EUROPA UNIVERSALIS IV – KORUPCJA I NIEWYDOLNOŚĆ PAŃSTWA
Jak doskonale wiemy - świat nie jest idealny. Sąd żyje sądem, sprawiedliwość sprawiedliwością a życie hasa na golasa w hipisowskim tańcu. Devsi od Paradoxu wprowadzali w grę różne mechanizmy i zasady, które starały odzwierciedlać ten brak idealizmu. Dzisiaj dowiemy...
STELLARIS – SOJUSZE I FEDERACJE
Oryginalny autor: Doomdark z forum paradoxplaza. Tłumaczenie: Maciej-Kamil z naszego forum Witajcie! Dzisiejszym tematem są "Sojusze i Federacje". W naszych grach sojusze odwzorowaliśmy na różne sposoby. Na przykład w CK II sojusze są dwustronne, a sojusznicy (od...
HOI IV – O PLANOWANIU WOJNY
Oryginalny autor: Podcat z forum paradoxplaza. Tłumaczenie: Maciej-Kamil z naszego forum To pora na kolejny piątkowy dziennik! Dziś opowiem o jednej z największych zmian w stosunku do poprzednich części serii: planach bitwy (przypis tłumacza: jako synonimu będę używał...
EUROPA UNIVERSALIS IV – AFRYKA DZIKA
Tym razem upgrade dotyczy Afryki tropikalnej - zatem niemalże całe dorzecze Konga, okolice Wielkich Jezior Afrykańskich oraz Madagaskaru. Dodane zostanie wiele nowych państw oraz prowincji, dzięki czemu region będzie miał materiał do budowy wielkiej potęgi. Państwa...
STELLARIS – ADMINISTRACJA
W dzisiejszym DD będzie mowa o zarządzaniu wewnętrznym swoim państwem... czyli sprawy które dla wielu miłośników 4X są niewarte uwagi. Niemniej tutaj Paradoxy nie planują redukcjonizmu tej przestrzeni. Planowo problemy mają mocniej narastać wraz z ekspansją oraz z...
HOI IV – OPÓR I OKUPACJA
Oryginalny autor: podcat z forum paradoxplaza. Tłumaczenie: Maciej-Kamil z naszego forum Witam Wszystkich! Tematem tego tygodnia będą efekty uboczne wojny: okupacja i opór. Opór. Głównym celem modelacji oporu w HOI IV jest usunięcie niezliczonych (oryginał -...
EUROPA UNIVERSALIS IV – SIATKA AGENTURALNA
Zgodnie z tym, co ostatnio obiecali ludzie Paradoxu dzisiaj dowiemy się nieco o przeróbkach w systemie szpiegostwa. I w przeciwieństwie do obietnic z "Kozaków" nie będzie to tylko dodanie nowych akcji... Przede wszystkim podstawowa koncepcja zostanie przetrzebiona....
STELLARIS – WOJNA I POKÓJ
W dzisiejszym przeglądzie dzienniczka devsów zerkniemy nieco do spraw dotyczące wojen oraz ich zakończenia. Jak większość rozsądnej części społeczeństwa i devsi uznali, że bajania o tym, że cywilizacja uzyskująca poziom międzyplanetarny stają się kosmicznymi...
EUROPA UNIVERSALIS IV – MARYNARZE I PIRACTWO BERBERYJSKIE
Drużyna EU4 nie zwalnia i chociaż niedawno wyszedł patch (oraz hotfix) planowany jest kolejny upgrade. Możliwe, że należysz do regularnych czytelnik naszego portalu i wiesz o przecieku tytułu kolejnego dodatku. Nie zdziwi zatem ciebie to, co tutaj przeczytasz....
STELLARIS – GROSZ O DYPLOMACJI I HANDLU
Dzisiaj trochę słów będzie o dyplomacji i handlu. Devsi uznali, że mechanizmy dyplomacji z gier typu EU działają na tyle dobrze, że można w podobny sposób zamontować w Stellarisie. Wszystkie Imperia będą miały swoje opinie o każdym z osobna, możliwe będą różne...