądząc po jaskiniach (już się chyba zgubiłem), trafiam na coś dziwnego - coś jak schody, na pewno nie będące dziełem natury.

    [​IMG]

    Schodząc w dół trafiam na dziwne ruiny. Kiedy zastanawiam się czy pójść dalej przez ciemny otwór, przez dziury z boku lecą na mnie strzały - szkielety!

    [​IMG]

    Odkuwam nieco kamienia, tak żeby mógł się nimi zająć mój creeper. Faktycznie, zabija szkielety - jednak tuż potem odwraca się i biegnie w prawo, ku tajemniczemu przejściu.

    [​IMG]

    Nie wiem co to było, ale poświęcił się on i uratował mi życie. Coś potężnie ekslodowało, podpalając wszystko dookoła!

    [​IMG]

    W miejscu skąd strzelały szkielety jest spawner. OK - trochę tu zbyt niebezpiecznie, uciekam.

    [​IMG]

    Zamiast błądzić, postanawiam iść tajemniczymi schodami w górę i przebić się na powierzchnię.

    [​IMG]

    Uff - wyglada na to że jest ranek.

    [​IMG]

    Wzrost umiejętności:

    Górnictwo +3
    Obrona +1
    Atletyka +1
    Walka Wręcz +1
    Terraformacja +1
    Materiały Wybuchowe +1
     
  10. Peeguła

    Peeguła Ten, o Którym mówią Księgi

    Calkiem sporo tych modow, bede musial je sprawdzic, gdy wroce do domu.
    Jak zamierzasz sie dostac do tej wyspy?
     
  11. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Polecieć. ;)

    Moda polecam bo ma prostą instalkę i można jednym kliknięciem dodać/odjąć 'pod-mody'.
     
  12. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    Różowy kriperek! Tego jeszcze nie widziałem! :eek:k:
     
  13. Artafrates

    Artafrates Ten, o Którym mówią Księgi

    Jeszcze się ładnie uśmiecha i ma piękne serduszko na piersi ;)
     
  14. Zoor

    Zoor Ideolog gender

    Te różowe creepery to trochę przesada. I że jeszcze można je oswoić - dajcie spokój...
     
  15. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Yee!! Będę mógł zrobić swoją własną hodowlę Creeperów! Niach niach... Już mi się to podoba... Tylko szkoda że takie gejowskie barwy ;P
     
  16. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    A nie można zmienić im kolorów jakimś teksturpakiem..? ;)
     
  17. Scyzorro

    Scyzorro Nowy

    No jest extra, skojarzył mi się z tym:

    [​IMG]


    :D
     
  18. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Zoor - Być może. Są one częścią moda 'Elemental Creepers', który jest dość ciekawy - różne typy creeperów przynależne żywiołom, z różnymi rodzajami ataku.

    Kentucky, Scyzorro - Na moje oko to jest fiolet a nie różowy. ;)



    BTW - Włączyłem drugiego texture-packa - napiszcie który wg was jest lepszy.


    Dzień 4



    [​IMG]

    Po powrocie do domu, zabrałem się do budowy nowego pomieszczenia - kuźni. Mody dodają dużo przedmiotów, tak więc łatwo o bałagan - lepiej nie trzymać wszystkiego w jednym miejscu.

    [​IMG]

    Widok z zewnątrz.

    [​IMG]

    Wytapiam też zebrane żelazo. Wystarczyło go na zestaw narzędzi + miecz..

    [​IMG]

    .. i prawie pełną zbroję.

    [​IMG]

    Nastaje wieczór. Postanawiam raz jeszcze udać się do tajemniczych podziemnych ruin.

    [​IMG]

    Jak widać nie jest tam zbyt bezpiecznie.

    [​IMG]

    Na początek wpadam do małego loszku, z którego ostatnio ostrzeliwały mnie szkielety. Po krótkiej szarży i walce pokonuje dwa potwory.

    [​IMG]

    Szybko 'blokuję' spawnera i niszczę go.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Nagroda - w dwóch skrzyniach znajduje bardzo przydatne rzeczy, m.in. redstone, wiadro i serca. Super!

    [​IMG]

    Kontynuuję eksplorację ruin, zapuszczając się w mroczny korytarz. Po lewej znajduję nieco złota.

    [​IMG]

    Pająk czający się w następnej komnacie nie ma szans, nie mogąc przecisnąć się przez wąski otwór.

    [​IMG]

    Wchodząc do środka znajduję regały pełne starożytnych ksiąg.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ruiny ciągna się dalej, ale nie są puste!

    [​IMG]

    Istny labirynt pełen komnat, korytarzy i jaskiń. Ruiny muszą być stare bo w wielu miejscach uległy zawaleniom.

    [​IMG]

    Nieopodal trafiam na grupkę zombie i ich spawner.

    [​IMG]

    Niszczę kolejne źródło zła, zaś w skrzyni znajduję zacną nagrodę. Dzięki temu mam już 9 serc, co bardzo zwiększa moje szanse na przetrwanie.

    [​IMG]

    Lapis Lazuli. Normalnie, poza tym że jest barwnikiem, jest on bezużyteczny, ale połączony z jednym z mistycznych klejnotów może być transmutowany w coś cennego. Zapuściłem się głęboko pod ziemią - z jednej strony chętnie kontynuowałbym wyprawę, ale wiążę się to dużym ryzykiem. Decyduje się na powrót.

    [​IMG]

    Znów trafiłem akurat na wschód słońca. Dookoła szaleje straszna, letnia burza (potwory nie giną za dnia).

    [​IMG]

    Wzrost umiejętności:

    Górnictwo +1
    Obrona +3
    Rzemiosło +4
    Walka Wręcz +4
    Terraformacja +2
    Materiały Wybuchowe +4
    Heroizm +3
     
  19. Goliat

    Goliat Forumowy Mędrek


    Czyli ten oswojony atakuje miłością? :p

    I niestety jest to różowy (wszystko co jest fioletowe jest automatycznie różowe :p).

    Nawet ciekawe jak na MC, choć jak dla mnie o wiele wiele wiele wiele za dużo screenów a za mało tekstu.
     
  20. Peeguła

    Peeguła Ten, o Którym mówią Księgi

    Iscie epicki ten mod:D Tamten texture pack byl lepszy.

    Ale nam konkurencja ruszyla w AARach z MC :)

    You must spread some Reputation around before giving it to thrashing mad again.
     
  21. Zoor

    Zoor Ideolog gender

    Mnie się bardzo podoba - ten element RPG dodaje coś, czego brakuje w gołej wersji.
     
  22. Kentucky

    Kentucky Ten, o Którym mówią Księgi

    Racja, poprzedni tp był lepszy.
    Peguła - oj rośnie ta konkurencja ;)
    Goliat - nie wiedziałem że zaglądasz do działu MC o_O ( :p )
     
  23. Parysus

    Parysus User

    YAY fajnie. Ekhm sorka, ale bardzo spodobał mi się ten AAR.
     
  24. Artafrates

    Artafrates Ten, o Którym mówią Księgi

    Tutaj zombie jest jeszcze mniej zombiowate. Chyba najlepiej wrócić do poprzedniego texturpacka.
    Jest limit serduszek, które możesz mieć?
     
  25. wiktorx10

    wiktorx10 Aktywny User

    można mieć od 1-20 serduszek można zmieniać maksymalną i początkową ilość w opcjach. poprzedni tp jest lepszy.
     
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie