Autor: podcat z forum paradoxplaza.
Tłumaczenie: Maciej-Kamil z naszego forum.

Witam wszystkich, dzisiejszym tematem są desanty morskie.

Głównym celem projektowania desantów było sprawienie, żeby stały się czymś wymagającym: przygotowania, taktyk bitewnych, „gemey’owych”, polegających na cichym przemieszczeniu żołnierzy gdy inni nie patrzą, ustalenia tego jak będziesz się potem bronił oraz udziału wojsk lądowych, sił powietrznych i floty.

Zacznijmy od tego, co jest wymagane do przeprowadzenia desantu:

– musisz umieścić żołnierzy w porcie z którego będą zaczynać i narysować plan inwazji, który powie im, gdzie mają iść,
– zanim desant może być rozpoczęty, musisz go przygotować. Potrzebujesz konkretnej ilości dostępnych konwojów (które plan inwazji zabierze) i czasu. Wymagania względem obu zależą od wielkości desantu. Małe mogą zostać zaplanowane i wykonane szybko, ale te w których uczestniczy dużo dywizji będą wymagały dłuższych przygotowań.
– Dla każdego obszaru strategicznego, który obejmie twój plan musisz mieć wystarczającą „dominacje morską”. Zdobędziesz ja mając odpowiednią liczbą patrolujących okrętów i poprzez kontrolę w powietrzu. Jeżeli nie potrafisz zapewnić tych rzeczy, nie będziesz mógł się desantować (żebyś nie posłał całej armii na misję samobójczą).

Istnieją również rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić szanse desantu:

– używaj specjalnych żołnierzy – marines są o wiele lepsi od innych w zabezpieczaniu plaż,
– upewnij się, że zawsze masz statki wykorzystywane jako eskortowce. Nawet jeśli będziesz miał wystarczającą dominację morską do rozpoczęcia inwazji, to jeśli wróg wypłynie całą swoja flotą po rozpoczęciu ataku, to część konwojów może zostać przechwycona,
– utrzymuj pancerniki przy wyznaczonym wybrzeżu. Wesprą one desant bombardowaniem z morza, co pomoże twoim chłopcom zdobyć przewagę nawet przy szturmowaniu plaż,
– użyj dowódcy z cechą desantowiec (invader), pomoże on w przyspieszeniu przygotowań i skróci czas potrzebny do doprowadzenia żołnierzy do stanu w którym będą gotowi do walki,
– i w końcu: upewnij się, że zbadałeś technologie transportu. Te bardzo użyteczne są dostępne od roku 1940 (chyba, że będziesz badał je wcześniej godząc się na kary). Możesz poprawić rzeczy takie jak: ilość transportowców potrzebnych do inwazji, czas przygotowań, ochrona przed szkodami w trakcie inwazji i czas w którym żołnierze wychodzą na ląd gdzie mogą walczyć.

Walka desantowa ma swoje zasady. Kiedy żołnierze lądują, to najpierw muszą wyjść ze statków i nie mogą skutecznie ostrzeliwać wroga. Jeżeli zbadałeś odpowiednie technologie, to dostaną oni dodatkową ochronę przez ten czas, ale wciąż będzie to coś, co będziesz chciał zakończyć tak szybko, jak to możliwe. Kiedy dotrą na plażę, to będą mogli walczyć, ale wciąż będą mieli kary z powodu inwazji.

Za tydzień porozmawiamy o bombach atomowych.