Licencje (ficzer z DLC)

Produkowanie sprzętu wg technologii innego kraju było, jest i będzie często stosowane. Brak tego w HoI4 wiele osób denerwowało, zwłaszcza przy grach MP. W grze licencje będą przede wszystkim funkcją, dzięki czemu można wyprodukować sprzęt bez znajomości technologii. Oczywiście nie każdy wszystko będzie chciał to oferować – łatwiej poprosić o licencję na przestarzałe karabinki kraju który nas lubi niż o supernowoczesne lotniskowce kraju który uważa nas za globalne zagrożenie.

Z niektórych focusów będzie można uzyskać licencje lub bonusy do produkcji licencyjnej. I tak poniżej mamy fragment rumuńskiego drzewka dot. awiacji.

Czy jednak będzie można porzucić badania nad nowymi sprzętami i całkowicie powierzyć się kupowaniu licencji? Niezupełnie. Wzrost wydajności produkcji licencyjnej a produkcji rodzimej będzie generalnie na niekorzyść tego pierwszego. Może się okazać, że pełna wydajność zostanie nie osiągnięta przed tym jak opracujemy nowocześniejszy sprzęt. Wpływ na to mieć będzie kilka czynników, w tym wspólna przynależność do danej Frakcji. I na koniec – posiadanie licencji skróci czas naszych własnych badań nad danym sprzętem.

Nieprzekraczalne linie (z patcha)

Ileż razy to nas denerwowało, że front afrykański był niszczony przez spacerujące przez środek Sahary masywne armie UK czy USA? W mniejszym stopniu przekraczanie przez tereny nieprzekraczalne z tytułu np. stromych gór. Wszystkich to denerwowało. Były mody, które zmieniały pewne rejony na pustkowia, ale Paradoxowi to rozwiązanie się nie spodobało. Zamiast tego dostaniemy „nieprzekraczalne linie”. Linie te wskazywać będą, że bezpośrednia droga przejścia z prowincji A do B będzie niemożliwa. Rozwiązanie to zapewne będzie tymczasowe, bo Devsi chcą móc zobaczyć budowę autostrady przez Saharę, ale na razie to nie jest takie ważne.

Zmiany na mapie (z patcha)

Aby mieć łatwiejsze rozeznanie w terenie zmieniona zostanie tekstura mapy. Wzgórza i góry zostały, na ten przykład, pociemnione.