Za liniami wroga - Commandos AAR

Temat na forum 'Inne Gry AAR' rozpoczęty przez Nuke, 7 Sierpień 2013.

  1. lysy

    lysy Panzer Legion

    Chyba Nuke masz wakacje, bo wrzucasz odcinki niczym serie z MG42. Sam zakończyłem przygodę z komandosami na pierwszej odsłonie, bo nie miałem później cierpliwości do czajenia się. Jak widać można kasować biednych Niemców dalej. Zamierzasz zmierzyć się z wersją FPP Bereta? :) Wiem, że jest to już bękart bękarta ale zawsze to Komandosi;)

    [​IMG]


     
  2. Goliat

    Goliat Forumowy Mędrek

    Strike Force to jeszcze większe nieporozumienie niż Trójka... proponowałbym za to przejść jeszcze raz Dwójkę, ale na Destination Paris, niektóre momenty w misjach doprowadzają tam do białej gorączki
     
  3. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Ano mam wakacje, a że trójkę przechodzi się dosyć szybko, to i odcinki pojawiają się często. SF na pewno nie będę ruszał, bo zwyczajnie to nie jest to. Jak będę chciał sobie poszczelać, to odpalę CoD.

    Na Destination Paris chciałem grać w tamtym roku, ale nie udało mi się zmusić go do działania, więc skończyłem na samej dwójce.

    Myślę natomiast nad Soldiers: Heroes of World War II, bo to nieco podobna gra.
     
  4. gall2

    gall2 Ten, o Którym mówią Księgi

    Masz chłopie tempo.. Jak żale trzyma poziom, niektóre bardziej inne mniej wciągające odcinki, ale to kwestia łatwości misji.

    Wysłane z mojego Nokia_X przy użyciu Tapatalka
     
  5. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Niektóre misje to kwestia góra 10 minut, w inne bawię się trochę dłużej, ale nie ma porównania do dwójki. Tam już pierwsze dwie misje to jakieś kilka godzin zabawy :D
     
  6. Goliat

    Goliat Forumowy Mędrek

    Pierwsza akurat była szybka, bo Złodziej tam niewielkie pole do popisu ma, ale już hangar U-bootów za dnia, to miód nad miody :D
     
  7. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Take Control of the Town
    Forbach
    Maj 1944

    Kolejne lotaryńskie miasteczko. Jest to jedna z najlepszych misji w całej grze - spora mapa, dużo przeciwników, szeroki wachlarz zagrywek. Muszę oczyścić całą lokację z wrogów - właśnie tutaj zmierza konwój z dziełami sztuki i resztą oddziału. Na początek Saperem zdejmuję kilku żołnierzy w okolicy punktu startowego - kombinacja papierosów i pięści wystarczy do zrobienia sobie trochę miejsca.

    [​IMG]

    Tuż obok kręci się upierdliwy oficer, na szczęście skończył mu się przydział tytoniu, więc nie pogardzi brytyjskim. Niedaleko jest następny żołnierz, na którym stosuję identyczną sztuczkę.

    [​IMG]

    [​IMG]

    W domku jest dwóch żołnierzy, kolejnych dwóch jest na podwórku. W skrzynce jest dużo dobrych rzeczy - w tej misji nie można narzekać na brak amunicji. Wszystkich unieszkodliwiam w klasyczny sposób, uważając tylko na stojący nieopodal motocykl z dwoma Niemcami.

    [​IMG]

    Po tej stronie mapy to na razie wszystko - zniszczenie motocyklu czy wysadzenie dużej grupy żołnierzy ćwiczących musztrę wywołałoby alarm, a to póki co jest niepożądane. Przenoszę się na drugi koniec, gdzie jest kilku Niemców do załatwienia - oczywiście wyciągam ich pojedynczo rzucając papierosy. Zbieram też łupy - na tą chwilę plecak Sapera jest niemal pełny. Kolejne bomby będzie musiał nosić Snajper.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wchodzę do budynku i oszołamiam kolejnych wrogów. Nie zapominam o wrogim snajperze, którego amunicja bardziej przyda się Księciu. Po chwili wysyłam go tam w celu przeczyszczenia dziedzińca.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kolejny budynek, ten z balkonem, na którym był drugi snajper, również jest pełen Niemców. Następnie przechodzę na drugą stronę dziedzińca (uważając na kolejny motocykl) i oczyszczam następną partię pomieszczeń.

    [​IMG]

    [​IMG]

    W pobliżu pozycji startowej każę Snajperowi wejść na słup i zdjąć dwóch strażników przy bramie. Później wysyłam go jeszcze do wieży, gdzie także znajduje się kilku żołnierzy. Niestety z góry nie mogę nikogo ustrzelić.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zbliżamy się już do końca. Jeszcze jeden strażnik i jeszcze jeden snajper nie pozwalają Saperowi zbliżyć się do motocykla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wspomniana wcześniej grupa żołnierzy to idealny cel dla granatu. Niedobitki wykańcza Książę.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Szkoda mi granatów na motocykle - używam koktajli, których mam znacznie więcej. Gdzieniegdzie wypełzają jeszcze resztki Niemców, ale dobijam ich Snajperem. Pozostaje mi tylko zaczekać na przyjazd konwoju...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Ambush the Convoy
    Forbach
    Maj 1944


    Wbrew temu, co jest w tytule misji, nie będzie żadnej zasadzki tylko odpieranie kolejnych fal Niemców. Zaczynam na dziedzińcu, do pomocy mam kilku alianckich żołnierzy (mają nieograniczoną amunicję, ale są śmiertelni - jednak ich strata nie oznacza końca misji). Rozstawiam ich przy wejściach na dziedziniec, tu i tam rozkładam miny, Snajpera wysyłam na słup. Pierwsze próby wroga następują już po kilku minutach.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Na polu bitwy szybko pojawia się Tygrys. Saper ma ze sobą PIAT, sza****e go jednak wrogi snajper. Dla Księcia nie stanowi on jednak problemu.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Tygrys zbliża się do bramy. Potrzebne są aż trzy strzały, żeby go zniszczyć. Na szczęście zasięg granatnika jest większy niż pole widzenia czołgu.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Kolejni Niemcy próbują wedrzeć się na dziedziniec, ale bez powodzenia. Póki co wysyłam Sapera by zniszczył jeden z transporterów, który dowiózł kolejną partię Niemców. Tutaj wystarczy granat.

    [​IMG]


    Obiegam dziedziniec z drugiej strony i rzucam granat w kolejną grupę żołnierzy szykujących się do szturmu.

    [​IMG]


    Jeden z Niemców zdołał się przedrzeć... Na szczęście Snajper czuwa.

    [​IMG]


    Niemcy przeszli do defensywy. Saperowi przychodzi w sukurs Snajper, który przerzedzi trochę szeregi wroga.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Teraz w ruch idą koktajle. Mam ich sporo, więc nie ograniczam się.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Snajper dobija ostatnich oficerów...

    [​IMG]

    [​IMG]


    ... a Saper niszczy drugi z transporterów. Koniec! Jedziemy do Normandii!

    [​IMG]
     
  9. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Cripple Nazi Support
    Gdzieś w Normandii
    Czerwiec 1944

    D-Day zbliża się wielkimi krokami, więc żeby jeszcze bardziej upupić Niemców komandosi mają za zadanie zniszczenie kilku pojazdów pancernych, czołgów, składu amunicji i zbiorników z paliwem. Nawet jak na standardy serii, ta misja jest baaardzo wybuchowa. Na początek Złodziejem używam garoty na dwóch Niemcach.

    [​IMG]

    [​IMG]

    W składzie amunicji jest kilka bomb. Używam granatów gazowych żeby unieszkodliwić nieuzbrojonych żołnierzy, zbieram co zdołam unieść i wracam na zewnątrz.

    [​IMG]

    Rozstawiam bomby na drodze. W pobliżu szwenda się patrol z psem (próbowałem podrzucić mu zatrute mięso, ale chyba nie był głodny). Kiedy podchodzą do mojej kryjówki rzucam granat. W identyczny sposób likwiduję wszystkich, którzy zbiegają się w to miejsce.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zaczyna się kluczowy etap misji. Muszę zniszczyć wszystko, co będzie próbowało przejechać pobliską drogą. Na początek trzy pojazdy pancerne.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na zniszczenie pierwszego Tygrysa poświęcam dwie bomby...

    [​IMG]

    ... drugiego niszczę PIATem...

    [​IMG]

    [​IMG]

    ... a trzeci najpierw wjeżdża na bombę, a wykańczam go granatnikiem. Zrobiło się gorąco, ale to nie koniec!

    [​IMG]

    Zabieram resztę sprzętu ze składu amunicji i wysadzam go.

    [​IMG]

    Muszę teraz utorować sobie drogę do zbiorników z paliwem. Oficera traktuję koktajlem, a nadbiegających żołnierzy - granatem.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Teraz do akcji wkracza Złodziej. Trzech kolejnych Niemców zabijam za pomocą garoty.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jeszcze zabezpieczenie flanki i zniszczenie dwóch kubelwagenów.

    [​IMG]

    I finałowy strzał w beczki. Teraz (wreszcie!) jedyna misja z Nurkiem w roli głównej.

    [​IMG]


     
  10. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Destroy the Warships
    Gdzieś w Normandii
    Czerwiec 1944

    Potraktowanie w ten sposób Nurka, jednego z najciekawszych komandosów, zakrawa na kpinę. Jedna krótka i beznadziejnie prosta misja to zdecydowanie za mało. W każdym razie - ląduję w porcie, muszę zniszczyć dwa okręty Kriegsmarine i postarać się nie zginąć przy okazji. Na początek nurkuję, przecinam siatkę blokującą wejście do portu i wypływam przy schodach.

    [​IMG]

    Tam czeka już na mnie samotny żołnierz. Nurek zgubił harpun, ale nauczył się rzucać nożem, z czego natychmiast korzystam. Po chwili nóż ląduje w plecach kolejnego strażnika.

    [​IMG]

    Jeszcze jeden przy magazynie.

    [​IMG]

    W środku jest trzech nieuzbrojonych żołnierzy. Ten przy oknie jest ślepy i głuchy, ale dla porządku likwiduję i jego. W skrzyni jest bomba magnetyczna i drugi nóż, co jeszcze bardziej uprości mi sprawę.

    [​IMG]

    Na zewnątrz kręci się dwóch oficerów. Z łatwością zabijam obu i wchodzę po schodkach.

    [​IMG]

    Ciało porucznika zauważa strażnik - po chwili także on kończy z nożem w plecach. Biję i wiążę kolejnego oficera, po czym otwieram śluzę.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ostatni magazyn, w którym jest druga bomba. Na początek zabijam żołnierza przy drzwiach. Po chwili dołączają do niego dwaj następni.

    [​IMG]

    Wchodzę do biura, gdzie unieszkodliwiam kolejnego Niemca. Ze skrzyni zabieram bombę i wychodzę na zewnątrz.

    [​IMG]

    Wskakuję do wody i płynę przez śluzę. Podkładam obie bomby przy okrętach i wracam na ląd, skąd detonuję ładunki. Zbyt łatwo, zdecydowanie zbyt łatwo.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Finał


    Storm the Beach

    Plaża Omaha
    Czerwiec 1944

    Najgorsza misja finałowa, jak i najsłabsza misja w całej grze (a może i serii). Wbrew tradycji nie mamy do dyspozycji całego oddziału, a jedynie Bereta wspomaganego przez grupkę alianckich żołnierzy, z których nie ma żadnego pożytku. Nie ma tu skradania i kombinowania, jest tylko zwykła, ordynarna rzeź kolejnych niemieckich żołnierzy. Dodatkowo plaża Omaha jest strasznie oklepanym motywem w grach, a przecież inspiracja filmowym Szeregowcem Ryanem była już w dwójce.

    [​IMG]

    Na początek muszę oczyścić trzy gniazda cekaemów na plaży. Podczołguję się do środkowego i szybko rzucam granat. Resztę dobijam strzałami z Mausera.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na pozostałe gniazda szkoda mi granatów - wystarczy karabin. Po zlikwidowaniu wrogów na plażę wjeżdża pojazd saperski, który czyści z min drogę do bunkra. Jednak wejście od frontu jest czystym samobójstwem, więc wybieram kanalizację - właz jest po lewej stronie mapy.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Odstrzeliwuję oficera i czołgam się dalej. Niemcy zachowują się infantylnie - albo sami włażą mi pod lufę, albo pozwalają się podejść.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kawałek dalej jest powtórka z rozrywki. W skrzynce są granaty i apteczki, na razie tych drugich mam niemal pełny zapas. Niemcy kompletnie sobie nie radzą.

    [​IMG]

    Podchodzę pod drzwi bunkra, rzucam granat, a resztę dobijam z MP 40. Ostatni z żołnierzy jak widać niezbyt się przejął śmiercią kolegów.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kolejny bunkier, tutaj było już łatwo.

    [​IMG]

    Wchodzę na najwyższy dach, po cichu zabijam cekaemistę, a resztę wybijam Mauserem...

    [​IMG]

    Jak widać wejście od frontu do tego bunkra rzeczywiście byłoby samobójstwem. Na szczęście są tylne wejścia. Ustawiam się z Mauserem i odstrzeliwuję wybiegających pojedynczo Niemców.

    [​IMG]

    Na zewnątrz została garstka żołnierzy. Dwa granaty załatwiły sprawę.

    [​IMG]

    [​IMG]

    W ostatnim bunkrze oficerowie ostro debatują. Niestety Beret nie ma czasu - wparowuje do środka i szybko rozprawia się z ostatnimi obrońcami plaży. I to już koniec misji, koniec gry, koniec aara, nie będzie już nic.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Goliat

    Goliat Forumowy Mędrek

    Ogólnie nie wiem co odwaliło Pyro robiąc taką część, widać, że budżet był cienki, ale bez przesady...
     
  13. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Generalnie ta misja pogwałciła ogólne założenia gry, w której komandosi działają na tyłach wroga, a nie na pierwszej linii. Reszta... cóż, bywały misje niezłe, ale do poziomu wcześniejszych części się nie umywały. Za mało skomplikowania, trudności, zabawy. Za dużo rzeczy wywalono, misje w większości były za krótkie (każdą da się ukończyć w mniej niż 30 minut) i zbyt prostackie.
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie