Dzisiaj dostaliśmy na wgląd kilka nowych funkcji dot. patcha Banksa. Skupione te tutaj są na sprawach POPów. Zaprezentowana tutaj grafika ma charakter tymczasowy.

Prawa społeczne (ficzer z patcha)
Wielkim usprawnieniem w nadchodzącym patchu będą prawa społeczne, a konkretniej jej rozwinięcie. Aktualny system funkcjonuje na zasadzie albo całkowicie rasistowskich albo całkowicie otwartych społeczności. Było to dość mocne uproszczenie, które raziło autorów. Teraz będzie można te prawa ustawiać różnie wg różnych gatunków.

Jednym z nowych praw będzie status obywatelstwa. Jest to ogólny system praw i obowiązków tj. prawo do głosowania, prawo do życia, obowiązek pracy. Restrykcje dot. obywatelstwa danych grup będą wpływać na ich funkcjonowanie, bierne oddziaływanie na innych czy atrakcyjność migracyjną. Prawa obywatelskie dzielimy na
*Pełne obywatelstwo – rasy te są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa imperium. Mogą głosować czy być przywódcami. Nie można ich poddawać działaniom kontroli społecznych
*Częściowe obywatelstwo – rasa ta prawnie jest akceptowalna i tolerowana, nie jest jednak zintegrowana z resztą populacji. Prawa wyborcze czy przywódcze są ograniczone a państwo może na nich przeprowadzać działania kontroli społecznych
*Niewolnictwo – rasy te nie mają żadnych praw politycznych, socjalnych i innych. Nawet prawa do bogactwa nie mają.
*Kastowość – POPy pracujące na farmach czy kopalniach są traktowane jako niewolnicy, a POPy pozostałe są traktowane jako te z pełnym obywatelstwem
*Nieporządani – prawa polityczne i socjalne są tak ustawione, aby przedstawicieli tej rasy zniechęcić do egzystencji w naszym imperium. Zostając tutaj ryzykują śmierć.

Poza obywatelstwem mamy też i inne, mniej rozbudowane prawa.
*Służba wojskowa – prawa i obowiązki dotyczące możliwości militaryzacji tej rasy. Jedną z rzeczy jest min. to czy przedstawiciel danej rasy może zostać admirałem czy generałem, niezależnie od praw obywatelskich.
*Standard życia – prawa ekonomiczne, które mówią o dostępności tej rasy do dóbr konsumpcyjnych oraz zawodów niefizycznych.
*Prawa migracyjne – czy i jak dana rasa może się przenosić.
*Kontrola narodzin – czy i jak liczba ludności danej rasy może rosnąć

Dodatkowo prawa te wpływać będą móc na inne rzeczy jak np. tworzenie frakcji, chcących zniesienia systemu kastowego czy wyzwolenia niewolników; eventy itd.

Typy ludobójstw i niewolnictwa (ficzer z dodatku)
Poza względnie gładkimi prawami naturalnym będą też prawa, które takie różowe nie są. Prawa, które umożliwiać będą sterowanie prawdziwym Imperium Zła. Te zasady będzie można indywidualnie ustawiać dla poszczególnych POPów. Nowe twarze niewolnictwa i ludobójstwa dostępne będą tylko dla posiadaczy dodatku.

Typu niewolników
*Niewolnictwo – klasyczny system niewolniczy, gdzie to dane grupy mają ciężko i twardo pracować fizycznie tu i tam. Działa na zasadach aktualnie funkcjonujących (bonusy do produkcji minerałów i jedzenia; kary do nauki)
*Służba domowa – grupy te nie są brutalnie wyzyskiwane w kopalniach czy na farmach, ale mają większe obowiązki do prac lekkich jak właśnie służba domowa. Nie posiadają bonusów do produkcji, ale zwiększają zadowolenie pozostałych POPów.
*Bojowi thralle – społeczność ma większe prawa względem pozostałych, ale mają obowiązkową służbę wojskową (w której też mają się specjalizować). Nie posiadają bonusów do produkcji surowców, kary do nauki są niższe a armie z nich powoływane są silniejsze.
*Bydło – rasy te są traktowane jako źródło żywności. Dają duże bonusy do jej produkcji, nie mogą wykonywać jakichkolwiek innych prac.

Nowe praktyki ludobójcze
*Eksterminacja – aktualnie dostępna opcja, wedle której szybko i brutalnie niszczymy wszelkich przedstawicieli tej grupy. Metoda szybka i skuteczna, ale w jej trakcie te POPy nie pracują
*Rugi – masowe przesiedlenia grup społecznych do miejsc o znacznie gorszym poziomie życia, na którym często nie da się normalnie żyć. Przesiedleńcy będą próbować znaleźć nowy dom poza granicami imperium, nawet na nieskolonizowanych planetach. Proces jest znacznie powolny, ale oburzenie u pozostałych ras oraz imperiów są zdecydowanie mniejsze.
*Praca przymusowa – oficjalnie wysyłamy populację do obozów pracy, w których warunki bytowe są tak ustawione by uniemożliwić im długotrwałą egzystencję. Proces ich likwidacji jest powolny, ale ciągle może pracować fizycznie oraz w elektrowaniach (tam z niewielką karą).
*Przetwórstwo – te grupy są przetwarzane na żywność. Grupy są szybko niszczone, dostarczają żywność, ale nigdzie indziej pracować nie mogą.
*Neutralizacja – masowe kastracje i sterylizacje. Społeczność umiera poprzez starzenie się, może normalnie i pełnosprawnie pracować tu i tam, prowadzić bogate życia ale zawsze będzie niezadowolone. Prędkość bazuje się na średniej długości życia, ale generalnie jest to bardzo wolne.

Konsumpcjonizm (ficzer z patcha)
Wraz z czasem ekonomia imperiów miały charakter kuli śnieżnej – nieustannie robiliśmy się coraz bogatsi a bogactwo generowało tylko nowe bogactwo. Nie istniały żadne inne metody wykorzystywania surowców niż tylko ekspansja i rozwój. Teraz, w celu pewnego ograniczenia progresu tej śnieżki, wprowadzono dobra konsumpcyjne. Jest to odpowiednik wykorzystywania fabryk dla celów społecznych z HoI-ów, by zadowolić społeczeństwo. Stopień pożądania tych dóbr zależy od praw ekonomicznych danych POPów, etyki, stanu pokoju-wojny itd.

Prawa planetarne oraz uchodźców(ficzer z patcha)
Na koniec parę zasad dot. planet oraz uchodźców. Będzie można ograniczyć zamieszkałość danych planet tylko dla obywateli, dla obywateli i niewolników lub tylko dla niewolników. Ci, którzy tutaj nie będą pasować, muszą emigrować do innych planet, sektorów lub imperiów. Dodatkowo będą warunkami dla wielu eventów.

Sprawa uchodźców będzie prosta – przyjmujemy wszystkich, tylko swoich, lub nikogo.